تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 151351

آیا حقوق کارگران متناسب با تورم افزایش خواهد یافت؟

آیا حقوق کارگران متناسب با تورم افزایش خواهد یافت؟
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد که حقوق‌ها باید متناسب با تورم افزایش یابد تا از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

به گزارش شهر بورس، احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از وضعیت نامتناسب حقوق کارگران با خط فقر انتقاد کرد و اعلام کرد: در حالی که خط فقر حدود ۱۸ میلیون تومان است، حقوق کارگران تنها ۹ میلیون تومان است. جمعیت بزرگی از مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند که این موضوع باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی، به ویژه برای جوانان، می‌شود. اگر به دنبال کاهش این آسیب‌ها هستیم، باید حقوق‌ها متناسب با تورم افزایش یابد.

بیگدلی در ادامه با اشاره به درخواست مجمع کارگران برای بازنگری در دستمزدها، گفت: من به ترکیب سه‌جانبه‌گرایی در شورای عالی کار اعتراض دارم. به نظر من، تعارض منافع در این شورا وجود دارد زیرا نظر کارفرما نسبت به نظر نماینده کارگری ارجحیت پیدا می‌کند. تا زمانی که کارفرما در این شورا حقوق کارگران را تعیین می‌کند، به‌طور طبیعی به دنبال منافع خود خواهد بود. این موضوع حتی در سطح بین‌المللی هم طبیعی است؛ هر تولیدکننده‌ای به دنبال سود بیشتر است، اما در قانون ذکر شده است که حقوق کارگران باید برابر با تورم افزایش یابد.

وی همچنین به نبود شفافیت در پیش‌بینی تورم در کشور اشاره کرد و گفت: ما هنوز نتوانسته‌ایم بعد از سال‌ها تورم را به‌درستی در کشور تعیین کنیم. هر کسی رقم متفاوتی را مطرح می‌کند. وزیر اقتصاد تورم را بین ۳۰ تا ۳۵ درصد اعلام کرده است، اما این رقم نسبت به سال گذشته است و متأسفانه وزارت اقتصاد این مسئله را شفاف نمی‌کند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات