شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر : 75326

اخبار مثبت برای بورس

اخبار مثبت برای بورس
کارشناسان عقیده دارند اخبار مثبت باعث شد که بورس در این هفته روند مثبتی را تجربه کند. این هفته چه میزان نقدینگی وارد بازار سرمایه شد؟

به گزارش شهر بورس، به عقیده کارشناسان اخبار مثبت باعث شد بورس در این هفته روند مثبتی را تجربه کند. شاخص کل بورس در اولین هفته اسفند ماه برخلاف ماه گذشته وضعیت خوبی را پشت سر گذاشت؛ اما شاخص در آخرین روز کاری هفته منفی شد. شاخص کل هفته گذشته روی عدد یک میلیون و 524 بود. این هفته اما شاخص کل در محدوده یک میلیون و 656 هزار واحدی ایستاد و در نهایت رشد 8.6 درصدی را تجربه کرد.

سایر شاخص‌های بازار نیز رشد خوبی را تجربه کردند. شاخص هم‌وزن با رشد 6 درصدی در سطح 503 هزار و 202 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس رشد 7.2 درصدی را تجربه کرد و در تراز 21 هزار و 346 واحدی ایستاد.

در هفته‌ای که گذشت ارزش معاملات خرد و حق‌تقدم‌ها نسبت به هفته اخیر روند افزایشی داشت. بر همین اساس روز یکشنبه ارزش معاملات 4 هزار و 269 میلیارد تومان، روز دوشنبه 6 هزار و 337 میلیارد تومان، روز سه‌شنبه 9 هزار و 214 میلیارد و روز چهارشنبه 6 هزار و 594 میلیارد تومان برای ارزش معاملات خرد و حق‌تقدم‌ها ثبت شد.

در مجموع ارزش معاملات خرد و حق‌تقدم‌های این هفته به 26 هزار و 514 میلیارد تومان رسید؛ این درحالی است که ارزش معاملات هفته قبل برابر 13 هزار و 11 میلیارد تومان بود.

در هفته اخیر سهامداران تنها چهار روز کاری معامله کردند. روز یکشنبه و چهارشنبه نیز شاهد خروج نقدینگی از بازار سرمایه بودیم. بر همین اساس روز یکشنبه 274 میلیارد تومان و روز چهارشنبه 389 میلیارد تومان پول از بازار خارج شد.

همچنین روز دوشنبه 976 میلیارد تومان و روز سه‌شنبه 344 میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که در مجموع این هفته 657 میلیارد تومان پول حقیقی توسط سهامداران وارد بازار شد.


بیشتربخوانید: رانندگان تپسی، سهامدار اولین استارت‌ آپ بورسی می‌ شوند


اخبار مثبت برای بورس

برخی از کارشناسان عقیده دارند اخبار مثبت باعث شد که بورس در این هفته روند مثبتی را تجربه کند. در این هفته شاهد حذف سقف خوراک پتروشیمی‌ها بودیم. بر همین اساس سقف خوراک پتروشیمی‌ها هفت هزار تومان نخواهد بود.

همچنین قرار است ارز حاصل از شرکت‌ها در بازار دوم نیما معامله شود که این موضوع باعث سودآوری شرکت‌ها می‌شود.

همین دو عامل باعث شد که بازار سرمایه در روزهای اخیر بتواند رشد بیش از 8 درصدی را ثبت کند؛ این رشد درحالی است که بازار سرمایه در بهمن ماه بازدهی منفی را ثبت کرد.

همچنین وزیر اقتصاد از یک بسته حمایتی جدید برای بازار سرمایه خبر داد. خاندوزی با ابراز امیدواری برای ابلاغ این بسته ظرف چند روز آینده گفت: «امیدواریم این بسته گامی در جهت چشم‌انداز افزایش سودآوری صنایع بورسی در سال آتی قرار گیرد.»

خاندوزی درباره سیاست‌های دولت برای حمایت از ورود نقدینگی ۳۴ درصدی به بازار سرمایه گفت: «چند هفته پیش بسته جدیدی در ستاد هماهنگی ستاد اقتصادی دولت نهایی شده و در روزهای آینده ابلاغ می‎‌شود. این بسته کمک می‌کند سودآوری شرکت‌های بورسی ادامه پیدا کند و این مساله به جذب نقدینگی در این بازار منجر می‌شود.»

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان