شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
کد خبر : 2928

عملکرد بورس در 99/02/28؛ افت شاخص کمتر شد

میزان ریزش شاخص کل هم وزن نیز در معاملات امروز به حدود نصف روز گذشته رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، شاخص کل بازار سرمایه اگرچه در دومین روز از معاملات هفته نیز با ریزش ۱۹ هزار و ۱۴ واحدی همراه شد اما اندکی از سرعت و شدت ریزش آن در معاملات امروز کاسته شد و با بازدهی منفی ۱٫۹۳ درصدی روی سطح ۹۶۸ هزار و ۴۶۰ واحد متوقف شد.

میزان ریزش شاخص کل هم وزن نیز در معاملات امروز به حدود نصف روز گذشته رسید و به این ترتیب با سه هزار و ۴۸۱ واحد افت برابر با ۱٫۱۲ درصد به زیر ۳۰۷ هزار واحد سرازیر شد.

نایب رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی نیز در واکنش به ریزش‌های اخیر شاخص خاطر نشان کرده است که بازار همیشه رو به بالا نیست و در یک جایی استراحت یا ریزش می‌کند.

وی وجود نوسان را جزو ذات بازار سرمایه دانست و روند اصلاحی شاخص را پس از رشد تند اخیر آن امری طبیعی عنوان کرد، لذا از سهامداران خواست از رفتار هیجانی پرهیز کرده و با کوچکترین نوسانی از بازار خارج نشوند.

در معاملات امروز بازار نیز سه نماد فولاد، فارس و فملی بیشترین نقش را بر نوسانات شاخص به جای گذاشته و گرو‌ه‌های خودرو، شیمیایی و فراورده‌های نفتی نیز موفق شدند جزو صنایع برتر بازار امروز باشند.

تعداد معاملات امروز نیز از ۸۵۴ هزار و ۲۲۰ در روز گذشته به یک میلیون و ۳۱۴ هزار رسید که طی آن، ۱۰ میلیارد و ۷۷۲ میلیون برگه سهم با ارزشی بالغ بر ۱۰٫۵ هزار میلیارد تومان خریدوفروش شد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =

پراپ تریدینگ

کمان