تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 145222

آیا قیمت طلا و سکه همچنان صعودی خواهد بود؟

آیا قیمت طلا و سکه همچنان صعودی خواهد بود؟
در روزهای اخیر، بازار طلا و سکه شاهد افزایش قیمت‌ها بوده است. کارشناسان از دلایل این افزایش‌ها و چشم‌انداز آینده سخن می‌گویند.

به گزارش شهر بورس، قیمت طلا و سکه در روز 23 مرداد 1403 پس از چند روز نوسانات متفاوت، با روندی صعودی همراه شدند. براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلای 18 عیار با 21 هزار تومان افزایش به سه میلیون و 520 هزار و 300 تومان رسید. همچنین، طلای 24 عیار نیز با 82 هزار تومان افزایش، به نرخ چهار میلیون و 693 هزار تومان عرضه شد. این رشد قیمت نشان‌دهنده ادامه روند صعودی بازار طلا است.

در بازار سکه نیز افزایش قیمت‌ها مشهود بود. سکه طرح جدید که روز گذشته به مرز 41 میلیون تومان نزدیک شده بود، امروز با 550 هزار تومان افزایش به 42 میلیون و 300 هزار تومان رسید. همچنین، سکه طرح قدیم با 200 هزار تومان افزایش، به 37 میلیون و 900 هزار تومان رسید.

طلای جهانی نیز در این روز با 25 دلار افزایش نسبت به روز گذشته، به 2463 دلار در هر اونس رسید که این افزایش در بالاترین سطح خود در هفته‌های اخیر قرار دارد.

تحلیل کارشناس بازارهای مالی از آینده طلا و سکه

فردین آقابزرگی، کارشناس بازارهای مالی، اظهار داشت: نوسانات بازار طلا و سکه در کشور، بیشتر به وضعیت دلار و طلای جهانی وابسته است. با توجه به کنترل‌هایی که بر بازار دلار در کشور اعمال می‌شود، نوسانات ارزی محدود است و در نتیجه قیمت طلا و سکه به شدت تحت تأثیر نرخ جهانی طلا و عوامل خارجی مانند تقاضای کشورهای بزرگ قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: با در نظر گرفتن وضعیت فعلی این دو مولفه، پیش‌بینی می‌شود که روند صعودی طلا و سکه در کشور ادامه‌دار باشد.

در پایان، آقابزرگی تاکید کرد: میزان افزایش و شکستن سقف‌های جدید در قیمت طلا و سکه به شرایط جهانی و نرخ تورم بستگی دارد.

منبع: اکوایران

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات