شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
کد خبر : 81421
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آغاز معاملات نماد پتروما به عنوان اولین صندوق بخشی فرابورسی بسته هستند

آغاز معاملات نماد پتروما به عنوان اولین صندوق بخشی فرابورسی

آغاز معاملات نماد پتروما به عنوان اولین صندوق بخشی فرابورسی
نماد پتروما معاملات خود را به عنوان اولین صندوق بخشی فرابورسی از امروز آغاز کرد.

به گزارش شهر بورس، اولین صندوق بخشی فرابورسی امروز با نماد «پتروما» در بازار ابزارهای نوین مالی معاملات خود را آغاز کرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، گشایش نماد صندوق سرمایه‌گذاری بخشی پتروشیمی دماوند امروز طی مراسمی به‌عنوان اولین صندوق بخشی قابل معامله در فرابورس انجام شد.

بر اساس این گزارش صندوق سرمایه‌گذاری بخشی پتروشیمی دماوند با موافقت سازمان بورس بعد از تغییر ساختار صندوق از امروز در نماد «پتروما» معاملات خود را در بازار ابزارهای نوین مالی از سر گرفت.


بیشتر بخوانید:پتروما، یعنی ترکیب برنده


صندوق بخشی دماوند پیش از این با نام صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله گنبد مینای دماوند در فرابورس ایران حضور داشته است که پس از تصمیم‌گیری در خصوص تغيير ماهيت صندوق از مختلط به سهامی بخشی و اعمال تغييرات مرتبط با آن، از طريق انجام حراج ناپيوسته و با اعمال يك مرحله پيش گشايش، امروز مجددا در مدار معاملات قرار گرفت.

به این ترتیب طی معاملات امروز پس از گشایش نماد «پتروما» این صندوق با رشد قیمت واحدهای سرمایه‌گذاری مواجه و قیمت پایانی پتروما 15 هزار 486 ریال ثبت شد. همچنین بیش از 820 هزار واحد این صندوق به ارزش بیش از 12 میلیارد ریال معامله شد. 74 درصد خریدهای پتروما توسط سرمایه‌گذاران حقیقی و 25 درصد متعلق به حقوقی‌ها بود. همچنین در سمت فروش 87 درصد حقوقی‌ها فروشنده بودند.

مدیرعامل تامین سرمایه دماوند: توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم با صندوق‌های بخشی

میثم فدایی، مدیرعامل تأمین سرمایه دماوند در گفت‌وگو با «فرا رسانه» با اشاره به اینکه صندوق بخشی پتروشیمی دماوند در راستای تکمیل زنجیره صندوق‌های سرمایه‌گذاری دماوند راه‌اندازی شده است، گفت: پتروما به‌عنوان یک ابزار جدید در بازار سرمایه با هدف توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در صنعت کلیدی و بزرگ پتروشیمی آغاز به فعالیت کرده است.

وی موسسین این صندوق را شرکت‌های تأمین سرمایه دماوند و سرمایه‌گذاری اعتضاد غدیر معرفی کرد و در خصوص حوزه فعالیت این صندوق، تصریح کرد: با حضور شرکت‌های پتروشیمی متنوع در گروه هلدینگ غدیر و همچنین دانش انباشته حوزه مشتقات در تأمین سرمایه دماوند، مقررشده این صندوق در هر دو حوزه معاملات نقدی و مشتقات سهام شرکت‌های پتروشیمی فعالیت داشته باشد.

فدایی با اشاره به گروه پتروشیمی به‌عنوان صنعتی متنوع و جذاب در بازار سرمایه گفت: تأمین سرمایه دماوند تمام تلاش خود را می‌کند با مدیریت دارایی تخصصی در صندوق بخشی پتروشیمی دماوند، گلچینی از بهترین سهم‌های این صنعت را در سبد پتروما جمع‌آوری کند. همچنین با ورود به حوزه اختیار خریدوفروش نیز بازده بهتری را برای سرمایه‌گذاران ایجاد خواهد کرد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان