شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۳۴
کد خبر : 52151

یک کارشناس اقتصادی به شهر بورس پاسخ داد؛

تاثیر آزادسازی واردات بر قیمت خودرو چیست؟

تاثیر آزادسازی واردات بر قیمت خودرو چیست؟
با آزادسازی واردات خودروهای خارجی به علت کیفیت بالا رقابتی در صنعت خودروسازی ایجاد می شود.که در قیمت خودرو هم تاثیرگذار می باشد.

به گزارش شهر بورس ، یک کارشناس اقتصادی درباره تاثیر آزادسازی واردات بر قیمت خودرو توضیح داد.

حسین مرید سادات در گفت‌وگو با شهر بورس، در پاسخ به این سوال که «تاثیر آزادسازی واردات بر قیمت خودرو چیست؟»: گفت: این اتفاق قطعا بر قیمت خودرو تاثیر خواهد گذاشت و بازار خودروهای خارجی کساد خواهد شد. قیمت‌های کنونی برای خودروها منطقی نیستند و قطعاً افت چشم‌گیری خواهند داشت.

وی افزود: قیمت‌ها در بازار خودرو واقعی نیستند و دست‌های پشت پرده زیادی وجود دارد که از این واردات استفاده یا سواستفاده خواهند کرد. به همین دلیل نباید نقش مافیای خود را از یاد ببریم.


بیشتر بخوانید :آینده قیمت خودرو با شروع واردات چه می شود


این کارشناس بازار سرمایه درباره تاثیر آزادسازی واردات خودرو بر گروه خودرویی، اظهار داشت:، گفت: این اتفاق می‌تواند خبر مثبتی برای خودرویی باشد. البته امیدوارم خودروسازها از فرصت واردات خودرو استفاده ببرند و به جای مونتاژ کردن خودروهایی که جان مردم را به خطر می‌اندازد با وارد کردن خودروها و ارائه خدمات، نیروی خود را به کار بگیرند .

وی ادامه داد: ارائه خودروهای خارجی قطعا آورده بهتری از تولید خودروی زیان‌دهی دارد که مصرف کننده و تولیدکننده از آن راضی نیستند و درنهایت تبدیل به ارابه های مرگ می‌شود. قطعا این خبر می‌تواند بر نمادهای خودرویی تاثیر زیادی بگذارد و رالی صعودی بازار را ادامه دهد.

با واردات خودروهای خارجی و به طبع بالا بودن کیفیت این خودرو ها طرفداران بسیاری هم خواهند داشت و این اتفاق باعث ایجاد رقابت در بین خودروسازن داخلی برای بالا بردن کیفیت محصولات خواهد شد . تمامی این تاثیرات در قیمت محصولات هم مشاهده منی شود و بالا رفتن کیفیت موجب بالا رفتن قیمت محصولات داخلی خواهد شد .

پیش بینی شده است آزادسازی واردات خودرو موجب واقعی شدن قیمت خودروهای خارجی در داخل کشور شود .و دیگر نیازی نیست چند برابر قیمت‌های جهانی پول بابت خودروها پرداخت شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان