تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸
کد خبر : 146988

آموزش خرید بیت‌کوین و اتریوم + راهنمای کامل و قدم‌به‌قدم

آموزش خرید بیت‌کوین و اتریوم + راهنمای کامل و قدم‌به‌قدم
خرید بیت‌کوین و اتریوم، دو ارز دیجیتال که بازار کریپتو را رهبری می‌کنند، می‌تواند در افق بلندمدت سود زیادی را نصیب شما کند.

به گزارش شهر بورس، خرید بیت‌کوین و اتریوم، دو ارز دیجیتال که بازار کریپتو را رهبری می‌کنند، می‌تواند در افق بلندمدت سود زیادی را نصیب شما کند. در کل خرید ارز دیجیتال ریسک مخصوص به‌خود را دارد اما در نهایت این شما هستید که باید با تناسب بین ریسک و ریوارد و بررسی تمام جوانب، ببینید که آیا این بازار ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا نه. بیت کوین و اتریوم هم گزینه‌های خوب و امنی در میان ارزهای دیجیتال هستند که می‌توانند بخشی از سبد سرمایه‌گذاری شما باشند.

۵ قدم برای خرید بیت کوین و اتریوم

خرید ارزهای دیجیتال کار سختی نیست اگر قدم‌های آن را درست بردارید. دقت کنید که برای خرید ارز دیجیتال شما هر روشی را هم که انتخاب کنید در نهایت باید در یک صرافی معتبر ایرانی احراز هویت را انجام دهید. در نتیجه اگر می‌خواهید برای خرید اتریوم و بیت کوین اقدام کنید، همین حالا به سراغ صرافی همتاپی بروید و فرایند ثبت‌نام را تکمیل کنید. تا احراز هویت شما تأیید شود، وقت دارید تا آموزش زیر را مطالعه کنید.

قدم اول: انتخاب صرافی ارز دیجیتال

فرقی ندارد که چه ارز دیجیتالی را و در چه مقدار بخواهید خریداری کنید. درهرصورت سروکار شما با صرافی ارز دیجیتال می‌افتد. صرافی‌ها در واقع واسطه شما و بازار هستند تا خریداران و فروشندگان بتوانند همدیگر را پیدا کرده و با یک قیمت رقابتی که حاصل عرضه و تقاضاست، بتوانند دارایی خود را به فروش برسانند یا اقدام به خرید دارایی کنند.

انتخاب صحیح صرافی ارز دیجیتال از چند جنبه اهمیت ویژه‌ای دارد.

اول از همه انتخاب یک صرافی غیرمعتبر، باعث می‌شود تا احتمال کلاهبرداری بالا برود و در نتیجه سرمایه شما در خطر قرار بگیرد. بعد از این مورد، انتخاب صرافی معتبر به شما این امکان را می‌دهد تا حساب رسمی و با احراز هویت داشته باشید و کسی نتواند از نام شما یا حساب شما سوءاستفاده کرده و برایتان دردسرهایی مثل پولشویی یا کلاهبرداری ایجاد کند.

دقت کنید که صرافی‌های معتبر ایرانی برای خریدوفروش ارز دیجیتال، نیازمند احراز هویت هستند. در نتیجه از فرایند احراز هویت – که تمام فرایند آن آنلاین است – نترسید و هرچه سریع‌تر به سراغش بروید.

پشتیبانی فعال، پوشش ارزهای دیجیتال متنوع، امنیت بالا و خوش‌نامی از دیگر ویژگی‌های یک صرافی ارز دیجیتال مناسب در ایران است.

قدم دوم: افتتاح حساب و احراز هویت در صرافی ایرانی

اگر می‌خواهید خرید ارز دیجیتال را مستقیماً از صرافی ایرانی انجام دهید، توصیه ما همتاپی است. کارمزد پایین، خرید سریع و خدمات پشتیبانی عالی باعث می‌شود تا کار با همتاپی بی‌دردسر باشد. خرید بیت کوین و خرید اتریوم در همتاپی بی‌دردسر و سریع انجام می‌شود.

اگر می‌خواهید خرید ارز دیجیتال خود را در یک صرافی خارجی انجام دهید، باز هم باید در یک صرافی ایرانی برای خرید و انتقال تتر ثبت‌نام کنید. اگر دنبال خرید تتر با قیمت رقابتی هستید، باز هم صرافی ارز دیجیتال همتاپی را فراموش نکنید.

برای این کار باید در صرافی همتاپی ثبت‌نام کنید و یک حساب کاربری بسازید. ساخت حساب در همتاپی اصلاً سخت نیست و همانند ایجاد حساب در هر سایت دیگری است. سپس باید برای احراز هویت اقدام کنید. فرایند احراز هویت در صرافی همتاپی به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و هیچ دردسری برایتان ندارد. قدم اول برای احراز، یک تصویر به همراه کارت ملی و یک عبارت تأیید ثبت‌نام و هویت است و در مرحله دوم با تطبیق اطلاعات شما با اطلاعات ثبت‌احوال، اطلاعات واردشده تأیید نهایی می‌شود.

آموزش خرید بیت‌کوین و اتریوم + راهنمای کامل و قدم‌به‌قدم

قدم سوم: واریز وجه به حساب

برای خرید ارز دیجیتال باید حساب ریالی شما در صرافی موجودی کافی داشته باشد. بنابراین بعد از اقدام به احراز هویت و انجام موفقیت‌آمیز آن، باید اقدام به واریز وجه کنید. میزان وجه واریزی به دلخواه شما متفاوت است. بهتر است به میزان ارز دیجیتالی که می‌خواهید خریداری کنید واریزی داشته باشید. اگر دو سه درصدی هم برای نوسان قیمت بیشتر واریز کنید، کارتان زودتر راه می‌افتد.

برای مثال، حالا که قیمت اتریوم ۲۶۰۰ دلار است و هر دلار تقریباً ۶۰ هزار تومان، شما برای خرید ۰.۱ اتریوم باید ۲۶۰ دلار یا به‌عبارتی ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان واریز کنید. برای اینکه نوسان قیمت پوشش داده شود، می‌توانید در این مثال، ۱۶ میلیون تومان واریزی داشته باشید تا با خیال راحت اقدام به خرید ۰.۱ اتریوم کنید. باقیمانده ریالی واریزی شما در کیف پول ریالی شما باقی می‌ماند و هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را برداشت کرده و به حساب بانکی خود برگردانید.

اگر به جای ریال می‌خواهید از تتر برای واریز وجه استفاده کنید، کافی است آدرس کیف پول تتر خود را به عنوان کیف پول مقصد در مبدأ وارد کنید. به عنوان مثال شما ۱۵۰۰ تتر در یک صرافی خارجی دارید و می‌خواهید آن را به کیف پول تتر خود در صرافی همتاپی منتقل کنید. از نوار سمت چپ داشبورد معاملات همتاپی، گزینه کیف پول و سپس گزینه دریافت را بزنید. ارز دیجیتال مدنظر (در اینجا تتر) را انتخاب کنید. دقت کنید که آدرس کیف پول شما در شبکه TRC-20 است و برای انتقال تتر هم شما مستلزم هستید که از همین شبکه استفاده کنید. درغیراین‌صورت ممکن است سرمایه شما از دست برود. آدرس را کپی کرده و در صرافی مبدأ وارد کنید. به همین راحتی تتر به حساب صرافی همتاپی شما اضافه می‌شود.

قدم چهارم: سفارش خرید برای بیت کوین و اتریوم

در همتاپی شما می‌توانید به چند روش بیت کوین و اتریوم را خریداری کنید.

روش اول استفاده از پنل خریدوفروش آسان است. در این روش بدون آنکه نیاز به اقدام خاصی داشته باشید، می‌توانید بیت کوین یا اتریوم را به مقدار دلخواه وارد کنید و معادل تومانی آن را پرداخت کنید. به همین سادگی ارز دیجیتال شما به کیف پول اختصاصی شما در صرافی واریز می‌شود. کافی است روی خرید بیت کوین یا خرید اتریوم کلیک کنید تا به صفحه خریدوفروش آسان هر کدام هدایت شوید.

آموزش خرید بیت‌کوین و اتریوم + راهنمای کامل و قدم‌به‌قدم

اگر علاقه‌مند هستید تا با سفارش‌گذاری بیت‌کوین یا اتریوم بخرید، کافی است در همین صفحه روی گزینه «حرفه‌ای معامله کنید» بزنید تا به داشبورد پنل معاملاتی هدایت شوید. حالا با انتخاب تالار معاملات از منوی سمت راست وارد دنیای سفارشات ارزهای دیجیتال می‌شوید و می‌توانید سفارشات را با قیمت بازار و قیمت معین وارد کنید.

آموزش خرید بیت‌کوین و اتریوم + راهنمای کامل و قدم‌به‌قدم

قدم پنجم: نگهداری از بیت کوین و اتریوم

بعد از خرید ارز دیجیتال، کار شما به پایان نمی‌رسد! حالا باید برای نگهداری ایمن آن برنامه‌ریزی کنید. البته که برای نگهداری کوتاه‌مدت می‌توانید روی کیف پول اختصاصی صرافی همتاپی حساب باز کنید اما در نهایت توصیه نمی‌شود برای بلندمدت ارزهای دیجیتال خود را روی کیف پول صرافی نگهداری کنید.

برای نگهداری امن از اتریوم و بیت کوین باید به سراغ کیف‌پول‌های نرم‌افزاری بروید. استفاده از نرم‌افزارهایی مثل تراست ولت، متامسک برای اتریوم و کیف پول سخت‌افزاری لجر می‌تواند انتخاب‌های مطمئن‌تری برای ارزهای دیجیتال شما باشد.

برای انتقال کریپتو به کیف پول نرم‌افزاری، باید ابتدا آدرس کیف پول مقصد را برای ارز دیجیتال مدنظر، برای مثال بیت‌کوین کپی بگیرید. سپس در صرافی همتاپی وارد قسمت کیف پول شده و گزینه ارسال را بزنید. ارز دیجیتال مورد نظر را انتخاب و آدرس کیف پول مقصد را وارد کنید. حالا با زدن روی گزینه ادامه می‌توانید فرایند ارسال ارز دیجیتال بیت کوین را بررسی و تأیید کنید.

آموزش خرید بیت‌کوین و اتریوم + راهنمای کامل و قدم‌به‌قدم

نکات مهم در خرید بیت کوین و اتریوم

اگر تصمیم جدی برای خرید ارز دیجیتال دارید، بهتر است چند نکته را از همین حالا بدانید. دقت کنید که خرید ارز دیجیتال می‌تواند بهترین و بدترین تصمیم زندگی شما باشد؛ اینکه کدام مورد برایتان رخ دهد کاملاً بستگی به روش تصمیم‌گیری شما دارد. بنابراین این موارد را دست کم نگیرید. افراد زیادی با سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال توانسته‌اند رفاه مالی بیشتر را رقم بزنند و افراد زیادی هم دارایی خود را در این بازار از دست داده‌اند.

شناخت روند بازار و خرید در زمان درست

مهم‌تر از اینکه چه چیزی می‌خرید، این است که چه زمانی می‌خرید. خرید در زمان درست بیش از نصف مسیر است و خرید در زمان اشتباه، باعث می‌شود تا فشار روانی افت قیمت شما را مجبور به فروش در زمان اشتباه کند! در نتیجه شما باید بتوانید روند بازار را تشخیص دهید.

برای تشخیص روند بازار لزوماً نیاز نیست که در زمینه تحلیل تکنیکال حرفه‌ای شوید. کافی است از اصول کلی روندشناسی بازار آگاهی داشته باشید تا بتوانید قیمت را در هر نقطه از مسیر تفسیر کنید. مهم است بدانید که روند بازار ارزهای دیجیتال صعودی است یا نزولی یا اینکه اگر صعود رخ داده است، احتمال صعود بیشتر وجود دارد یا خیر. تشخیص این موارد به شما نشان می‌دهد تا چه زمانی وقت خرید بیت کوین و اتریوم است و چه زمانی وقت فروش آن‌ها فرا رسیده است.

جلوگیری از کلاهبرداری

بازار ارزهای دیجیتال به‌صورت کلی بازاری غیرمتمرکز است. در نتیجه افراد ناشناس بسیاری در این شبکه فعالیت دارند که می‌توانند به عناوین مختلف از شما کلاهبرداری کنند. حین خرید، فروش و جابه‌جایی ارزهای دیجیتال باید دقت کافی را داشته باشید تا مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری قرار نگیرید.

بهترین راهکار شما برای خرید امن بیت کوین و اتریوم، استفاده از صرافی ارز دیجیتال معتبر است.

 تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال

خرید ارزهای دیجیتال متنوع باعث می‌شود تا ریسک سبد شما کاهش پیدا کند. درست است که بازار ارزهای دیجیتال همبستگی بالایی دارد و هر زمان یک ریزش اتفاق بیفتد، تمامی ارزها را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد؛ اما برخورداری از گزینه‌های متنوع در سبد به شما در مدیریت بهتر ریسک کمک می‌کند.

به‌ویژه توصیه می‌شود که ارزهای دیجیتال اصلی مثل بیت کوین، اتریوم، اتریوم کلاسیک و بایننس کوین که حجم معاملات بالایی دارند و گذشته قیمت آن‌ها گویای ارزشمندی آن‌هاست را در سبد خود داشته باشید.

توازن بین ریسک و سود احتمالی

هر وقت خواستید ارز دیجیتال بخرید، ضرر احتمالی را اندازه بگیرید و سود احتمالی را هم تخمین بزنید. نسبت سود به زیان باید یک نسبت منطقی و بزرگ‌تر از ۱ باشد تا خرید شما درست و اصولی محسوب شود. دقت کنید که همواره سود را احتمالی و ضرر را حتمی درنظر بگیرید و ببینید آیا این ضرر در زندگی شما اثر چشمگیر دارد یا نه. اگر این ضرر خیلی برایتان بزرگ بود، وارد این سرمایه‌گذاری نشوید.

برای اینکه جلوی ضررهای جبران‌نشدنی یا سخت جبران‌شدنی را بگیرید، بهتر است حد ضرر تعریف کنید. حد ضرر به نقطه‌ای گفته می‌شود که اگر قیمت از آن ناحیه پایین‌تر بیاید، احتمال ریزش بیشتر هم دارد و در نتیجه فروش در آن نقطه یا ناحیه می‌تواند جلوی ضرر بیش از حد سرمایه شما را بگیرد.

ارز دیجیتال، رمز ارز یا کریپتو کارنسی چیست؟

رمز ارز یا ارز دیجیتال به نوعی پول نقد دیجیتالی گفته می‌شود که تولید واحد آن و همچنین تأیید تراکنش‌های آن بر اساس الگوریتم‌ها است. نامتمرکزبودن ارزهای دیجیتال یکی از تفاوت‌های اصلی آن‌ها با ارزهای فیات یا کاغذی است. به‌شکلی که ارزهای دیجیتال تحت نظارت هیچ ارگان یا بانک مرکزی یا مؤسسه پولی-مالی قرار ندارند. این موضوع سبب شده تا خریدوفروش ارزهای دیجیتال برای تبادل ارزش به دور از دیدگان دولت و نهادهایی مثل سازمان مالیاتی، رواج داشته باشد.

استفاده از ارزهای دیجیتال می‌تواند اهداف گوناگونی را دنبال کند. برخی از این اهداف خوب و برخی دیگر مخرب هستند. بااین‌حال ارزهای دیجیتال را به‌واسطه انتخاب اشتباه برخی نباید قضاوت کرد. این نوع از پول نقد که به‌تازگی رواج پیدا کرده و ارزش‌گذاری شده است، ماهیتی انقلابی دارد و برای اینکه جامعه جهانی با آن وفق پیدا کند، زمان بیشتری لازم است.

خریدوفروش سلاح و معاملات غیرمجاز یک سوی کاربردهای نامناسب ارزهای دیجیتال هستند و انتقال بین‌المللی و آسان پول وجه مناسب و کاربردی این ارزها را نشان می‌دهد. بااین‌حال مهم است که بدانید در ارزهای دیجیتال اگر نکاتی را رعایت نکنید، آن‌قدرها هم ناشناس نیستید و امکان شناسایی تراکنش‌ها و رهگیری آن در برخی موارد وجود دارد.

چرا بیت کوین و اتریوم محبوبیت بالایی دارند؟

بیت کوین و اتریوم از اولین ارزهای دیجیتالی بودند که به دنیا معرفی شدند. بیت‌کوین یک ارز دیجیتال مشهور و قدیمی است که مسیری طولانی برای رسیدن به قیمت امروز خود طی کرده است. یک روزی در سال ۲۰۱۰ (۱۳۹۰) فردی در ازای دو پیتزا مقدار ۱۰ هزار بیت‌کوین پرداخت کرده است و همین موضوع نشان می‌دهد که بیت‌کوین در گذشته جنبه سرگرمی داشته است و کسی نمی‌دانست که قرار است قیمت آن طی چند رالی صعودی، به حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار برسد.

پس از بیت‌کوین، این اتریوم است که به‌عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا شناخته می‌شود. اتریوم با فراهم‌کردن زیرساخت قراردادهای هوشمند و توسعه شبکه بلاکچین خود محبوبیت زیادی کسب کرده است. نام اتریوم را در کنار بیت‌کوین زیاد می‌شنوید و این مسئله به‌ویژه برای کاربردهایی است که شبکه بلاکچین اتریوم ایجاد و ساختارمند کرده است.

سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین و اتریوم؛ دلایل و روش‌ها

اگر می‌خواهید در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، حتماً باید بیت کوین و اتریوم را در نظر داشته باشید. در این مطلب هم قرار است آموزش خرید بیت کوین و اتریوم را داشته باشیم. اما قبل از آن، شما باید بدانید که چرا و با چه هدفی قرار است در این دو ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید و بعد از آن، کمی با روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو آشنا شوید.

پتانسیل رشد قیمت

جهش‌های قیمت سال‌های اخیر در بازار ارزهای دیجیتال باعث شده تا تمام افراد به پتانسیل رشد قیمت این ارزها ایمان بیاورند. بااین‌حال باید چند نکته را به خودتان یادآور شوید.

قرار نیست قیمت ارزهای دیجیتال تا بی‌نهایت رشد کند و پس از هر رشد، امید رشد دیگری را داشته باشید. جدای از این، رشدهای قیمت بازار کریپتو همواره بعد از یک ریزش چشمگیر اتفاق افتاده است. در واقع اینطور نبوده که ارزهای دیجیتال یکسره صعودی باشند یا هیچ‌کس پس از خرید آن، افت قیمت را تجربه نکرده باشد. در نتیجه خیلی مهم است که روی چه نقطه‌ای و با چه هدف زمانی اقدام به خرید ارز دیجیتال می‌کنید.

پذیرش ریسک و خرید متناسب با آن

همانطور که گفتیم قیمت بیت کوین و اتریوم همواره صعودی نیست و احتمال افت یا حتی ریزش قیمت وجود دارد. در نتیجه اگر می‌خواهید روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، باید ریسک آن را به جان بپذیرید! زمانی‌که ریسک خرید ارزهای دیجیتال را درک کنید، دیگر بدون توجه و دقت اقدام به خرید نمی‌کنید و متناسب با ریسک موجود، تنها بخشی از سرمایه خود را به کریپتو اختصاص می‌دهید.

افق دید صحیح در بازار کریپتو

برای سرمایه‌گذاری در کریپتو باید افق زمانی مناسبی را انتخاب کنید. اگر هدفتان سرمایه‌گذاری است، نباید به نوسان‌گیری روزانه فکر کنید یا خیلی سریع با هر افت قیمت به فکر فروش باشید یا با هر رشد احساس جاماندن از بازار بهتان دست بدهد. با انتخاب افق دید درست در این بازار می‌توانید ارزهای دیجیتال را در قیمت مناسب خریداری کنید و در قیمت مناسب هم بفروشید؛ بدون آنکه استرس زیادی را در این بین تحمل کنید.

انتخاب روش مناسب سرمایه‌گذاری

مهم است که برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال یا برای خرید بیت‌کوین و اتریوم روش مناسبی را انتخاب کنید. برای این فرایند سه انتخاب دارید.

·         خرید تتر و خرید ارز دیجیتال از صرافی خارجی و نگهداری کیف پول. در این روش شما تتر را از صرافی ایرانی خریداری می‌کنید. سپس به کیف پول صرافی خارجی منتقل کرده و با استفاده از تتر، اقدام به خرید بیت کوین و اتریوم می‌کنید. پس از پایان خرید، وقت آن است بیت کوین و اتریوم را به کیف پول امن برای نگهداری بلندمدت منتقل کنید.

·         خرید بیت کوین و اتریوم در صرافی داخلی و نگهداری در کیف پول. شما می‌توانید به‌صورت مستقیم در صرافی ایرانی اقدام به خرید بیت کوین و اتریوم کنید و با استفاده از ریال، هر ارز دیجیتال دلخواه خریداری کنید. توصیه می‌شود که بعد از خرید ارز دیجیتال، آن را برای نگهداری بلندمدت به یک کیف پول امن مانند ترست ولت منتقل کنید.

·         خرید ارز دیجیتال به‌صورت مستقیم از صرافی ایرانی و نگهداری در صرافی. آخرین روش برای شما که بتوانید در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، خرید ارزهایی مثل بیت کوین و اتریوم از صرافی ایرانی و نگهداری در کیف پول صرافی است. توجه کنید که برای نگهداری بلندمدت بهتر است این روش را امتحان نکنید. نگهداری ارز دیجیتال در کیف پول صرافی از امنیت کافی برخوردار نیست.

جمع‌بندی

در این مطلب آموزش خرید بیت کوین و اتریوم را مطالعه کردید. از این آموزش برای خرید هر ارز دیجیتال مشهور دیگری هم می‌توانید استفاده کنید. تلاش کردیم تا قدم به قدم خرید ارزهای دیجیتال را برایتان بشکافیم تا هیچ قدمی برایتان مبهم نباشد. در نهایت بدانید که خرید بیت کوین و اتریوم کار سختی نیست. اگر یک صرافی معتبر مثل صرافی همتاپی را در کنار خود داشته باشید، قدم به قدم این مسیر برایتان توضیح داده شده و روشن است. امیدواریم تجربه هیجان‌انگیزی از خرید بیت کوین داشته باشید.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ