تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۴۶
کد خبر : 132205

راهنمای جامع انتخاب بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان

راهنمای جامع انتخاب بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان
برای ورود به دنیای فارکس یکی از اولین کارهایی که هر معامله‌گر باید انجام دهد پیدا کردن بروکری قابل اعتماد و معتبر است. بروکر واسطه شما با بازار مالی خواهد بود و اگر قابل اعتماد نباشد نمی‌توانید سرمایه خودتان را در آن قرار دهید.

به گزارش شهر بورس، برای ورود به دنیای فارکس یکی از اولین کارهایی که هر معامله‌گر باید انجام دهد پیدا کردن بروکری قابل اعتماد و معتبر است. بروکر واسطه شما با بازار مالی خواهد بود و اگر قابل اعتماد نباشد نمی‌توانید سرمایه خودتان را در آن قرار دهید. به همین دلیل هنگام انتخاب بروکر فارکس باید نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید و صرفاً سراغ گزینه‌هایی بروید که اعتبار خودشان را ثابت کرده باشند. البته تریدرهای ایرانی علاوه بر چالش‌های معمولی که در انتخاب بروکر وجود دارد با یک مشکل دیگر هم مواجه هستند. بسیاری از بروکرهای بین‌المللی ارتباط خودشان با ایرانیان را قطع کرده‌اند و امکان استفاده از آنها وجود ندارد. در این شرایط شما به عنوان معامله‌گر باید سراغ گزینه‌هایی بروید که استفاده از امکانات خود را برای ایرانیان ممنوع نکرده باشند.

هنگام انتخاب بهترین بروکر فارکس چه ویژگی‌هایی را مد نظر قرار دهیم؟

اگر دنبال انتخاب بهترین بروکر فارکس برای تریدرهای ایرانی هستید بهتر است چند فاکتور عمومی را بشناسید. براساس این فاکتورها می‌توانید بروکر مناسبی برای خودتان انتخاب نمایید:

  • رگولاتوری: اولین چیزی که هنگام انتخاب بروکر باید روی آن تمرکز داشته باشید رگولاتوری است. بروکرهایی که رگوله شده باشند معتبرند و استفاده از آنها هیچ مشکل امنیتی برای شما به وجود نخواهد آورد. در واقع بروکرهای رگوله به وسیله چند موسسه معتبر در دنیا تایید می‌شوند.

  • کارمزد: هنگام انتخاب بروکر روی کارمزدهای آن هم دقت زیادی داشته باشید. متأسفانه گزارش‌های زیادی دریافت می‌شود که برخی بروکرها کارمزدهای سنگینی می‌گیرند و همین موضوع سبب می‌شود معامله‌گر سود چندانی کسب نکند.

  • واریز و برداشت: اگر دنبال یک بروکر مناسب و معتبر برای ایرانیان هستید حتماً روی شرایط واریز و برداشت حساس باشید. توصیه می‌کنیم سراغ مجموعه‌هایی بروید که امکان واریز و برداشت ریالی را برای شما فراهم کرده باشند. قطعاً تنها بروکرهایی این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که تریدرهای ایرانی را تحریم نکرده باشند.

  • سابقه: سابقه یک بروکر نشان دهنده نحوه خدمات رسانی و اعتبار آن می‌باشد. روش‌های مختلفی برای بررسی سابقه یک بروکر وجود دارد اما بهترین کار مطالعه نظرات کاربرانی است که قبلاً از آن استفاده کرده‌اند. با استفاده از نظرات کاربران قدیمی یک بروکر می‌توانید وضعیت آن را بهتر متوجه شوید.

  • تنوع حساب: بروکرهای معتبر بازار معمولاً حساب‌های متنوعی را برای کاربران خود ایجاد می‌کنند. این کار کمک می‌کند تا بروکرها بر اساس سرمایه‌ای که دارند بهترین حساب کاربری را برای آینده خود انتخاب نمایند.

images 1717209910 665a8b36d9a0e

بهترین بروکر فارکس برای تریدرهای ایرانی

کدام بروکرهای فارکس برای ایرانیان مناسب‌تر هستند؟

اگر بین بروکرهای فارکس می‌خواهید جذاب‌ترین گزینه‌ها را برای ایرانیان پیدا کنید با انتخاب‌های زیادی مواجه خواهید شد. بروکرهای متعددی هستند که بدون هیچ مشکلی به ایرانیان خدمات رسانی می‌کنند و می‌توانید سراغ آنها بروید. در میان تمام این بروکرها، آلپاری و اوربکس شرایط نسبتا خوبی را برای تریدرهای ایرانی فراهم کرده‌اند. با آلپاری، اوربکس و شرایط آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

آشنایی با بروکر آلپاری

بروکر آلپاری یکی از گزینه‌های ایده‌آل شما برای فعالیت در بازار فارکس می‌تواند باشد. این بروکر سابقه بسیار زیادی در فارکس دارد و هیچگاه برای تریدرهای ایرانی دردسرساز نبوده است. البته در طول سالیان گذشته ورشکستگی نمایندگی این بروکر در انگلستان و برخی کشورها کمی اعتبار آن را مخدوش نموده است. با این حال نمی‌توانیم بحران ایجاد شده بین روسیه و کشورهای اروپایی را در بروز این مشکل بی‌تاثیر بدانیم. اگر به دنبال استفاده از آلپاری هستید باید نقاط ضعف و قوت آن را به خوبی بشناسید.

مزایای فعالیت در آلپاری

  • این بروکر سابقه طولانی مدت در بازارهای مالی دارد و تقریبا سه دهه است که به عنوان بروکر قدرتمند خدمات رسانی می‌کند.

  • آلپاری برای ارائه خدمات به تریدرهای خود چندین سرور قدرتمند را به کار گرفته است. به همین دلیل هسته عملیاتی آن پرقدرت کار می‌کند و احتمالاً مشکلی در حین معاملات خودتان نداشته باشید.

  • پلتفرم یا حساب‌های کاربری متنوعی در این بروکر برای معامله‌گران وجود دارد که دست آنها را در ورود سرمایه به بازار باز می‌گذارد. ضمناً این بروکر هیچگونه مشکلی با پلتفرم‌های متاتریدر ۴ و ۵ ندارد و از آنها پشتیبانی می‌کند.

  • بسیاری از آموزش‌های رایگانی که در این بروکر برای معامله‌گران طراحی شده به زبان فارسی هستند و می‌توانید از آنها استفاده نمایید.

معایب فعالیت در آلپاری

  1. اولین ایرادی که به فعالیت در این بروکر می‌توانیم وارد بدانیم بحران ورشکستگی برخی از شعبات آن است.

  2. ایراد دوم این بروکر مربوط به اسپردهای پنهانی می‌شود که در آن وجود دارند. این موضوع می‌تواند هزینه فعالیت در آلپاری را برای معامله‌گران به شدت بالا ببرد.

  3. بسیاری از سازمان‌های معتبر بین‌المللی آلپاری را تایید نکرده‌اند. البته تقریباً تمام بروکر‌هایی که به ایرانیان خدمات می‌دهند با این مشکل مواجه هستند.

معرفی بروکر اوربکس

بروکر دیگری که برای معاملات فارکس به ایرانیان خدمات می‌دهد اوربکس نام دارد. بروکر اوربکس در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده و حدود ۱۳ سال است که در بازارهای مالی فعالیت می‌کند. این بروکر در کشورهای مختلف فعالیت دارد و تا به حال توانسته جوایز بین‌المللی متعددی را کسب نماید. با وجود عمر ۱۳ ساله این بروکر اما فقط ۴ سال است که به معامله‌گران ایرانی خدمات می‌دهد و انصافاً پشتیبانی خوبی از آنها داشته است. برای شناخت دقیق‌تر اوربکس با ویژگی‌های سفید و سیاه آن بیشتر آشنا می‌شویم.

آشنایی با ویژگی‌های مثبت اوربکس

  • اوربکس برای معامله‌گران ایرانی سایت فارسی اختصاصی طراحی کرده است. طبیعتاً فعالیت در بروکری که سایت ایرانی داشته باشد بیشتر برای تریدرهای هم وطن جذاب است.

  • در این بروکر علاوه بر جفت ارزهای فارکس می‌توانید روی دارایی‌های دیگری هم سرمایه‌گذاری داشته باشید. ایجاد سبد متنوع می‌تواند ریسک معاملات شما را به خوبی پایین آورد.

  • اوربکس برای تمامی خدماتی که ارائه می‌کند کمیسیون پایینی درخواست می‌نماید. این کارمزد پایین به معامله‌گران کمک می‌کند تا سودآوری خودشان در فارکس را تقویت کنند.

  • اوربکس برای جذب معامله‌گران بیشتر تلاش کرده اسپردهای کم و رقابتی ارائه نماید.

بررسی ویژگی‌های منفی بروکر اوربکس

  1. این بروکر بدون احراز هویت اجازه نمی‌دهد به بسیاری از قابلیت‌های آن دسترسی داشته باشید. عدم دسترسی به قابلیت‌های موجود در این بروکر باعث می‌شود نسبت به دیگر تریدرها فرصت‌های بیشتری را از دست دهید.

  2. اوربکس به ازای معاملاتی که انجام می‌دهید به شما پاداش نخواهد داد و سیستم کپی تریدینگ هم در آن وجود ندارد.

 

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ