شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
کد خبر : 13343

آموزش گام‌به‌گام نحوه دریافت کارت اعتباری سهام عدالت از بانک ملی و تجارت

به گزارش شهر بورس، برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت باید اپلیکیشن مخصوصی که از سوی بانک‌های عامل تعیین شده است را دانلود و نصب کنید؛ اما این فرایند مستلزم طی مراحل خاصی است. در ادامه این مراحل را گام‌به‌گام مرور خواهیم کرد تا در صورتی که متقاضی دریافت کارت اعتباری سهام عدالت هستید، با

به گزارش شهر بورس، برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت باید اپلیکیشن مخصوصی که از سوی بانک‌های عامل تعیین شده است را دانلود و نصب کنید؛ اما این فرایند مستلزم طی مراحل خاصی است. در ادامه این مراحل را گام‌به‌گام مرور خواهیم کرد تا در صورتی که متقاضی دریافت کارت اعتباری سهام عدالت هستید، با نحوه دریافت آن آشنا شوید.

نحوه ثبت نام و دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

نحوه ثبت‌نام و دریافت کاری اعتباری سهام عدالت
آموزش گام‌به‌گام نحوه دریافت کارت اعتباری سهام عدالت از بانک ملی و تجارت 2

افرادی که تمایل به دریافت این تسهیلات دارند، ابتدا باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنند. در این سایت احراز هویت افراد انجام خواهد شد. لازم به ذکر است که این فرآیند هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری قابل انجام است

پس از این مرحله، لازم است فرد باید یکی از دو بانک ملی یا تجارت را به منظور انجام فرآیند انتخاب کند. هر یک از این بانک‌ها، اپلیکیشن‌های مخصوص به خود را دارند و دریافت کارت اعتباری سهام عدالت بانک تجارت با بانک ملی متفاوت خواهد بود.

احراز هویت در اپلیکیشن بانک، از طریق ثبت تصویر زنده‌ متقاضی و اسکن تصویر پشت و روی کارت ملی انجام خواهد شد. پس از این‌که فرم‌ها و قراردادهای لازم به صورت الکترونیکی امضا شود، کارت اعتباری مجازی نیز صادر خواهد شد.

لازم به ذکر است که برگه‌های سهام عدالت، نقش تضمین کارت‌های اعتباری را به عهده دارند. به این ترتیب، به منظور ضمانت نیازی به مدارک دیگر نیست. به بیان دیگر، مانده اوراق سهام عدالت برای هر فرد، نقشی مانند ضامن را در این فرآیند ایفا می‌کند و نیازی به هیچ ضمانت دیگری نیست.

مراحل گام‌به‌گام دریافت وام اعتباری سهام عدالت از بانک ملی

در صورت انتخاب بانک ملی، باید وارد یکی از اپلیکیشن‌های ایوا (سامانه مخصوص بانک ملی)، بله یا شصت شوید. در این مطلب، روش دریافت وام اعتباری سهام عدالت از طریق سامانه ایوا بانک ملی را به صورت کامل آموزش می‌دهیم. اما شما می‌توانید از طریق دو برنامه‌ی دیگر نیز برای دریافت این کارت اعتباری اقدام کنید.

پیش از هر چیز، به یاد داشته باشید که در ابتدا باید گواهی امضای خود را در برنامه‌های مربوطه تعریف کنید. اگر قبلا این برنامه‌ها را نصب کرده‌اید، از بخش آموزش ثبت امضای دیجیتال بگذرید و از بخش بعدی، آموزش را دنبال کنید.

به خاطر داشته باشید که این سرویس اپلیکیشن ایوا برای استفاده کاربرهایی طراحی شده است که سهام عدالت را در اختیار دارند و حساب آن‌ها در بانک ملی تعریف شده است. همچنین تمامی مراحل درخواست و دریافت وام اعتباری از محل سهام عدالت با استفاده از سامانه ایوا بانک ملی غیرحضوری بوده و نیازی به مراجعه حضوری به شعب ندارید.

روش ثبت گواهی امضا در اپلیکیشن ایوا بانک ملی

برای ثبت امضای دیجیتال در اپلیکیشن ایوا بانک ملی مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا روی آیکون «نشان بانک» کلیک کنید. این بخش از برنامه‌ی ایوا مربوط به ارائه تسهیلات و خدمات بانکی است. سپس روی دکمه «گواهی امضا» کلیک کنید.
  • بعد از ورود به صفحه امضای دیجیتال روی دکمه «ثبت امضا» کلیک کنید
  • سپس شماره‌ موبایلی که با آن وارد برنامه شده‌اید نشان داده می‌شود. در این قسمت باید روی دکمه «دریافت کد فعالسازی» کلیک کنید. کد تأیید را وارد کنید.
  • در مرحله بعد وارد صفحه اسکن کارت ملی می‌شوید. در این قسمت با استفاده از دوربین گوشی باید پشت و روی کارت ملی خود را اسکن کنید. نیازی به خروج از برنامه نیست و این امکان به صورت درون‌برنامه‌ای مهیا شده است.
  • سپس در صورتی که اسکن موفقیت‌آمیز بوده باشد، در صفحه‌ای جدید کد ملی شما نمایش داده می‌شود. کد مربوطه را با کد ملی خودتان مطابقت دهید و در صورتی که مغایرتی وجود نداشت، دکمه‌ی «ارسال» را بزنید.
  • مرحله بعدی، «تشخیص چهره» است. باید در این مرحله با استفاده از دوربین سلفی موبایل خود تصویری زنده از خود گرفته و وارد اپلیکیشن کنید. این امکان نیز درون برنامه‌ای است.
  • در صورتی که تطبیق چهره شما با تصویر کارت ملی درست انجام شده باشد، پیغامی مبنی بر موفقیت تطابق تصویر و چهره دریافت خواهید کرد. باید در این مرحله روی دکمه «موفق-ادامه فرایند» بزنید.
  • در این مرحله یک کادر سفید رنگ برای شما نمایش داده می‌شود که باید در آن امضای خود را بکشید. توجه داشته باشید که این امضا باید کاملاً شبیه امضایی باشد که در شعبه بانک به ثبت رسیده است. سپس روی دکمه «تأیید و ارسال امضا» ضربه بزنید.
  • در آخرین مرحله، به شما پیغام موفقیت ثبت امضای دیجیتال نشان داده می‌شود. اکنون می‌توانید از خدمات بانکی این برنامه به صورت کامل استفاده کنید.

شما می‌توانید برای مرور بهتر مراحل ثبت امضای دیجیتال یا گواهی امضا در برنامه ایوا بانک ملی، از ویدیو زیر که توسط خود بانک ملی تهیه شده است نیز استفاده کنید:

https://aparat.com/v/t93JS

آموزش گام‌به‌گام ثبت گواهی امضا در اپلیکیشن ایوا بانک ملی برای بهره‌مندی از کارت اعتباری سهام عدالت

نحوه دریافت کارت اعتباری سهام عدالت از طریق سامانه ایوا بانک ملی

بعد از نصب برنامه‌هایی که ذکر شد و ثبت اطلاعات اولیه و اتمام مرحله ثبت گواهی امضا، نحوه دریافت وام و کارت اعتباری سهام عدالت از طریق سامانه ایوا بانک ملی به شرح زیر است:

  • روی گزینه «ثبت نام نشان اعتباری» در صفحه اصلی اپلیکیشن ایوا ضربه بزنید.
  • «کد ملی» و «کد امنیتی» که با تصویر نشان داده شده است را وارد کنید و سپس تیک گزینه «با قوانین و مقررات موافق هستم» را زده و سپس دکمه «تأیید» را بزنید.
  • بعد از خواندن قوانین و شرایط اولیه، گزینه «تأیید و امضا‌ء» را انتخاب کنید.
  • کدی که به شماره همراه شما پیامک می‌شود را درج کنید. شماره همراه مذکور پیش‌تر در سامانه سهام عدالت درج شده است.
  • اطلاعات کاربری خود را تایید کنید.
  • تیک دو قرارداد مربوط به «درخواست توثیق سهام عدالت و سفارش فروش» و هم‌چنین قرارداد «مرابحه صدور نشان اعتباری» را بزنید و بعد از خوانش قوانین و وارد کردن کد امنیتی، دکمه تایید را بزنید.
  • اطلاعات وارد شده یک بار دیگر در یک باکس جداگانه برای تأیید نهایی به شما نشان داده می‌شود. در صورت صحت این اطلاعات، گزینه تأیید را بزنید. به این ترتیب مراحل مربوطه به اتمام خواهد رسید.

شما می‌توانید برای مرور بهتر نحوه دریافت وام و کارت اعتباری سهام عدالت در سامانه ایوا بانک ملی، از ویدیو زیر که توسط خود بانک ملی تهیه شده است نیز استفاده کنید:

https://www.aparat.com/v/IkHaR

آموزش گام‌به‌گام دریافت کارت اعتباری سهام عدالت در اپلیکیشن ایوا بانک ملی

نکات مهم دریافت کارت اعتباری سهام عدالت از بانک ملی

به منظور دریافت کارت اعتباری سهام عدالت از بانک ملی باید به چند مسئله مهم توجه کنید:

  • این سرویس برای استفاده کاربرهایی طراحی شده است که سهام عدالت را در اختیار دارند و حساب آن‌ها در بانک ملی تعریف شده است. در این شرایط، کاربر سهام عدالت خود را به عنوان وثیقه نزد بانک می‌سپارد. سپس می‌تواند با توجه به ارزش روز سهام عدالتش، مبلغی را به صورت وام اعتباری از بانک دریافت کند.
  • کارت اعتباری را می‌توان در فروشگاه‌های وین مارکت، افق کورش و رفاه، استفاده و خرج کرد.
  • به منظور استفاده از این سرویس، لازم است که اطلاعات هویتی صاحب کارت و حساب بانک مبدا با اطلاعات مالک سیم‌کارت یکسان باشد.
  • گردش کارت اعتباری سهام عدالت را می‌توانید در منوی «گزارشات کاربر» ببینید.
  • پس از آن‌که اطلاعات خود را در این سامانه تکمیل کردید، ظرف مدت دو الی سه روز، کارت اعتباری دیجیتالی برای شما صادر خواهد شد. سپس می‌توانید به فروشگاه‌هایی که در بالا به آن اشاره شد، مراجعه کنید. بارکدخوان فروشگاه مبلغ کارت اعتباری شما را به کمک گوشی همراه‌تان تعیین می‌کند و شما می‌توانید خرید خود را انجام دهید.

دریافت وام و کارت اعتباری سهام عدالت از بانک تجارت

متأسفانه طبق پیگیری‌های اخبار بورس، تا این لحظه بانک تجارت هیچ‌گونه خدمات آنلاین مشخصی را برای بهره‌مندی از کارت اعتباری سهام عدالت ارائه نکرده است. به همین ترتیب فعلاً تکلیف سهامداران عدالتی که می‌خواهند از طریق این بانک اقدام به دریافت این وام اعتباری کنند، مشخص نیست. در صورتی که اطلاعات مربوطه از سوی بانک تجارت اعلام رسمی شود، این پست بالافاصله به‌روزرسانی خواهد شد و می‌توانید با نحوه دریافت کارت اعتباری سهام عدالت از طریق بانک تجارت نیز آشنا شوید.

بازپرداخت تسهیلات وام اعتباری سهام عدالت

زمانی که برای بازپرداخت این تسهیلات در نظر گرفته شده است، سه سال است. چنان‌چه متفاضی اقساط را ظرف مدت یک‌ ماه بازپرداخت کند، دیگر سودی به آن تعلق نخواهد گرفت. یعنی تسهیلات، قرض‌الحسنه خواهد بود. اما اگر ظرف یک ماه، مبلغ دریافتی بازپرداخت نشود، زمان سه سال برای بازپرداخت در نظر گرفته می‌شود و کارمزد این سه سال نیز محاسبه خواهد شد. نرخ سودی که برای بازپرداخت وام سهام عدالت در نظر گرفته شده است، برابر است با ۱۸ درصد.

سهام‌دارانی که مبلغ ۱۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کنند، باید ماهیانه مبلغ ۳۶۲ هزار تومان پرداخت کنند. اما افرادی که وام پنج میلیون تومانی می‌گیرند، مبلغ بازپرداخت ماهیانه آن‌ها ۱۸۱ هزار تومان خواهد بود.

اگر سهام‌داران نتوانند بازپرداخت مبلغ را سر موعد مقرر انجام دهند، بانک، سهام عدالت آن‌ها را به فروش خواهد رساند. اگر هم بازپرداخت اقساط به صورت منظم و سر موعد مقرر انجام شود، اصل سهام افراد که در قالب وثیقه نزد بانک است، باقی خواهند ماند. به این ترتیب عوایدی نظیر سود سالیانه، حضور در مجمع و هم‌چنین حق رای سهام‌دار هم‌چنان باقی خواهد ماند.

جمع‌بندی

در این مطلب نحوه دریافت کارت اعتباری سهام عدالت را از طریق بانک ملی به صورت گام‌به‌گام توضیح دادیم. چنان‌چه حساب شما وابسته به بانک تجارت است، باید منتظر اعلام رسمی این بانک در رابطه با راه‌های دریافت این وام اعتباری باشید.

میزان اعتبار کارت اعتباری سهام عدالت، برابر است با ۵۰ الی ۶۰ درصد ارزش سهام متقاضی. پس از دریافت کارت، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد، مایحتاج خود را تامین کنید و مبلغ آن را از محل اعتبار کارت پرداخت کنید. بازپرداخت تسهیلات این وام نیز به صورت سه‌ساله خواهد بود و سود آن برابر با ۱۸ درصد است.

منبع: اخبار بورس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان