شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر : 5510

یک کارشناس بازارسرمایه مطرح کرد:

نگرانی‌ها توجیهی ندارد/ روند بازار سرمایه محکم است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، مجتبی شهبازی، تحلیلگر بازار سرمایه اظهار داشت: با کاهش ارزش پول ملی فعلا تنها دارایی برای سرمایه گذاری، اوراق بهادار است و با توجه به ورود نقدینگی به بورس، روند بازار سرمایه را محکم می بینیم. وی افزود: از اینکه در آینده چه اتفاقی بیافتد اطلاعی در دست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، مجتبی شهبازی، تحلیلگر بازار سرمایه اظهار داشت: با کاهش ارزش پول ملی فعلا تنها دارایی برای سرمایه گذاری، اوراق بهادار است و با توجه به ورود نقدینگی به بورس، روند بازار سرمایه را محکم می بینیم.

وی افزود: از اینکه در آینده چه اتفاقی بیافتد اطلاعی در دست نیست ولی با توجه به گزارش اخیر شرکت ها، تعدیل مثبت در شرکت ها را شاهد هستیم.

شهبازی ادامه داد: ما فعلا شرایط بورس را محکم دانسته و دلیلی برای خروج نقدینگی از این بازار نمی بینیم، چراکه سایر بازارها نیز پتانسیل بالفعل دارند و رشدی برای آن ها متصور نیستیم.

بیشتر بخوانید:
پایان قرمز شاخص کل/ ارزش کل معاملات بازار سهام از مرز ۳۴ هزار میلیارد گذشت

این کارشناس پول و سرمایه اظهار کرد: ارزش دلاری با توجه به عرضه اولیه جای خاصی نرفته و تقریبا افت ارزش ریال در بازار جبران شده است و البته شرکت ها هم افزایش سرمایه داشتند.

شهبازی گفت: با توجه به عقب ماندگی ارزش‌گذاری بورس در بین بازارهای مسکن، طلا و سکه، این رشد و روند بازار سرمایه همان عقب ماندگی را جبران کرده است.

اگر فقط دنبال نگرانی برویم، فرصت را از دست می دهیم

وی خاطرنشان کرد: به نظر من رسانه ها باید به این قضیه ورود کنند که از ورود نقدینگی استفاده بهینه کنیم؛ این نقدینگی فرصت مناسبی برای افزایش درصد شناوری شرکت هاست که در حال حاضر باید محقق شود.

وی گفت: همچنین از طریق این نقدینگی باید برای ابر پروژه ها امنیت مالی شود و بهتر است رسانه ها به سمتی روند که از این نقدینگی چطور استفاده شود که اگر فقط دنبال نگرانی برویم، فرصت را از دست می دهیم.

بیشتر بخوانید:
ادامه کاهش نرخ ارز در صرافی ملی/ دلار به ۱۹ هزار تومان رسید

شهبازی رکود اقتصادی و تاثیر کرونا روی سود بسیاری شرکت ها را موجب افزایش شاخص بورس عنوان و خاطرنشان کرد: اتفاق بورس به دلیل سبدی از عوامل و بخش عمده آن به سبب کاهش ارزش پول ملی بود.

این کارشناس پول و سرمایه تصریح کرد: بسیاری موارد که در اقتصاد کشور باعث محدودیت می شود، شامل ساختارهای بروکراتیک است و البته برخی شرکت ها نیز کوتاهی کرده اند.

شهبازی نگرانی کارشناسان نسبت به بورس را غیر اصولی خواند و اضافه کرد: مبنای مقایسه بسیاری اقتصاد دانان اشتباه است؛ این ها ارز سال ۹۴ را با امروز مقایسه می کنند. اگر سال مبنا، ۹۰ هم باشد، ارزش دلاری در بازار رشد نداشته و حتی دارایی مصرفی مانند خودرو در مقایسه با امروز غیر قابل مقایسه بوده است.

بیشتر بخوانید:
کارگزاری ها ملزم به راه اندازی مرکز داده پشتیبان هستند

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان