شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر : 45979
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آخرین اخبار از عرضه سهام پرسپولیس و استقلال در بورس بسته هستند

رئیس سازمان بورس مطرح کرد:

آخرین اخبار از عرضه سهام پرسپولیس و استقلال در بورس

آخرین اخبار از عرضه سهام پرسپولیس و استقلال در بورس

در سال‌های گذشته همواره بحث ورود دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بورس مطرح بوده، اما این اتفاق رخ نداده است. در این راستا، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، آخرین اخبار مربوط به عرضه سهام این دو باشگاه در بازار سرمایه را تشریح کرد.

به گزارش شهر بورس، مجید عشقی با اشاره به روند عرضه سهام پرسپولیس و استقلال در بورس اظهار داشت: آخرین صورت‌های مالی حسابرسی شده سرخابی‌ها، مدارک و مستندات نزد سازمان بورس در حال بررسی است و در صورت وجود ابهام در صورت‌های مالی منوط به رفع ابهام و اقدامات لازم از طرف باشگاه‌های مزبور است.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای ثبت نزد سازمان بورس است، گفت: همچنین برنامه‌های آتی برای عرضه سهام پرسپولیس و استقلال در بورس باید به طور کامل قابل افشا باشد که بعد از انجام مراحل اداری قابل ثبت نزد سازمان بوده و سپس جهت پذیرش در بازارهای بورس و فرابورس بررسی می‌شوند.

داستان فروش اوراق چیست؟

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این سوال که «چرا انتشار اوراق هجمه‌های زیادی را در پی داشته است؟»، گفت: اوراقی که توسط دولت فروخته شده، تماماً صرف بازپرداخت اوراق دولت قبل شده است. به طور میانگین ماهیانه حدودا ۱۰ هزار میلیارد تومان از اوراق دولت قبل بازپرداخت شده است.

عشقی تاکید کرد: ضمن اینکه مکرر مشاهده شده که عملیات بازار باز با فروش اوراق اشتباه گرفته می‌شود در صورتی که عملیات بازار باز فرآیندی معمول است که توسط بانک مرکزی انجام می‌شود و به بورس ارتباطی ندارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر سازمان بورس، در دولت سیزدهم نیز عزم و اراده جدی در راستای حمایت از تولید و سودآوری شرکت‌های سهامی  وجود دارد، گفت: دولت هم می‌داند که رونق بازار سرمایه دو اثر جدی را به دنبال خواهد داشت؛ نخست می‌تواند بخش عمده‌ای از دارایی‌های دولت را محافظت کند و ثانیاً سبب افزایش سرمایه سهامداران حاضر در این بازار می‌شود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان