تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 155599

آخرین وضعیت واردات خودروهای خارجی

آخرین وضعیت واردات خودروهای خارجی
رئیس کمیسیون صنایع مجلس از عدم تحقق آزادسازی واقعی واردات خودرو خبر داد و چالش‌های موجود را بررسی کرد.

به گزارش شهر بورس، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزادسازی واردات خودرو به‌طور واقعی محقق نمی‌شود، اظهار داشت: این اقدام به معنای دسترسی عموم مردم به خودروهای خارجی نیست و در واقع پیچیده کردن روند واردات و انحصار آن در اختیار چند شرکت خاص، نمی‌تواند مفهوم آزادی واردات باشد.

آخرین تحولات در زمینه واردات خودرو

رضا علیزاده در خصوص آخرین وضعیت واردات خودرو خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی بیش از یک سال پیش قانون واردات خودرو را تصویب و به دولت ارائه کرد، اما متأسفانه دولت در این زمینه اقدام مؤثری انجام نداده است. در اواخر دولت آقای رئیسی، اعلام کردند که قصد دارند قانون واردات خودرو را به مرحله اجرا درآورند.

وی افزود: هم‌اکنون دولت اعلام می‌کند که شرایط برای واردات خودرو فراهم است، اما آیین‌نامه‌های مربوط به واردات خودروهای کارکرده به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که در عمل قابل اجرا نیستند. موانعی در زمینه تأمین ارز و ثبت سفارش وجود دارد که باید اصلاح شوند.

علیزاده همچنین با تأکید بر اینکه آزادسازی واقعی واردات خودرو را در دستور کار داریم، گفت: واردات خودروهای نو انجام خواهد شد، اما ما روند فعلی آن را نمی‌پذیریم؛ زیرا تنها یک گروه محدود از شرکت‌ها با شرایط خاص مجاز به واردات هستند و اجازه واردات همه خودروها به آن‌ها داده نشده است.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون