شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد خبر : 2819

سیگنال‌هایی برای پیش‌بینی آینده قیمت سکه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، دنیای اقتصاد در خصوص نزولی شدن قیمت سکه پس از افزایش چند روزه، نوشته است: بازار سکه روز چهارشنبه پس از ۹ رشد پی‌درپی از اوج تاریخی خود بازگشت. قیمت هر سکه طرح جدید ساعت ۱۶ دیروز ضمن افت ۱۰۰ هزار تومانی به سطح ۷ میلیون و ۴۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، دنیای اقتصاد در خصوص نزولی شدن قیمت سکه پس از افزایش چند روزه، نوشته است: بازار سکه روز چهارشنبه پس از ۹ رشد پی‌درپی از اوج تاریخی خود بازگشت. قیمت هر سکه طرح جدید ساعت ۱۶ دیروز ضمن افت ۱۰۰ هزار تومانی به سطح ۷ میلیون و ۴۰ هزار تومان رسید؛ در حالی که بهای این فلز گرانبها در یک شیب فزاینده تا روز سه‌شنبه رکوردی تاریخی را به ثبت رسانده بود. اصلاح قیمت در بازار سهام و حرکت پول‌ها به سمت بازارهای رقیب امکان رشد پرشتاب سکه را فراهم کرد.

در این میان، سیگنال‌های نگران‌کننده از موج دوم کرونا در دنیا، آمارهای ضعیف اقتصاد آمریکا و مواضع انبساطی بانک‌های مرکزی هم از محل طلای جهانی سکه را تقویت کرد. البته بخش اصلی رشد سکه در این رالی ناشی از شکل‌گیری موج جدید تورم انتظاری در بازارهای داخلی بود که از محدودیت‌های حاکم بر بازار ارز هم تغذیه کرد و شتاب بیشتری در رشد داشت.

اما در بازار طلای جهانی چه اتفاقی افتاده است؟

هر اونس طلای جهانی ساعت ۱۶ روز چهارشنبه با قیمت ۱۷۰۷ دلار معامله شد. دیروز آمار نگران‌کننده از افزایش شمار مبتلایان در موج دوم کرونا در سایه کنفرانس رئیس بانک مرکزی آمریکا در عصر چهارشنبه (ساعت ۱۷:۳۰) و آمار PPI قرار گرفت. در دو روز اخیر سیگنال‌هایی از مقاومت اعضای ایالتی فدرال‌رزرو در برابر کاهش نرخ بهره به زیر صفر به بازارها ارسال شده است. اما آمار ضعیف CPI آمریکا، فشار توییتی ترامپ و همچنین هشدار عضو کارگروه مبارزه با کرونا در کاخ سفید در مورد برداشته شدن زودهنگام محدودیت‌های قرنطینه سبب فشار بر دارایی‌های ریسکی و حمایت از طلا شد.

وعده تزریق نقدینگی از سوی هند و چین و عزم سیاست‌گذار پولی انگلستان برای کاهش نرخ بهره به زیر صفر در مواجهه با بدترین عملکرد سه‌ماهه انگلستان از سال ۲۰۰۸ (کاهش ۸/ ۵ درصدی GDP) تقاضای احتیاطی برای طلا را تقویت کرد.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − سیزده =

پراپ تریدینگ

کمان