شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
کد خبر : 75200

پیش بینی بورس فردا سه اسفند 1401

پیش بینی بورس فردا سه اسفند 1401
بازار سهام امروز نیز رشد پرمقدار را تجربه کرد و شاخص کل ۴ درصد افزایش ارتفاع داد. بورس فردا سه اسفند 1401 چگونه پیش بینی می شود؟

به گزارش شهر بورس، برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم چه اتفاقاتی در بورس دیروز رخ داد و چه اتفاقاتی در بورس فردا تاثیرگذار خواهد بود و سپس با توجه به مجموع این اتفاقات ببینیم بورس فردا سه اسفند 1401 چگونه پیش بینی می شود!

بورس امروز نیز در ادامه معاملات خوب روز گذشته توانست از همان ابتدا روز بسیار سبزی را آغاز کند و تا پایان نیز تقاضا قدرتمندترین نیروی معاملات بود. شاخص کل بورس در انتهای بازار امروز افزایش قابل توجه ۴.۰۹ درصدی را تجربه کرد تا بار دیگر یک رکورد خوب از خود به جای بگذارد و بتواند با قدرت بالایی از سد مقاومت مهم ۱.۶ میلیون واحدی عبور کند.

رشد امروز شاخص کل بورس، سومین رشد بیش از ۴ درصدی از ابتدای ریزش ۹۹ تاکنون بوده است. شاخص هم‌وزن نیز اگرچه به اندازه شاخص کل صعود نکرد اما روز خوبی داشت و با افزایش ۲.۸۲ درصدی همراه شد. ارز معاملات نیز عدد ۱۰۱۴۰ میلیارد تومان را به ثبت رساند و شاهد ورود پول ۳۷۱ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

از روز گذشته و با رفع یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های چند وقت اخیر بورس تهران، شاهد شروع رالی صعودی قدرتمندی در بازار سهام هستیم که هر روز آن را با رشدهای چشمگیری همراه کرده است. این موضوع با توجه به شرایط ایجاد شده در سطح اقتصاد کلان کشور می‌تواند به تداوم رشدهای بورس کمک کند. در ادامه با بررسی شرایط مختلف و روندهای روزانه، به پیش بینی بورس فردا خواهیم پرداخت.

دلایل صعود بورس امروز

بورس تهران اگرچه طی چند وقت اخیر توجه چندانی به رشد سرسام‌آور دلار در بازار آزاد نداشت و برخی دلیل اصلی آن را ثبات دلار نیما در قیمت ۲۸۵۰۰ تومان می‌دانستند، اما به نظر می‌رسد که اکنون نرخ ۵۰ هزار تومانی حداقل از لحاظ روانی نیز سیگنال قدرتمندی از انتظارات تورمی را به تمامی بازارها از جمله سهام مخابره کرده و موجب افزایش دوباره قیمت‌ها شده است.

از سمتی اما یکی از مهم‌ترین محرک‌های صعود بورس طی دو روز کاری اسفند ماه، بازگشایی مرکز مبادله ارز و طلا در روز جاری و عقب‌نشینی بانک مرکزی از تحمیل ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به صنایع از جمله پتروشیمی‌ها، فلزی‌ها و معدنی‌ها بود که می‌توان آن را اصلی‌ترین دلیل رشد این روزهای بورس تهران نامید تا یکی از بزرگترین موانع پیش پای بورس برداشته شود.


بیشتربخوانید: حذف حجم مبنا از 13 نماد فرابورسی


بازارهای جهانی نیز روز گذشته توانستند وضعیت خوبی را پشت سر بگذارند که در رنگ سبز بازار امروز به اندازه خود تاثیرگذار بود. اگرچه همچنان ابهامات در بازارهای جهانی بالاست اما نرخ‌های کنونی می‌تواند به ارزندگی بیشتر نمادهای بورس تهران کمک کند. در زمان نگارش این گزارش، مس بار دیگر خود را به بالای ۹۱۰۰ دلار رسانده، روی به بیش از ۳۱۰۰ دلار صعود کرده و آلومینیوم نیز چسبیده به ۲۵۰۰ دلار بر هر تن نوسان می‌کند.

در این میان احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، نیز در صحبت‌های امروز خود از تصویب بسته حمایتی از بورس و صنایع بورسی در ستاد هماهنگی دولت خبر داد که طی روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد. این موضوع نیز به هر شکلی که باشد به صورت روانی می‌تواند به تقاضای این روزهای سهام بیانجامد.

چشم‌انداز تکنیکالی شاخص کل بورس

صعود پرقدرت بورس طی دو روز کاری اسفند ماه، موجب شد تا بخش مهمی از مقاومت‌های موجود بر سر راه نمودار تکنیکالی شاخص کل بورس شکسته شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به محدوده ۱.۶ میلیون واحد و همچنین مقاومت داینامیک (خط آبی) اشاره کرد که با کندل سبز امروز پشت سر گذاشته شد. با این حال اما هنوز در محدوده باقی مانده تا مرز ۱.۷ میلیون واحدی، مقاومت‌های مهمی وجود دارد که صعود پایدار بورس پر گرو عبور از آن‌هاست.

پیش بینی بورس فردا سه اسفند 1401

بنابراین می‌توان اینگونه پیش بینی کرد که با توجه به رخدادهای مثبت، مسیر تکنیکالی پیش رو، اندک عرضه‌هایی که در یک ساعت پایانی معاملات اتفاق افتاد و همچنین افزایش ۸ درصدی نماگر اصلی بازار تنها طی دو روز، روز آینده رشد بازار با آرامش بیشتری همراه باشد و مسیر برخی صنایع از باقی جدا شود. بنابراین انتظار می‌رود که بورس فردا روزی سبز اما متعادل را سپری کند.

پیش بینی بورس فردا سه اسفند 1401

منبع: فردای اقتصاد

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان