تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸
کد خبر : 134947

آموزش ترید در آلپاری

آموزش ترید در آلپاری
برای ترید در آلپاری ابتدا تنها نیاز است تا در این بروکر ثبت نام کنید؛ سپس می توانید با افتتاح حساب و دانلود پلتفرم مورد نیاز، ترید را آغاز کنید.

به گزارش شهر بورس، برای ترید در آلپاری ابتدا تنها نیاز است تا در این بروکر ثبت نام کنید؛ سپس می توانید با افتتاح حساب و دانلود پلتفرم مورد نیاز، ترید را آغاز کنید. اگر در بروکر آلپاری هنوز ثبت نام نکرده اید می توانید به لینک https://soodup.com/broker/alpari/alpari-training/registration مراجعه کنید.

آموزش ترید در آلپاری

برای سرمایه‌گذاری در بروکر آلپاری به حدود 10 دلار نیاز دارید. افراد تازه‌ کار در این بروکر می‌توانند با افتتاح حساب پم(PAMM) به حساب‌های تریدرهای حرفه‌ای در بروکر آلپاری وصل شده و سپس سود حاصل از معاملات‌شان را به واسطه افراد حرفه‌ای دریافت کنند.

زمانی که افراد مبتدی از حساب پم استفاده می‌کنند، در حقیقت سرمایه‌شان را به تریدرهای حرفه‎‌ای می‌سپارند. جهت استفاده از امکانات کپی ترید در بروکر آلپاری باید یکسری گام‌های مشخصی را پشت سر بگذارید. در ادامه به بیان هر یک از این مراحل می ‌پردازیم:

  • در گام اول شما باید یک ثبت ‌نام اولیه در سایت آلپاری داشته باشید.
  • سپس به بررسی و انتخاب گزینه مناسب برای کپی ترید بپردازید.
  • واریز و تخصیص سرمایه داشته باشید.
  • مراحل احراز هویت خود را تکمیل کنید.

ابتدا باید ثبت نام کنید

چنانچه شما حسابی در بروکر آلپاری دارید، به آسانی می‌توانید با وارد کردن ایمیل و رمز عبور به حساب ‌تان وارد شده و به گام دوم بروید. اما چنانچه فاقد حساب در این کارگزاری هستید، باید در آغاز اطلاعات هویتی ‌تان مانند نام و نام‌خانوادگی، شماره موبایل و ایمیل‌تان را در سایت آلپاری ثبت کنید. سپس به بررسی و انتخاب گزینه مناسب برای کپی ترید بپردازید.

بعد از آن که شما به تکمیل ثبت‌نام اولیه خود در سایت آلپاری پرداختید، باید به کابین خود my Alpari بروید. در کادری سبز رنگ در صفحه باز شده به شما خوش آمدگویی خواهد شد و در قسمت” سرمایه‌گذاری” می‌توانید گزینه” انتخاب کالا” را داشته باشید.

در اینجا دو گزینه در مقابل شماست:

  • حساب‌های پم (pamm account)
  • پرتفولیوهای پم (pamm portfolios)

بهتر است یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید. در این صورت لیست مدیران حساب برایتان به نمایش درخواهد آمد. از طریق بررسی و یافتن موارد مناسب برای خود برحسب آنچه در بالا توضیح دادیم، بر روی گزینه سرمایه‌گذاری کلیک کنید.

آموزش ترید در آلپاری

واریز و تخصیص سرمایه

در این گام برای شما پنجره‌ای باز خواهد شد و در این پنجره از شما خواسته می‎شود که مبلغی که مدنظرتان است را به به پرتفوی پم یا حساب‌ تان واریز کنید. دقت نظر داشته باشید که کمترین میزان واریز در حساب پم، 50 دلار و همچنین پرتفوی پم 1000 دلار محاسبه شده است.

مراحل احراز هویت خود را تکمیل کنید.

قطعا می‌دانید که اغلب بروکرها با هدف ارائه خدمات معاملاتی و همچنین جهت سرمایه‌ گذاری به تایید هویت شما نیاز دارند، بروکر آلپاری هم قطعا از این قاعده مستثنی نیست. به منظور احراز هویت در بروکر آلپاری بعد از ورود به پروفایل مای آلپاری از منوی بالای صفحه، باید نشانگر ماوس را بر روی آیتم “حساب من” قرار بدهید و از منویی که برایتان باز شده به انتخاب گزینه ارسال مدارک اقدام کنید.

در این جا خواهید دید که در قسمت پایین صفحه، از شما خواسته می‌شود مدارک هویتی همچون پاسپورت/ گواهی‌نامه/ گواهی محل سکونت/ مدارک بانکی و… را برگزینید و اسکن یا تصویر واضحی از آن را از قسمت انتخاب فایل آپلود کنید.

دقت نظر داشته باشید در حالت عادی ضمن آپلود، فقط کافی است که یکی از مدارک هویتی همچون کارت ملی را ارسال کنید. بعد از آپلود مدارک، کمی منتظر باشید تا هویت‌تان در بروکر آلپاری مورد تایید قرار گیرد. هم‌اکنون با خیالی راحت امکان نظارت بر سرمایه‌گذاری خود را خواهید داشت. در این زمان است که شما می‌توانید ببینید مدیر حساب‌تان سرمایه شما را چگونه به سود نزدیک می‌کند.

آموزش ترید ارز دیجیتال در آلپاری

در بروکر آلپاری شما امکان دسترسی به محبوب‌ترین رمزارزها را خواهید داشت، گرچه تعداد رمزارزهای قابل ترید در این بروکر به نسبت صرافی‌های ارزهای دیجیتال از محدودیت برخوردارند، اما بروکر آلپاری تلاش کرده رمزارزهای پرطرفدار را جزو لیست ارزهای دیجیتال بگذارد.

  • بیت کوین ( BTC)، اتریوم – ETH
  • بیت کوین کش – ‌Bitcoin Cash
  • آوا – Aave
  • دای – Dai
  • چین لینک – Chainlink
  • دوج کوین – Dogecoin
  • بیت کوین – BTC/USD
  • اتریوم کلاسیک – Ethereum classic
  • فایل کوین – Filecoin
  • ایاس – EOS
  • لایت کوین – Litecoin
  • مونرو – Monero
  • پولیگان – Polygon
  • ریپل – Ripple
  • پولکادات – Polkadot
  • استلار – Stellar
  • سولانا – Solana
  • تتر – Tether
  • کاردانو – Cardano
  • یونی سواپ – Uniswap
  • ترون – TRON
  • شیبا اینو – Shiba Inu
  • یو اس دی کوین – USD Coin

آموزش ترید در آلپاری

شیوه افزودن ارز دیجیتال به متاتریدرآلپاری

در بازار رمز ارز آلپاری، معاملات به شکل CFD هستند و معامله‌گران شبیه صرافی‎‌های ارز دیجیتال نمی‎توانند به انجام معاملات به شکل اسپات بپردازند. معامله‎‌گران به منظور ترید ارز دیجیتال در بروکر آلپاری بعد از تکمیل فرایند ثبت‎ نام و همچنین احراز هویت، می‎‏توانند در یکی از حساب ‎های آلپاری (البته به جز حساب نانو که متاسفانه نماد ارزهای دیجیتال در آن عرضه نشده)، به ایجاد حساب برای خود بپردازند.

بعد در قسمت نمایش، در بخش متاتریدر روی گزینه نمادها کلیک کنند تا از این طریق بتوانند دارایی‎های قابل معامله‏شان را در آلپاری نمایش دهند. در این قسمت معامله‏گران باید روی گزینهCrypto Currencies CFD کلیک نمایند تا کلیه ارزهایی قابل ترید را ببینند. در این قسمت، معامله‎گر بعد از گزینش نماد روی گزینه تعیین شده در تصویر، تحت عنوان” نمایش نماد” می‎زند تا در بخش واج لیست برای او نمایش داده شود.

آموزش ترید طلا و فلزات در آلپاری

فلزات گران‌بها در آلپاری شامل طلا XAUUSD (اونس طلا) است. همچنین از دیگر فلزات گران ‌بها در آلپاری می‌توان به نقره XAUUSD (اونس نقره) اشاره کرد. برای ترید طلا و فلزات در بروکر آلپاری باید به افتتاح حساب در این کارگزاری اقدام کنید. در ادامه مراحل این فرایند را بررسی می‌کنیم.

  1. اتصال حساب آلپاری به متاتریدرها

به منظور آغاز ترید طلا و فلزات بعد از افتتاح حساب به واسطه پلتفرم تحت وب آلپاری (متاتریدر 4) می‎‌توانید به متاریدر خود وارد شوید. همچنین از طریق نصب متاتریدر دنبال کردن این فرآیند امکان‌پذیر است. بهتر است اطلاعات حساب‌تان را همراه با سرور حساب ‌تان وارد نمایید و روی گزینه تعیین شده بزنید.

  1. افزودن نماد طلا

در مرحله بعدی به منظور معامله طلا در آلپاری باید نماد xauusd را به متاتریدتان اضافه کنید. به این منظور روی گزینه symbols بزنید و در قسمت نمایش داده شده، gold spot را برگزینید.

  1. اجرای معاملات طلا

در مرحله پایانی روی نماد طلا در متاتریدر بر روی چارت معاملاتی کلیک کرده و جزئیات معامله را مشخص کنید. بعد از مشخص کردن جزئیات (مقدار سود و استاپ لاس) می‌توانید ترید (خرید و فروش) را آغاز کنید.

آموزش ترید در آلپاری

پلتفرم های معاملاتی بروکر آلپاری

در بروکر آلپاری پلتفرم ‌های معاملاتی متعددی وجود دارند که در برگیرنده متاتریدر 4، 5 و وب ‌تریدر و همچنین بستر fix- contract در باینری آپشن است و جهت کاربردهای مختلف می‌توانید به دانلود آن‌ ها از پلتفرم‌ های بروکر آلپاری اقدام کنید.

آموزش ترید در آلپاری

انواع پلتفرم‌های معاملاتی بروکر Alpari

از جمله مهمترین مشخصه‌های بروکر آلپاری در اختیار داشتن پلتفرم‌های معاملاتی بین‌المللی است که به واسطه آن‌ها کار معامله‌گران جهت انجام معامله راحت و آسان می‌شود. تریدرها در بروکر آلپاری به منظور انجام معاملات معمولی فارکس، عمدتا از متاتریدر 4 و 5 استفاده می‌کنند. چنانچه قصد دارید معاملات باینری آپشن داشته باشید، می‌توانید از طریق نسخه آنلاین پلتفرم fix- contract و یا دانلود نسخه این پلتفرم برای انجام معاملات در بازار فارکس کمک بگیرید.

لیستی از پلتفرم های بروکر آلپاری

زمانی که به بخش پلتفرم‌های بروکر آلپاری وارد می‌شوید با فهرستی از پلتفرم‌های معاملاتی مواجه خواهید شد که امکان دانلود آن‌ها را خواهید داشت. از جمله پلتفرم‌های معاملاتی آلپاری به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • پلتفرم متاتریدر 4 و 5
  • پلتفرم fix- contract
  • وب‌تریدر

معامله‌گران می‌توانند بر حسب نیازشان و حساب معاملاتی که ساخته‌اند، به هر یک از پلتفرم‌های نام برده شده در بالا در اندروید، نسخه ویندوز، وب و ios دسترسی داشته باشند. افراد می‌توانند از طریق وارد کردن مشخصات حساب‌شان به پلتفرم‌های بروکر آلپاری وارد شوند. در ادامه این پلتفرم‌ها را معرفی می‌کنیم:

پلتفرم متاتریدر 4

به منظور دانلود متاتریدر 4 به سایت آلپاری مراجعه کرده و یا از سایت MQL استفاده کنید. این متاتریدر در نسخه‌های IOS، اندروید و ویندوز در دسترس است.

پلتفرم متاتریدر 5

متاتریدر 5 به عنوان نسخه جدیدتر متاتریدر 4 به بازار آمده که دارای رابط کاربری مدرن‌تری است. این متاتریدر ابزارهای تحلیلی بسیار پیشرفته‌ای دارد که کار با آن‌ها برای معامله‌گران با تجربه، بسیار جذاب است. به منظور دانلودکردن متاتریدر 5 می‌توانید به پلتفرم سایت آلپاری مراجعه داشته باشید و یا از سایت MQL به دانلود این پلتفرم اقدام کنید. این پلتفرم در نسخه‌های IOS، اندروید و ویندوز در دسترس است.

پلتفرم fix- contract

یک پلتفرم معاملاتی در این بروکر با نام fix- contract موجود است که جهت معاملات باینری آپشن می‌توان از آن استفاده کرد. افرادی که خواهان ترید در بخش باینری آپشن هستند، می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند. این پلتفرم دارای نسخه وب بوده و به آسانی و حتی بدون آن‌که آن را نصب کنید، می‌توانید بر روی آن ترید (خرید و فروش) داشته باشید.

وب تریدر

این پلتفرم به معنای نسخه آنلاین است که هیچ نیازی به نصب نداشته و برای متاتریدر در بعضی از کارگزاری‌ها (بروکرها) ارائه می‌شود. همانطور که مشاهده کردید بروکر آلپاری نیازهای معامله‌گران را به خوبی درک کرده و به آن‌ها بر حسب نیازشان، پلتفرم‌های معاملاتی مختلفی را عرضه می‌کند.

مقایسه پلتفرم های بروکر آلپاری

در بالا اشاره شد برترین پلتفرم‌های معاملاتی در بروکر آلپاری متاتریدر 4 و 5 است، که هر جفت آن‌ها متعلق به کمپانی MQL‌اند. در حال حاضر به دلیل تعداد زیاد ابزارهای ترید در متاتریدر 4، اغلب معامله‌گران از آن استفاده می‌کنند. شرکت MQL ضمن رشد و توسه خود، نسخه متاتریدر 5 را هم به بازار ارائه کرده تا معامله‌گران بتوانند از آن استفاده کنند.

برترین مشخصه متاتریدر 5 آن است که در آن به شکل بسیار خوبی شرایط زیرساختی، جهت کدنویسی اصلاح شده و برنامه‌‌نویسان این زبان به آسانی می‌توانند در شرایط بهتری اندیکاتورها و اکسپرت‌های مد‌نظرشان را طراحی نمایند. همین موضوع باعث شده تا گرفتن بک تست و فوروارد تست در متاتریدر 5 آسان‌تر باشد. جالب است بدانید که تایم فریم‌های متاتریدر 5 به نسبت متاتریدر 4 تعدادشان بیشتر است و به عنوان یک ابزار کنترل معاملاتی در اختیار شما قرار دارد و از این رو شما آزادی عمل وسیع‎‌تری دارید.

آموزش کار با متاتریدر فارکس آلپاری

بروکر آلپاری جزو پرطرفدارترین بروکرهای بازار فارکس است. از طریق نصب متاتریدر 4 آلپاری، همچنین جهت اتصال حساب می‌توانید فرصت معامله در بازار فارکس را در اختیار بگیرید. چنانچه به تازگی در آلپاری به افتتاح حساب اقدام کردید و قصد ترید در آلپاری را دارید، در ادامه ما به ارائه آموزش کار با متاتریدر فارکس آلپاری می‌پردازیم.

یکی از سوالاتی که اغلب کاربران در بروکر آلپاری با آن مواجه هستند، آگاهی از شیوه اتصال حساب آلپاری به متاترید 4 و 5 است. در حقیقت کاربران جهت آغاز انجام معامله نیازمند این مساله هستند که حساب تجاری‌شان را به نسخه‌ای از پلتفرم متاتریدر در بروکر آلپاری وصل کنند. از این جهت پس از ثبت‌نام و افتتاح حساب در حساب‌های معاملاتی بروکر آلپاری بر اساس راهبرد معاملاتی و نیازشان، معامله‌گران باید به نصب متاترید 4 یا 5 اقدام کنند.

وصل کردن حساب آلپاری به متاتریدر فرایند بسیار راحتی است و در چند دقیقه به آسانی امکان‌پذیر است. اما از آن‌جاکه این موضوع حایز اهمیت است، برخی از معامله‎گران در هنگام لاگین‎کردن در متاتریدر 4 و 5 گاهی مشکل دارند. بدین منظور باید معامله‎‌گر در آغاز در سایت آلپاری ثبت‌نام کند و به افتتاح حساب بپردازد. امکان دانلود نسخه ویندوز متاتریدر برای آلپاری وجود دارد. همچنین امکان نصب و اتصال متاریدر به آلپاری در گوشی امکان‌پذیر است. بهتر است بدانید قابلیت نصب و اتصال متاتریدر به آلپاری در گوشی وجود دارد.

اما چگونه بروکرآلپاری را به نرم‎افزار متاتریدر در ویندوز متصل کنیم. این موضوع را در ادامه به شکل کلی توضیح خواهیم داد و کافی است شما با ما گام به گام همراه باشید تا بتوانید با حساب‏تان در پلتفرم معاملاتی دلخواه‎تان به خرید و فروش بپردازید.

در آغاز باید به افتتاح حساب و دریافت اطلاعات‌ تان برای وارد شدن به پلتفرم معاملاتی بپردازید. سپس باید به دانلود و نصب نرم‌ افزار متاتریدر بپردازید. در ادامه حتما به بخش حساب معاملاتی متاتریدر وارد شوید و نام‎‌کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید.

  • ابتدا یک حساب بسازید و اطلاعات حساب تجاری‎‌تان را دریافت کنید. برای آن که بتوانید جزئیات حساب معاملاتی‌تان را که قصد دارید به متاتریدر آن را وصل کنید، مشاهده نمایید، حتما باید مشخصات حساب درج شده در پایان کادر افتتاح حساب را یادداشت کنید.
  • سپس به دانلود و نصب متاتریدر مطابق با حساب معاملاتی بپردازید. در این گام، حتما نرم‌افزار معاملاتی‌تان را نصب کرده و به واسطه لینک‌های دانلود متاتریدر 4 و 5 به شکل مستقیم برای استفاده روی سیستم رایانه‌تان آن را دانلود کنید.
  • در این مرحله می‌توانید به حساب معاملاتی متارتریدر وارد شوید. پس از آن که نرم‌ افزار را نصب کردید، آن را اجرا کنید. سپس متاتریدر را باز کنید و به واسطه زبانه فایل روی گزینه “ورود به حساب معاملاتی” بزنید.
  • نام کاربری خود را وارد کرده، رمز عبورتان را درج کنید.

در این قسمت معامله‌گر می‎‌تواند مشخصاتی که در قسمت اول نمایش داده شده را وارد کند. این اطلاعات شامل نام سرور، نام کاربری و رمز عبور است. بعد از آن که نام کاربری، رمز عبور و سرور متعلق به حساب تجاری‌‎تان را برگزیدید، روی دکمه تائید بزنید و در این زمان امکان انجام معامله یا ترید برایتان میسر می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب اشاره کردیم که آلپاری جزو بروکرهای آنلاین است که به مشتریان خود در ایران و اقصی نقاط جهان، خدمات مالی ارائه می‌کند. از طریق شرکت آلپاری معامله‌‎گران می‎‌توانند با کاربرد پلتفرم‌های مجازی که برگزیده‌اند، در بازارهای مالی سرمایه ‌گذاری کنند. بسترهای معاملات بروکر آلپاری از وجود متاتریدر 4 و 5 استفاده می‌کند. از این رو معامله‌گران می‌توانند برحسب حساب معاملاتی‌شان به انتخاب یکی از دو پلتفرم اشاره شده بپردازند. افراد می‌توانند متاتریدر 4 و 5 را دانلود کنند و یا به استفاده از نسخه وب تریدر بپردازند. اگر قصد معامله در باینری آپشن را دارید، بهتر است از پلتفرم fix- contractاستفاده کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ