شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
کد خبر : 79061

پیش بینی قیمت طلا و سکه 21 فروردین 1402

پیش بینی قیمت طلا و سکه 21 فروردین 1402
امروز قیمت طلا و سکه به تبعيت از کاهش قیمت دلار ارزان شد. اما قیمت طلا و سکه 21 فروردین 1402 چگونه پیش بینی می شود؟

به گزارش ‌شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، در روزهای اخیر قیمت طلا و سکه همبستگی بالایی با قیمت دلار نشان داده است. امروز نیز کاهش قیمت این اسکناس آمریکایی باعث شد مسیر قیمت طلا و سکه در روند کاهشی باز شود. اما کارشناسان قیمت طلا و سکه 21 فروردین 1402 را چگونه پیش بینی می کنند؟

انس جهانی طلا نیز همچنان در محدوده دو هزار دلاری قرار دارد. در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با قیمت2,008.01 دلار معامله می‌شود.

از ربع‌سکه‌های مرکز مبادله در بازار خبری نیست

این در حالی است که چهار روز از عرضه ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلا گذشته است و برخی معامله‌گران تصور می‌کردند این موضوع نیز بتواند بر قیمت این قطعه از سکه تاثیر بگذارد. از همین رو انتظار می‌رفت با توجه به گپ مثبت بین نرخ رسمی و بازار، عرضه ربع در بازار زیاد شود. اما فعالان بازار معتقدند هنوز از افزایش عرضه ربع سکه در بازار خبری نیست. بسیاری از افراد هم در بازار پیگیر این موضوع هستند که آیا عرضه ربع‌سکه زیاد شده است یا نه.

اکو ایران امروز در گزارشی عنوان کرده است که معامله‌گران در سال جدید شروع به محاسبه قیمت دلاری انواع سکه کرده‌اند. محاسبات آن‌ها نشان می‌دهد قیمت دلار نهفته در سکه ۶۷ هزار، نیم‌سکه ۸۰ هزار و ربع‌سکه 100 هزار تومان است. البته منتقدان تاکید دارند این قیمت‌ها به منزله ارزش دلار نیست، بلکه نشان‌دهنده حباب سکه است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه 21 فروردین 1402

در همین راستا ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره روند قیمت دربازار فلز زرد گفت: «بازار طلا ارتباط مستقیمی با قیمت انس جهانی و ارز داخلی دارد. با توجه به گذشتن قیمت انس از محدوده دو هزار دلاری، اما قیمت طلا و سکه متاثر از قیمت دلار  در مسیر نزولی قرار گرفته است.»

وی با اشاره به روند تقاضا در بازار طلا و سکه خاطرنشان کرد:«معاملات نشان می‌دهد که تقاضای چشمگیری برای خرید طلا و سکه نداریم و این‌طور نیست که بگوییم مردم خریدار شده‌اند. این در حالی است که با افزایش قیمت طلا و سکه، تقاضای مردم چندان در بازار به چشم نمی‌آید و نمی‌تواند در روند بازار تاثیرگذار باشد.»

محمدولی با اشاره به سیاست‌های بهره و چاپ پول آمریکا و تاثیر آن بر افزایش قیمت انس افزود:«انس جهانی طلا در روزهای آینده نهایتا نوسان پنج درصدی داشته باشد و تغییر قیمت جهانی طلا جزئی خواهد بود.»

این کارشناس بازار با اشاره به اونس جهانی و سیاست‌های میان کشورها درباره پیش‌بینی آینده بازار طلا گفت:«قیمت طلا به هیچ‌وجه قابل پیش‌بینی نیست.»


قیمت طلا و سکه امروز 20 فروردین 1402


کاهش قیمت در تمام قطعات سکه

امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۲،  قیمت سکه امامی ۷۱۸ هزار تومان کاهش داشت. این قطعه از سکه با قیمت ۳۱ میلیون و ۸۳ هزار تومان معامله ‌شد. همچنین قیمت سکه بهار آزادی  ۳۸۲ هزار تومان ارزانتر شد و به قیمت ۲۸ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان رسید.

نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند. نیم سکه با قیمت ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد و ربع سکه به قیمت ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

سکه گرمی که در روزهای گذشته بدون تغییر قیمت معامله می‌شد، امروز ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

طلا دوباره ۱۰ میلیونی شد

قیمت طلانیز روند کاهشی داشت. هر مثقال طلا ۳۰۰ هزار تومان ارزانتر از دیروز معامله شد و به کانال ۱۰ میلیون تومانی برگشت. در لحظه نگارش این گزارش هر مثقال طلا با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۶۱ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش ۶۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به قیمت دو میلیون و ۴۸۴ هزار تومان رسید.

قیمت طلای دست دوم هم دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان شد و ۶۳ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

امروز قیمت حباب سکه در تمام قطعات کاهش داشت. حباب سکه امامی با بیش از ۴۰۰ هزار تومان، بیشترین مقدار کاهش حباب را در خانواده سکه‌ها داشت. حباب سایر قطعات نیز از ۶۰ تا ۱۴۰ هزار تومان کاهش داشتند.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − چهار =

پراپ تریدینگ

کمان