شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر : 6277

دامنه نوسان بورس کاهش نمی‌یابد/ مجلس از بورس حمایت خواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، خبری مبنی بر بسته پیشنهادی سازمان بورس در مجلس منتشر شده که شایعاتی را به دنبال داشت. ابتدا محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی گفت: با توجه به رشد بورس و گرایش مردم نسبت به بازار سرمایه و نگرانی هایی که در رابطه با آینده بازار سرمایه وجود دارد، کمیسیون

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، خبری مبنی بر بسته پیشنهادی سازمان بورس در مجلس منتشر شده که شایعاتی را به دنبال داشت.

ابتدا محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی گفت: با توجه به رشد بورس و گرایش مردم نسبت به بازار سرمایه و نگرانی هایی که در رابطه با آینده بازار سرمایه وجود دارد، کمیسیون اقتصادی مجلس از مسئولان سازمان بورس خواسته، بسته پیشنهادی بهبود وضعیت بازار و جلوگیری از آسیب و زیان احتمالی مردم ارائه دهند.

به گفته وی این بسته قرار است در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی طرح و بررسی شود.(تسنیم)

پس از انتشار این خبر نیز موضوع محدود شدن دامنه نوسان بورس این بار به صورت شایعه جان گرفته و سرمایه‌گذاران بورسی را نگران کرده است، اما عضو کمیسیون اقتصادی مجلس این موضوع را تکذیت کرد.

بیشتر بخوانید:
شاخص بورس ۲ میلیونی شد
دهن‌کجی بورس تهران به تحریم آمریکا

محسن علیزاده در این خصوص گفت: فعلا هیچ طرحی مبنی بر کاهش دامنه نوسان معاملات بازار بورس و اوراق بهادار در دست نیست، هیچ تغییراتی بدون کارشناسی و تحقیق و بررسی انجام نخواهد گرفت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: رشد منطقی بازار سرمایه و حمایت از سرمایه‌گذاران در دستور کار مجلس قرار دارد.

موضوع محدود شدن دامنه نوسان به زمستان سال گذشته برمی‌گردد. پس از ترور سردار سلیمانی برای اولین بار در چند سال اخیر دامنه نوسان بورس به دو درصد محدود شد اما دوباره به حالت قبل برگشت.

دوباره چند ماه قبل این موضوع مطرح و اجرا شد که پس از ابراز گلایه شدید سهامداران، با دستور مستقیم وزیر اقتصاد مجددا به حالت قبل برگشت.

این شایعات در فضایی در حال شکل‌گیری است که اقتصاددانان نسبت تاثیر رشد بورس بر انتظارات تورمی نگران هستند، آنها رشد نقدینگی و صعودی شدن نرخ تورم طی چند ماه اخیر را در نتیجه عملکرد بازار سرمایه می‌دانند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =

پراپ تریدینگ

کمان