شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر : 75316

شرایط ثبت نام خودروهای وارداتی اعلام شد

شرایط ثبت نام خودروهای وارداتی اعلام شد
ثبت نام خودروهای وارداتی از روز شنبه ششم اسفند 1401 شروع می‌شود. بر این اساس، شرایط ثبت نام خودروهای وارداتی اعلام شد.

به گزارش شهر بورس، وزارت صمت جزئیاتی از فروش خودروهای وارداتی اعلام کرد. قرار است این خودروها از طریق قرعه کشی عرضه شوند. سرانجام پس از حواشی بسیار شرایط ثبت نام برای خودروهای وارداتی اعلام شد.

بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت نام خودروهای وارداتی از روز شنبه (ششم اسفند) شروع می‌شود.

آنطور که روز گذشته امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت سفارش ۸۵ هزار دستگاه خودرو توسط شرکت‌های واردکننده ثبت شده است.

شرایط ثبت نام خودروهای وارداتی

روز گذشته امید قالیباف گفت متقاضیان خرید خودروهای وارداتی باید نصف مبلغ خودرو را در حساب خود داشته باشند.

بر اساس اعلام وزارت صمت شرکت‌کنندگان در این قرعه کشی علاوه بر داشتن شرایط قرعه کشی خودروهای داخلی، باید ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی خود بلوکه کنند.

مقرر شده خودروهای وارداتی در قرعه کشی عرضه شود. شرکت‌کنندگان در قرعه کشی باید شرایط عمومی برنامه‌های فعلی قرعه‌کشی خودروهای داخلی از جمله اینکه گواهینامه داشته باشند، پلاک فعال نداشته باشند، طی ۴۸ ماه گذشته از خودروسازان داخلی خرید نکرده باشند و تا یک سال نمی‌توانند سند خودرو را به کسی منتقل کنند را رعایت کنند.


بیشتربخوانید: زمان ثبت نام خودروهای وارداتی اعلام شد


ابهامات پیش‌فروش خودروهای وارداتی

در حالی پیش‌فروش خودروهای وارداتی آغاز شده که در تعداد خودروهایی که تاکنون به کشور وارد شده ابهامات زیادی وجود دارد.

پیش از این وزارت صمت اعلام کرده بود ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو طی شش ماه وارد کشور می‌شود. بر اساس اعلام این وزارتخانه قرار بود تا پایان امسال، ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو و در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۲ نیز ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی دیگر وارد کشور شود.

قرار بود خودروهای وارداتی در بورس کالا عرضه شود اما طولی نکشید که آیین‌نامه واردات خودرو اصلاح شد. با تصویب هیئت وزیران شرط «خودروهای وارداتی صرفاً در بورس کالا عرضه می‌شود» از بند ٢ این آئین‌نامه حذف شد.

امید قالیباف نیز روز گذشته گفت: «راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو و عرضه خودروهای وارداتی در این سامانه در راستای اجرای مصوبه اخیر دولت در خصوص روش‌های جایگزین عرضه در بورس کالا است.»

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =

ش- غلامشاهی جمعه , 5 اسفند 1401 - 0:39

اگه با این قانون و قانون های قبلی مثل بردن فروش ماشین به بورس هیچ مشکلی حل نمیشه و قیمت ماشین باز هم بالاتر میره ، خب البته آقای قالیباف که سخنگو هست و باید بیاد هرچی که حضرات تصویب کردن ، بگه ، آخه با مثال بگم افرادی مثل من الان حدود ۱۶ ساله یک ماشین پر خرجه فرانسوی به نام زانتیا ! از سایپا خریده ام در شرایط که در تلوزیون ! این قسمتش که نباید پلاک به نام فرد باشه گفته نشد که ما گفتیم خب برای شروع کار بدک نیست فقط باید از لحاظ تعداد و قیمت (قیمت‌ها هم بیشتر وهم کمتر از ده هزار یورو) بیشتر بشه ولی وقتی خیر را دیدم ، دیدم دوباره پلاک برای من مشکله ، آخه من و امثال من چطور باید مطمئن باشیم که بیاییم ماشینی که الان لگن و پر خرج شده بفروشیم و پولی را بدیم دست آقایان که بلوکه کنند ونمیدونم آیا واقعا این پول سه ماه بلوکه است و بعدش این ماشین را شب عیدی بفروشیم بعدش آیا این ماشین به ما داده میشه و اگر نه بلاک ۵۰۰ میلیون و استرس ناشی از موضوع فوق غوز بالا غوز میشه ، چون من این ماشین گرچه پیر و پرخرج شده ولی میدونم از اول رست خودم بوده و اگه بفروشم با آن پول دیگه نمیتونم همچین ماشینی بگیرم من نمیدونم چرا این قوانین که آقایان تحصیلکرده می‌گذارند نه تنها مشکل قیمت ماشین را حل نمیکنه بلکه باعث افزایش لابی گری در این موضوع میشه من به مادر پیرم میگم ایکاش حاج خانم ده سال پیش رانندگی یاد میگرفتی تا گواهینامه بگیری ،چون من مثل بسیاری از دوستام گرچه مثلا مدرک پزشکی (دکترا) دارم ولی به دلایل مشکلاتی بنام مسکن و مسائلی که از دوستان متاهل قدیم و مجرد جدید (در کمتر از یکسال)می‌شنوم، جرات ازدواج نمیکنم تا بشه حداقل از گواهینامه همسرم استفاده کنم !البته شاید لابی و افرادی باشن که من خبر ندارم و بشه برای حاج خانم مادر ۸۰ساله ام گواهینامه گرفت و بعد هم بنام ایشان ثبت نام کنن ولی خواستم حضرات تصمیم گیر در مواقع تصویب قوانین جهت شکستن قیمت مثلا ماشین ،،فقط از چند کارشناس خبره ‌و بررسی اینکه چرا ما ایرانیان حق سوار شدن ماشین متوسط را مثل اکثر مردم دنیا نداشته باشیم و بقول گزارشی که تصادفی خوندم که سراتو ده برابر قیمته آن در کشورهای اطراف است در صورتیکه اینو خودم قبلا میدونستم ! که سراتو در ایران ماشین لوکس هست ، من فکر کنم کارخانه های خودروسازی باید موتور با ایربگ ! درست کنن و با تبلیغات ، فرهنگ موتور سواری را بالا ببرند و تیپ های مختلف،چند ایربگ درست کنن تا باز بد شانسی مثل من که به دلیل تصادف شدید که قبل از ماشین داشتنم داشتم و شش ماه خانه نشین بودم ، ترسم از موتور سواری هم بریزد
امیدوارم روزی اکثر هموطنانم از سوار شدن بر یک ماشین با قیمت مناسب ولی مطمئن، شیک وراحت و با استاندارد لذت ببرند.(امین)

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان