تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
کد خبر : 137852

آزادسازی واردات لوازم خانگی، رقابت داخلی و جهش صادراتی

آزادسازی واردات لوازم خانگی، رقابت داخلی و جهش صادراتی
با آزادسازی واردات برخی لوازم خانگی، بازار داخلی رقابتی‌تر شده و صنعت لوازم خانگی ایران به سوی جهش صادراتی پیش می‌رود.

به گزارش شهر بورس، معاون صنایع عمومی وزارت صمت اعلام کرد که مردم به‌صورت عملی نشان داده‌اند که حامی تولیدات داخلی هستند و امسال رکورد تولید ۲۰ میلیون قطعه لوازم خانگی را خواهیم زد و در زمینه صادرات نیز جهش قابل‌توجهی خواهیم داشت.

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، درباره روند آزادسازی واردات لوازم خانگی گفت: در حوزه‌هایی مانند کولر گازی و لوازم کوچک، به سمت آزادسازی واردات حرکت کرده‌ایم و روند واردات این کالاها در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر، عمده نیازهای داخلی در تمام حوزه‌های لوازم خانگی به‌طور کامل تأمین می‌شود. به‌خصوص اکنون که انبارهای ما مملو از کالا است، بیشتر به طرح‌های صادرات لوازم خانگی توجه داریم تا برنامه جدید برای واردات این محصولات.

برادران ادامه داد: در صنعت لوازم خانگی، رقابت ایجاد شده است و این صنعت در سه سال گذشته رشد قابل‌توجهی داشته است. تولید از ۱۴.۵ میلیون به ۱۷.۵ میلیون قطعه افزایش یافته است و امسال نیز رکورد تولید ۲۰ میلیون قطعه را خواهیم زد. مطمئن باشید در حوزه لوازم خانگی جهش صادراتی خواهیم داشت.

خبر مرتبط
میزان هزینه و تعرفه گمرکی در سال 1403 مشخص شد
میزان هزینه و تعرفه گمرکی در سال 1403 مشخص شد

اداره گمرک که محلی برای واردات و صادرات کالاها است همواره سعی دارد بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد و کالاهای متنوعی را در جهت بهبود اوضاع کشور و ارتباطات میان آن دو منتقل کند.

وی تأکید کرد: در حوزه لوازم خانگی قابلیت رقابت با بسیاری از کالاهای مشابه خارجی را داریم. باید همانطور که بازار داخلی لوازم خانگی رقابتی شده، در بازار بین‌الملل نیز بتوانیم رقابت کنیم.

معاون وزیر صمت در واکنش به موضوع تمایل برخی افراد به خرید لوازم خانگی خارجی و ممنوعیت واردات این کالاها که قدرت انتخاب را از آن‌ها سلب کرده است، گفت: مردم به‌صورت عملی نشان داده‌اند که حامی کالاهای داخلی هستند.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ