تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 145306

آیا سقف وام مسکن افزایش می‌یابد؟ + پاسخ مدیرعامل بانک مسکن

آیا سقف وام مسکن افزایش می‌یابد؟ + پاسخ مدیرعامل بانک مسکن

سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن، از تصمیم دولت برای کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن ملی به ۱۸ درصد خبر داد و گفت: این اقدام به کاهش چشمگیر اقساط بازپرداخت کمک کرده است.

به گزارش شهر بورس، در پی رکود حاکم بر بازار مسکن، بسیاری از متقاضیان خواستار افزایش سقف وام خرید مسکن شده‌اند تا بتوانند با سهولت بیشتری اقدام به خرید ملک کنند. در این میان، سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که افزایش سقف وام خرید مسکن منجر به افزایش اقساط وام خواهد شد که از توان بازپرداخت بسیاری از متقاضیان خارج است.

حسینی افزود: در حال حاضر، سقف وام‌های مسکن و نرخ سود آن‌ها بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار تعیین می‌شود و دوره بازپرداخت تسهیلات نیز طولانی‌ترین دوره در مقایسه با سایر تسهیلات بانکی است. وی تاکید کرد که هرچند کاهش نرخ سود تسهیلات می‌تواند اقساط بازپرداخت را کاهش دهد، اما درخواست افزایش سقف وام باید با توجه به توانایی متقاضیان برای پرداخت اقساط بررسی شود.

در ادامه حسینی به تصمیم دولت برای کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن ملی از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد اشاره کرد و گفت: این کاهش نرخ سود، تاثیر مثبتی بر میزان اقساط بازپرداختی داشته و در حال حاضر اقساط دو سال اول نهضت ملی مسکن به ۵.۹ میلیون تومان کاهش یافته است.

وی درباره وام ۸۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن اعلام کرد که تاکنون بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی برای افزایش سقف این وام از ۵۵۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان به بانک مسکن ابلاغ نشده است. همچنین حسینی اشاره کرد که بانک مسکن تاکنون برای بیش از ۳۸۴ هزار واحد مسکونی قرارداد بسته و متعهد به پرداخت حدود ۲۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات شده است.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین اظهار داشت که تا به امروز بانک مسکن حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در طرح نهضت ملی مسکن به‌صورت نقدی پرداخت کرده است که معادل ۷۰ درصد کل تسهیلات پرداخت شده توسط سایر بانک‌ها است. حسینی افزود که این حجم از تسهیلات دهی در تاریخ بانک مسکن و نظام بانکی بی‌سابقه بوده است.

در پاسخ به سوالی درباره تأثیر این حجم از تسهیلات‌دهی بر سایر فعالیت‌های بانک مسکن، حسینی تاکید کرد که این بانک متناسب با منابع و سپرده‌گذاری‌ها، تسهیلات را به متقاضیان پرداخت می‌کند و برنامه‌هایی مانند طرح نفیس را برای جذب سرمایه بیشتر و تسریع در تسهیلات‌دهی راه‌اندازی کرده است. او همچنین تصریح کرد که پرداخت وام ساخت مسکن در بانک مسکن همچنان ادامه دارد و هیچ وقفه‌ای در این زمینه ایجاد نشده است.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات