شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
کد خبر : 81419

سرمایه گذاری کم ریسک با داشتن کد بورسی

سرمایه گذاری کم ریسک با داشتن کد بورسی
در این گزارش، به چندین سرمایه گذاری کم ریسک که با داشتن کد بورسی می ‌توانید از آنها بهره ‌مند شوید پرداخته شده است.

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، با ثبت ‌نام در سامانه سجام و در ادامه، ثبت ‌نام در یکی از کارگزاری ‌های معتبر و قانونی بورس، می ‌توانید طبق این راهنما کد بورسی خود را دریافت نمایید.

با این حال نکته ‌ای که ممکن است از آن بی ‌اطلاع باشید، این است که تنها کاربرد کد بورسی انجام معاملات مستقیم سهام در بازار بورس نیست. با کد بورسی می ‌توانید سایر نمادها و اوراق بهادار موجود روی سایت tsetmc  و واحدهای صندوق ‌های قابل معامله در بورس را هم خریداری کنید.

در ادامه، مهم‌ترین کاربردهای کد بورسی و راه‌های دیگر سرمایه ‌‌‌گذاری با آن را به شما توضیح خواهیم داد.

۱ – صندوق سرمایه ‌گذاری با درآمد ثابت

صندوق سرمایه ‌گذاری، امکان جذابی برای سرمایه ‌گذاری غیرمستقیم در بورس است تا به کمک دانش افراد متخصص، سرمایه خود را روی دارایی ‌های مختلف سرمایه گذاری کنید. تعداد قابل توجهی از صندوق ‌ها که در دارایی‌ های مختلف سرمایه گذاری می کنند را تنها در بازار بورس و با استفاده از کد بورسی می ‌توان خریداری کرد.

یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین انواع صندوق ‌ها، صندوق ‌های با درآمد ثابت هستند.

سرمایه ‌گذاری در این صندوق ‌ها، مانند سپرده ‌گذاری در بانک ‌ها، با ریسک پایینی همراه است و امکان دریافت سود ثابت و مشخص را برای شما فراهم می ‌کند.

سود ماهیانه پرداختی برخی از صندوق ‌های با درآمد ثابت، چند درصد بیشتر از سود سپرده بانکی است؛ بنابراین گزینه جذاب ‌تری برای سرمایه ‌گذاران ریسک ‌گریز محسوب می ‌شود.

مزیت دیگر این صندوق ‌ها در مقایسه با سپرده ‌گذاری در بانک این است که برای دریافت سود در صندوق ‌های سرمایه ‌گذاری با درآمد ثابت، نیازی نیست که مانند بانک ‌ها، سپرده مدت دار داشته باشید و پول شما تا زمان مشخصی در حساب تان مسدود شود.

بنابراین شما می ‌توانید در هر زمان که به پول خود احتیاج داشته باشید، با فروش واحد صندوق سرمایه گذاری، درخواست برداشت پول تان را به کارگزاری بدهید و آنرا در حساب بانکی خود دریافت کنید.

در این صندوق ‌ها می ‌توانید بدون توجه به میزان سرمایه، از مزیت سود روزشمار برخوردار شوید.


خرید 50 کد حقیقی بیش از فروش هفته پیش سهام


۲ – سایر صندوق ‌های سرمایه گذاری

صندوق ‌های سرمایه ‌گذاری، انواع دیگر با سطح ریسک های متفاوت دارند.

در واقع صندوق ‌های سرمایه ‌گذاری مختلف، امکان سرمایه ‌گذاری  در دارایی ‌های متنوعی را دارند و بر همین اساس به انواع مختلفی دسته ‌بندی می ‌شوند.

برای مثال، صندوق های سهامی که ریسک کمتری از تک سهم ها دارند بیشتر دارایی ‌های تحت اختیار خود را صرف خرید سهام شرکت ‌های بورسی می ‌کنند، در حالی که صندوق ‌های با درآمد ثابت، با بیشتر دارایی ‌های تحت اختیار خود، اوراق با درآمد ثابت می‌خرند یا در بانک ها سپرده گذاری می کنند.

صندوق ‌های طلا، املاک و مستغلات و صندوق های شاخصی، چند نمونه دیگر از انواع مختلف صندوق ‌ها هستند.

البته نوع و ترکیب دارایی ‌های صندوق، تنها معیار دسته ‌بندی صندوق ‌های مختلف نیست.

برای مثال، بعضی صندوق ‌ها قابلیت معامله در بورس را ندارند و برای خرید واحدهای آن‌ها، نیازی به داشتن کد بورسی نیست.

نوع متداول صندوق ‌ها از نوع ETF‌ یا قابل معامله در بورس هستند که البته از بسیاری جهات دارای مزیت ‌اند.

برای سرمایه ‌گذاری در این صندوق ‌ها تنها لازم است که کد بورسی خود را از طریق راهنمایی که لینک آن در پایین مطلب است دریافت کنید.

۳ – صندوق طلا

فلز طلا از محبوب‌ترین فرصت ‌های سرمایه ‌گذاری در جهان و از جمله ایران است و اغلب به عنوان دارایی مناسبی برای حفظ ارزش پول تلفی می شده است.

صندوق ‌های سرمایه گذاری در طلا در بورس معامله می ‌شوند و مانند سهام می ‌توان آنها را خرید و فروش کرد.

این صندوق ها حداقل ۷۰ درصد از دارایی ‌های تحت اختیار خود را در گواهی سپرده کالایی سکه طلا سرمایه ‌گذاری می ‌کنند.

باقی دارایی ‌های صندوق طلا هم در اوراق مشتقه مبتنی بر طلا و اوراق با درآمد ثابت سرمایه ‌گذاری می ‌شود.

بنابراین با سرمایه ‌گذاری در یک صندوق طلا، می ‌توانید از مزایای سرمایه ‌گذاری روی فلز طلا بهره ‌مند شوید، بدون این که لازم باشد دردسرهای خرید و فروش طلای فیزیکی را متحمل شوید.

مزیت دیگر صندوق ‌های طلا که با داشتن کد بورسی می ‌توان آنها را خریداری کرد، امکان خرید و فروش با سرمایه پایین یا با سرمایه های چندمیلیاردی در مدت زمان کوتاه است، در حالیکه در طلای فیزیکی این امکان با مشکلات زیادی همراه است.

۴ – اوراق بهادار با سود ثابت

سهام شرکت ‌های بورسی، تنها اوراق بهاداری نیست که در بورس قابل خرید و فروش است.

علاوه بر واحدهای صندوق ‌های قابل معامله در بورس که در سایت بورسینس درباره آن‌ها بیشتر توضیح داده ایم، امکان معامله اوراق بهادار مختلف دیگری هم در بازار بورس وجود دارد.

از جمله این اوراق بهادار، می ‌توان به اوراق مشارکت، اوراق اجاره و اسناد خزانه اسلامی (اخزا، سخا و سخاب) اشاره کرد.

تنها با برخورداری از کد بورسی، به ‌سادگی می ‌توانید مطابق میزان ریسک ‌پذیری و ترجیحات شخصی خود، بهترین گزینه موجود را انتخاب کرده و در آن سرمایه ‌گذاری کنید.

چنین تنوع انتخابی در فرصت ‌های مختلف سرمایه ‌گذاری، تنها در بازار سرمایه قابل دست‌یابی است که صرفاْ با دریافت کد بورسی، به ‌راحتی قابل انجام خواهد بود.

سهام کم ‌ریسک: عرضه اولیه

یکی از جذاب ‌ترین گزینه ‌های سرمایه‌گذاری در بورس، عرضه ‌های اولیه سهام شرکت ‌ها هستند.

وقتی سهام شرکتی برای اولین بار قرار است در بازار سهام و به طور عمومی عرضه شود، به آن عرضه اولیه گفته می ‌شود.

فرایند عرضه اولیه به روش ‌های مختلفی انجام می ‌گیرد اما نکته مهم درباره آن‌ها این است که تقریبا تمامی عرضه ‌های اولیه با سودآوری قابل توجهی برای سهامداران همراه ‌اند.

به همین دلیل است که سهامداران و فعالان بازار بورس، فرصت خرید عرضه اولیه سهام مختلف را از دست نمی ‌دهند و برخی از خانواده ها صرفا با هدف خرید عرضه اولیه اقدام به دریافت کد بورسی کرده اند.

به دلیل تقاضای بالا برای خرید سهام عرضه ‌شده در قیمت اعلامی، سود خرید آن‌ها تقریبا قطعی است و معمولا تا چند روز پس از فرایند عرضه اولیه، سهم مورد نظر همچنان در وضعیت صف خرید و در حال رشد باقی می ‌ماند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان