شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
کد خبر : 69184

نماینده مجلس در گفت‌و‌گو با شهر بورس:

عرضه خودرو در بورس کالا به نفع تولیدکننده و مصرف کننده است

عرضه خودرو در بورس کالا به نفع تولیدکننده و مصرف کننده است
یک نماینده مجلس گفت: اگر تعادلی بین تولید خودرو و تقاضا وجود داشته باشد عرضه خودرو در بورس کالا به نفع تولیدکننده و مصرف کننده است.

روح الله متفکرآزاد در گفت‌وگو با شهر بورس درباره تاثیر بودجه سال آینده بر اقتصاد کشور اظهار داشت: بودجه در کنترل نقدینگی و فرآیند پیشرفت کشور مهم است. اگر بودجه واقعی بسته شود، کسری بودجه را مهار می‌کند و بعد از مهار کسری جلوی نقدینگی و خلق پول بدون پشتوانه را می‌گیرد که در نهایت منجر به کاهش تورم می‌شود.

وی ادامه داد: بودجه می‌تواند با سیاست‌‌های تشویقی به سرمایه گذاری و به میدان آوردن بخش خصوصی کمک کند و همچنین دولت می‌تواند در بخشی از حوزه تملک دارایی و عمرانی تحرک ایجاد کند، لذا هرطور که نگاه کنیم تاثیر بودجه بر اقتصاد کشور مهم است.


بیشتر بخوانید: عرضه خودرو در بورس کالا به نفع چه کسانی است؟


عرضه خودرو در بورس کالا به نفع تولیدکننده و مصرف کننده است

عضو سابق هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش نرخ بهره و کاهش انگیزه سرمایه گذاری تصریح کرد: ایجاد بالانس بین موضوع تورم و رکود جزو هنرهای بودجه است و مجلس سعی می‌کند این بالانس را ایجاد کند تا هیچکدام به یکدیگر آسیب نزنند.

 

روح الله متفکرآزاد

وی با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا ابراز داشت: اصلی‌ترین مساله خودرو تولید و تناسب بین عرضه و تقاضاست، یعنی اگر تعادلی بین تولید خودرو و تقاضا وجود داشته باشد عرضه خودرو در بورس به نفع تولیدکننده و مصرف کننده است.

بورس شامل طرح مالیات بر عایدی سرمایه نمی شود

متفکرآزاد در خصوص طرح مالیات بر عایدی سرمایه نیز گفت: مالیات بر عایدی سرمایه ترجمه تحت الفظی CGT است و درست‌تر این است که بگوییم مالیات بر سوداگری، سفته بازی و دلال بازی است که اگر این اتفاق رخ دهد جزو موارد پیشرو و توسعه در دنیاست اما اینکه در چه شرایطی و چه زمانی این اتفاق رخ دهد و چه اثری بر سیاست‌های کلی داشته باشد، مهم است.


بیشتر بخوانید: تاثیرات مثبت طرح مالیات بر عایدی سرمایه


وی افزود: در پیشنهادی که انجام شده بازار مسکن، ارز و طلا و خودرو هدف این مالیات بر عایدی سرمایه‌ است و بورس شامل طرح مالیات بر عایدی سرمایه نمی شود.

معافیت مالیاتی برای شرکت های بورسی در بودجه 1402

وی با بیان اینکه در حوزه انگیزشی سرمایه گذاری در بودجه ۱۴۰۲ دو موضوع در تبصره یک وجود دارد، تصریح کرد: اولی در بحث شرکت‌های بورسی است که هرچقدر توسعه سرمایه گذاری کنند، معاف از مالیات هستند که همین مسئله انگیزه برای توسعه تولید است و دیگری هم کاهش مالیاتی با افزایش سرمایه گذاری از ۵ به ۷ درصد است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی درباره نگرانی بخش خصوصی از افزایش مالیات‌ها عنوان کرد: ادعای دولت این است که مالیات را از چهار مسیر فرارهای مالیاتی به بودجه برگردانده و به هیچ وجه نرخ پایه مالیاتی را افزایش نداده که ما این مسئله را قبل از تصویب راستی آزمایی می‌کنیم.

خبرنگار: بهرام توپچی پور

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + 10 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان