تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹
کد خبر : 140834

در پاسخ به شهر بورس مطرح شد؛

آخرین وضعیت اختصاص سهام عدالت به مددجویان بهزیستی

آخرین وضعیت اختصاص سهام عدالت به مددجویان بهزیستی
آخرین وضعیت اختصاص سهام عدالت به مددجویان بهزیستی ظهر امروز در نشست خبری مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی تشریح شد.

به گزارش شهر بورس، فرگل صحاف ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تنها متولی کودکان یتیم و بی‌سرپرست بهزیستی است و ما تلاش می‌کنیم از این کودکان حمایت‌های لازم را داشته باشیم که طی آن ۳۰۲ کودک در استان آذربایجان شرقی در ۲۴ مرکز تحت حمایت قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ در شیرخوارگاه حدود ۶۹ کودک به بهزیستی سپرده شدند و حدود ۲۳ کودک از شیرخوارگاه خارج شدند. آمار حضور کودکان در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۴ کودک بود که در سه‌ماهه سوم ۱۴۰۳ تعداد فرزندان به ۳۵ نفر رسید. همچنین ۱۵۶۹ فرزند امدادبگیر از محل اعتبارات سازمان بهزیستی به مبلغ ۴۸۰ میلیارد ریال مورد حمایت قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: دفتر توانمندسازی خانواده و زنان به عنوان دفتری تخصصی و دانش‌محور با بهره‌گیری از رویکردی کل‌نگر به ارائه برنامه‌ها و حمایت‌های فردی و خانوادگی و اجتماعی می‌پردازد و موجب ایجاد فرصت‌های برابر، دستیابی به منابع موجود در جامعه و ارتقا کیفیت زندگی و سرمایه اجتماعی گروه‌های هدف شده و در نتیجه توانمندسازی پایدار این اقشار را با مشارکت فعال آنان فراهم می‌آورد.

صحاف تصریح کرد: دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی نیز در زمینه ارائه خدمات تخصصی و فوری به افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی به منظور کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی و ارتقای کیفیت زندگی افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب فعالیت می‌کند که شامل فعالیت‌های اورژانس اجتماعی، خانه امن، ندای مهر، راه نوین، خانه سلامت، خانه تلاش، کودکان خیابانی، حمایت از مبتلایان به ملال جنسیتی بوده و به صورت شبانه‌روزی و روزانه خدمات ارائه می‌کنند.

خبر مرتبط
هیئت مدیره وکادو معرفی شد
هیئت مدیره وکادو معرفی شد

شرکت تکادو (وکادو) تغییرات به وجود آمده در ترکیب اعضای هیئت مدیره شرکت را اطلاع رسانی کرد.

وی تاکید کرد: پرداخت کمک‌هزینه آماده‌سازی شغلی بانوان سرپرست خانوار به تعداد ۴۹۰ نفر و پرداخت مستمری ماهیانه به بانوان سرپرست خانوار به تعداد ۲۶۷۵۹ نفر به همراه پایش پرونده‌های توزیع نشده مراکز تامین و توسعه بهزیستی شهرستان تبریز به تعداد ۲۰۰۰ پرونده در کنار پرداخت کمک‌هزینه لوازم ضروری به بانوان سرپرست خانوار به تعداد ۹۴۵ نفر از جمله فعالیت‌های دفتر امور خانواده و بانوان بهزیستی آذربایجان شرقی بوده است.


بیشتر بخوانید:برگزاری کارگاه آموزشی برای روابط‌‎عمومی‌ شرکت‌های هلدینگ ومعادن


مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: پرداخت سرمایه کار بلاعوض در ۳۳۷ مورد و پرداخت کمک‌هزینه سلامت جسمی و روانی بانوان خانواده‌های نیازمند به ۸۸۱ نفر و به صفر رسیدن تعداد پشت نوبتی مستمری در سال ۱۴۰۲ از دیگر فعالیت‌های دفتر امور خانواده و بانوان در سال ۱۴۰۲ محسوب می‌شود.

صحاف درباره اعتبار هزینه شده در سال ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: تعداد فرزندان امدادبگیر از محل اعتبارات سازمان طی سال گذشته ۱۵۹۸ نفر و ۴۸۰ میلیارد ریال بود که تعداد فرزندان هدایت شده به زندگی مستقل ۳۵ نفر بود که به ازای هر نفر دویست میلیون تومان و در مجموع ۷۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های اورژانس اجتماعی اظهار داشت: انواع مراکز حمایتی آسیب‌های اجتماعی با هدف حمایت و توانمندسازی دختران در معرض آسیب، حمایت و توانمندسازی زنان و دختران آسیب‌دیده و حمایت از افراد دچار ملال جنسیتی ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور محلات کم‌برخوردار استان موسوم به طرح ۲۰۲۰ در ۵ شهرستان اهر، میانه، مراغه، چاراویماق و هشترود صورت گرفت که طی این طرح شناسایی محلات و تهیه شناسنامه محلی، برگزاری کلاس‌های توانمندسازی و اجرای برنامه‌های اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان ساکن در محله و برگزاری فوتبال محلات کم‌برخوردار و فوتبال خیابانی با حضور ۱۱ تیم در برنامه قرار گرفت.

صحاف درباره تدوین سند جامع پیشگیری از خشونت نیز تصریح کرد: ایده تدوین سند خشونت از اواسط سال ۱۳۹۷ شکل گرفت و برای حصول اطمینان از ضرورت تدوین آن، بخش مقدماتی طراحی و به اجرا درآمد. در این بخش ابتدا چند سند مرتبط مرور شد و در ادامه مطالعه‌ای کیفی با مشارکت صاحب‌نظران حوزه‌های مربوطه و مشارکت ارگان‌های دولتی اجرا شد تا ضرورت تدوین سند و مختصات آن مورد تایید صاحب‌نظران استان نیز قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در پاسخ به شهر بورس پیرامون قانون سهام عدالت مددجویان بهزیستی که سال گذشته مطرح شده بود، اظهار داشت: صندوق فرصت‌های شغلی در بهزیستی تشکیل شده ولی در حال حاضر این صندوق سرمایه اولیه ندارد.

همچنین مقصود پاشازاده، معاون پشتیبانی بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در پاسخ به شهر بورس پیرامون قانون سهام عدالت مددجویان بهزیستی گفت: با توجه به مشکلاتی که در ساماندهی شرکت‌های سهام عدالت استانی وجود دارد این پروسه متوقف شده بود اما از ما لیست مربوطه دریافت شده تا در ادامه اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد.

آخرین وضعیت اختصاص سهام عدالت به مددجویان بهزیستی

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ