شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
کد خبر : 6035

معاون ناشران و اعضا شرکت بورس:

مجموعه‌های تولیدی در نوبت عرضه اولیه قرار می‌گیرند

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، مجید نوروزی، معاون ناشران و اعضا شرکت بورس تهران در گفت‌وگو با مهر گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲ شرکت در جلسات مختلف هیئت پذیرش مطرح شده و با پذیرش آنها در بورس تهران موافقت شده است که با احراز شرایط تعیین شده توسط هیئت پذیرش، نسبت به درج

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، مجید نوروزی، معاون ناشران و اعضا شرکت بورس تهران در گفت‌وگو با مهر گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲ شرکت در جلسات مختلف هیئت پذیرش مطرح شده و با پذیرش آنها در بورس تهران موافقت شده است که با احراز شرایط تعیین شده توسط هیئت پذیرش، نسبت به درج آنها اقدام و در نوبت عرضه اولیه قرار می‌گیرند.

وی با تشریح فرآیند پذیرش شرکت‌ها در بورس گفت: فرآیند پذیرش تمامی شرکت‌ها در بورس، بر اساس دستورالعمل پذیرش و مشمول بررسی‌های دقیق است و اعضای هیئت پذیرش که نمایندگانی از کانون کارگزاران و سازمان بورس نیز در آن حضور دارند کلیه ابعاد مالی، عملیاتی و سایر موارد مرتبط با شرکت را پایش نموده و پس از رفع نکات تعیین شده توسط ایشان با هدف کاهش هرگونه مخاطرات احتمالی برای سهامداران جز، اجازه درج و عرضه سهام به شرکت داده می‌شود.

بیشتر بخوانید:
در عرضه اولیه بگیلان به هر نفر چند سهم رسید؟

هفتمین عرضه اولیه 99 به زودی انجام می شود

وی با بیان اینکه هفتمین شرکت نیز به زودی عرضه اولیه می‌شود، افزود: با توجه به اینکه شرکت بورس و سازمان بورس در خصوص تمامی ناشران پذیرفته شده در بورس مسؤولیت نظارت قانونی دارند، مسئله بررسی صورت‌های مالی شرکت‌ها با دقت در خصوص تمام این شرکت‌ها انجام می‌شود.

نوروزی در خصوص ارزش‌گذاری شرکت‌ها تصریح کرد: اگر چه ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های در فرآیند پذیرش و عرضه اولیه توسط نهادهای مالی دارای مجوز از سازمان بورس و به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود، لیکن در مرحله آگهی عرضه اولیه، کلیه اطلاعات شرکت در گزارش ارزش‌گذاری توسط تیم تخصصی در بورس تهران بازبینی شده و در صورت لزوم، نسبت به انجام حسابرسی ویژه و راستی‌آزمایی (due diligence) آنها اقدام می‌شود تا صحت کلیه اطلاعات مجدداً مورد بررسی قرار گیرد.

معاون ناشران و اعضا بورس تهران تصریح کرد: موضوع ارزش‌گذاری سهام شرکت‌ها در عرضه اولیه با تعهد خرید ارزش‌گذار همراه بوده و بر اساس اطلاعات منتشر و افشا شده انجام و مبنای ارزش‌گذاری قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:
«غزر» با حباب متولد می‌شود؟

نوروزی با تأکید بر اینکه سرمایه گذاران همواره در تصمیم گیری خود برای خرید سهام در عرضه اولیه یا سایر خرید و فروش‌ها در بازار اوراق بهادار، به اطلاعات شرکت‌ها توجه نموده و تصمیم می‌گیرند گفت: موضوعات مطرح شده و یا موضع گیری شده در فضا مجازی اگر بر اساس نظر کارشناسی نباشد، نمی‌تواند مبنای تصمیم گیری باشد ضمن اینکه تصمیم گیری بر اساس اطلاعات رسمی افشا و تحلیل شده انجام می‌شود.

وی افزود: تحلیل کارشناسی در خصوص کلیه شرکت‌های بورسی و عرضه‌های اولیه کار پسندیده ای است و ما از کلیه نهادهای تخصصی و دارای مجوز تحلیل و شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری درخواست می‌کنیم که بر اساس اصول کارشناسی نسبت به تحلیل و ارائه اطلاعات تکمیلی به سرمایه گذاران اقدام کنند تا فضای غیر رسمی و غیرکارشناسی مبنای تصمیم گیری سرمایه گذاران قرار نگیرد.

به گفته نوروزی، در هر عرضه اولیه شرکت‌ها تأیید هیئت پذیرش و ناشران سازمان بورس را می‌گیرند و پس از آنها نزد سازمان بورس ثبت شده و پس از تأیید سازمان و بورس تهران، نسبت به عرضه اولیه اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید:
عملکرد هفتگی شاخص کل ؛ رشد ۵ درصدی ارزش معاملات و ثبات شاخص کل

افزایش عرضه اولیه و واگذاری سهام شرکت‌های جدید در بورس

این مقام مسئول در شرکت بورس، با تأکید بر اینکه سرمایه گذاران باید بر اساس اطلاعات افشا شده توسط ناشر تصمیم گیری نموده و نسبت به سرمایه گذاری اقدام نمایند تصریح کرد: قرار نیست در عرضه‌های اولیه یا سایر اقدامات نظارتی بازار صرفاً بر اساس اظهارنظر بخشی از بازار تصمیمات تغییر نماید و کلیه اقدامات در بورس تهران بر اساس ضوابط و مقررات تصویب شده، به انجام می‌رسد.

نوروزی خاطر نشان کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغ شده از سوی ریاست محترم جمهوری، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سیاست‌گذاران ذیربط در سالی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری، می‌بایست «جهش تولید» محقق شود، با در نظر گرفتن رویکرد مثبتی که به بازار سرمایه وجود دارد، افزایش عرضه اولیه و واگذاری سهام شرکت‌های جدید در بورس، یکی از تکالیف مهم بازار سرمایه برای ایجاد فرصت جدید در این بازار به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه چنین سیاستی مستلزم همت مضاعف و دقت بیشتر در حوزه عرضه‌های اولیه مناسب در بازار است تا از این رهگذر، فرصت سرمایه‌گذاری و رشد تولید محقق شود گفت: چنانچه یک شرکت به عنوان شخصیت حقوقی مستقل از سهامداران آن شرایط پذیرش و عرضه اولیه در بورس اوراق بهادار را دارد، نبایستی جلوی پذیرش و عرضه اولیه گرفته شود چرا که عرضه‌های اولیه عمدتاً برای سهامداران بازدهی مطلوبی به دنبال داشته و موجب رونق و نشاط بازار می‌شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − سیزده =

پراپ تریدینگ

کمان