شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
کد خبر : 6006

ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای ۳ دهک پایین تا ۲ سال آینده

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری این وزارت با سازمان بسیج مستضعفان در زمینه محرومیت‌زدایی در کشور که امروز ۷ مردادماه در ساختمان دادمان برگزار شد، از تولید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور برای دهک‌های یک تا ۳ خبر داد. معاون مسکن

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری این وزارت با سازمان بسیج مستضعفان در زمینه محرومیت‌زدایی در کشور که امروز ۷ مردادماه در ساختمان دادمان برگزار شد، از تولید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور برای دهک‌های یک تا ۳ خبر داد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، گفت: در قالب طرح‌های تولید مسکن، تفاهم نامه همکاری با سازمان بسیج مستضفعان به امضا رسیده است که یکی از محورهای این تفاهم‌نامه احداث مسکن برای محرومان و دهک‌های یک تا ۳ درآمدی است.

محمودزاده ادامه داد: با توجه به اینکه مسکن سهم عمده‌ای را در سبد خانوار به خود اختصاص داده است و در عین حال برای رفع دغدغه‌های وزارت راه و شهرسازی در زمینه تامین مسکن اقشار یک تا ۳ که اقشار کم درآمدی به شمار می‌روند و توان تامین مسکن موردنیاز خود را ندارند، این تفاهم‌نامه به امضا می‌رسد که یکی از محورهایش مسکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: طرح اقدام ملی مسکن که بخشی از برنامه‌های سیاستگذاری شده برای آن به مرحله عملیاتی رسیده است ساخت مسکن را برای دهک‌های میان درآمدی؛ ۴ تا ۷ را در برنامه قرار داده است که عملا دهک‌های یک تا ۳ را شامل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

تحلیل دو عضو شورای عالی بورس از اثر تشکیل بورس املاک بر بازار مسکن

هشدار حذف متقاضیان طرح ملی مسکن تهران

پرداخت وام ودیعه مسکن به ۱ میلیون نفر

وی تصریح کرد: برای تامین مسکن کم‌درآمدها تفاهم‌نامه های مشترکی را با تمامی دستگاه‌های حمایتی از جمله سازمان بسیج مستضفعان، سازمان بهزیستی، خیرین مسکن‌ساز، بنیاد مستضعفان ، آستان قدس رضوی و… به امضا رسانده‌ایم تا نقش بیشتری را برای این اقشار در تامین مسکن ایفا کنیم.

محمودزاده گفت: در خصوص تفاهم با سازمان بسیج مستضفعان مقرر شده تا ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) طی دو سال احداث شود و در احداث این واحدهای مسکونی از توان مالی، فنی و مهندسی بسیج بهره گرفته خواهد شد.

وی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا اقشار کم درآمدی با حداقل آورده در این طرح از خدمات دولت بهره‌مند شوند.

بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است تا همکاری بین وزارتخانه با سازمان بسیج مستضعفان در حوزه راه‌های روستایی و توسعه آنها، ساخت مسکن برای محرومان و دهک‌های ۱ تا ۳، ایجاد مجتمع‌های خدماتی بین راهی در محورهای استان های محروم، بازآفرینی شهری و سایر زمینه‌های فعالیت وزارت راه و شهرسازی، گسترش یابد.

این تفاهم‌نامه به امضای محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و سردار سرتیپ سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفان رسید.

منبع: ایرنا

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار − 2 =

پراپ تریدینگ

کمان