شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
کد خبر : 76676

کدام خودروها سال آینده گران می شود؟

کدام خودروها سال آینده گران می شود؟
قرار است قیمت کارخانه‌ای خودرو در سال جدید افزایش پیدا کند، حال این سوال پیش می آید که کدام خودروها سال آینده گران می شود؟

به گزارش شهر بورس، هنوز شورای رقابت خبری درباره افزایش قیمت خودرو منتشر نکرده و آنچه تاکنون عنوان شده به نقل از قطعه‌سازان است. مازیار بیگلو، عضو هیات‌مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو اعلام کرد رشد قیمت کارخانه‌ای خودرو بین ۳۰ تا ۸۰درصد خواهد بود. حال این سوال پیش می آید که کدام خودروها سال آینده گران می شود؟

اما حالا یک کارشناس صنعت خودرو می‌گوید که این افزایش شامل حال برخی خودروها می‌شود و نه همه آنها.

کدام خودروها سال آینده گران می شود؟

اینکه قیمت خودرو چه مقدار افزایش دارد، به تصمیم شورای رقابت بر می‌گردد. قبلا شورای رقابت رای به افزایش 10 و 18 درصدی قیمت خودرو داده بود و افزایش 30 تا 80 درصدی قیمت خودرو بی‌سابقه است.

امیرحسین کاکایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: مردم فکر نکنند خودرو قرار است در بازار ۳۰ تا ۸۰ درصد افزایش قیمت داشته است. منظور این است که خودروهایی که تاکنون قیمت‌گذاری بسیار پایین داشتند و ۱۷۰ و ۲۰۰ میلیون تومان بودند، در حالی که قیمت تمام‌شده‌شان همان ۲۷۰ میلیون تومان است، قیمت‌شان درست شود.

وی می‌افزاید: به عبارتی، قیمت کارخانه تغییر می‌کند؛ آن هم قیمت‌هایی که قیمت‌گذاری دستوری غلط رویشان اعمال می‌شد؛ مثل پژو۲۰۶، پژوپارس، تیبا و نه خودروهایی مثل دیگنیتی و تیگو. قبلا پژوپارس در کارخانه ۲۰۰ میلیون تومان بود، اما در بازار ۴۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رفت، یعنی در بازار ۲۵۰ میلیون تومان گران‌تر بود؛ این در حالی است که قیمت تمام‌شده‌اش ۷۰، ۸۰ میلیون تومان بالاتر از قیمتی بود که کارخانه می‌فروخت. پژو۲۰۶ هم این‌گونه بود.

کاکایی تصریح می‌کند: قرار است بررسی کنند که خودروهای مشابه در بازار بین‌المللی چه قیمتی دارد و ضرب و محاسبه کنند و بگویند قیمت خودرو چه رقمی خواهد بود.
این کارشناس صنعت خودرو متذکر می‌شود: با تصمیم جدید، قیمت‌ها منطقی می‌شود. حالا قیمت بعضی از خودروها قبلا خیلی پایین بود که قیمت‌شان بالاتر می‌رود و بعضی از خودروها هم که قیمت‌شان معقول بود، بالا نمی‌رود.

وی می‌افزاید: در مورد خودروهای مونتاژی که حدود ۲۰ درصد داخلی‌سازی دارند و قطعه خاصی جز تایر و باتری نمی‌گیرد، بعید است که قیمت‌هایشان تغییر کند.

محمود دودانگه، نایب رییس شورای رقابت چندی پیش عنوان کرده بود قرار نیست خودروسازان محصولی تولید کنند که قیمت آن کمتر از قیمت تمام‌شده باشد و سود منصفانه آنها در نظر گرفته خواهد شد.


بیشتربخوانید: محصولات ایران خودرو در سال 1402 با آپشن های جدید عرضه می شوند + جدول


نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 15 =

رضا پنجشنبه , 25 اسفند 1401 - 0:21

جواب شماگزینه همه است،همه ماشینهاگرون میشه ماشین که هیچی سال بعدفرقون هم گرون میشه چه برسه ماشین

پراپ تریدینگ

کمان