شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
کد خبر : 3195

حمایت گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری از بازار بورس

رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری: جهش تولید و توجه به بازار بورس این ها همه برنامه ها و اهدافی برای رسیدن به توسعه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، علی آقامحمدی در جلسه توسعه تأمین مالی بخش تولید از طریق بازار سرمایه که در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، بیان کرد: جهش تولید و توجه به بازار بورس این ها همه برنامه ها و اهدافی برای رسیدن به توسعه است که به خوبی به جلو می‌روند و هر کس در این زمینه‌ها ظرفیت و پتانسیل دارد باید وارد بشود.

ظرفیت‌های سرمایه گذاری در ایران بشدت بالاست

رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه ظرفیت های سرمایه گذاری در ایران بشدت بالاست، گفت: تولید به مثابه یک زنجیره است که حلقه‌هایی چون لجستیک، حمل و نقل، توزیع و تکنولوژی را شامل می‌شود و این زنجیره باید باهم مورد توجه برای سرمایه گذاری قرار بگیرد و تمام زنجیره باید با هم دیده شود.

آقامحمدی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت های مناسبی که در کشور شکل گرفته است، امسال نرخ رشد صنعتی ۵ درصد را می‌توانیم تجربه کنیم، اما باید همه واحدهای تولیدی در زنجیره بیایند و درون زنجیره خود کار کنند.

بورس یکی از بهترین مکانیزم ها برای کمک به زنجیره تولید است

وی اضافه کرد: ابزار بورس یکی از بهترین مکانیزم ها برای کمک به زنجیره تولید است و این بازار باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد، چرا که تامین مالی در بورس بسیار راحت تر است و خوشبختانه استقبال خوبی هم از این بازار توسط مردم شده است.

رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: استفاده از پنجره واحد برای تسهیل و یکپارچه سازی خدمات به واحدهای تولیدی و بهبود فضای کسب و کار برای ورود به بورس تسهیل گر است.

آقامحمدی با تأکید بر ضرورت ورود شرکتهای تولیدی بخش خصوصی به بورس یادآوری کرد: بورس برای اولین بار در سال ۱۳۷۴ به همت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی«رییس جمهور وقت» در بانک مرکزی تشکیل شد و سال ۱۳۸۴ بازار سرمایه با استفاده از سهام عدالت و اصل ۴۴ شکل گرفت و اکنون نوبت ورود بخش خصوصی به این بازار است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + 6 =

پراپ تریدینگ

کمان