شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر : 7371

ادامه ریزش بورس با افت 30 هزار واحدی شاخص

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با افتی 30 هزار واحدی ( 1.71 درصدی) و قرار گرفتن در سطح یک میلیون و 727 هزارتایی به کار خود خاتمه داد. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن نیز افتی 1.5 درصدی را تجربه کرد. در

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با افتی 30 هزار واحدی ( 1.71 درصدی) و قرار گرفتن در سطح یک میلیون و 727 هزارتایی به کار خود خاتمه داد.

این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن نیز افتی 1.5 درصدی را تجربه کرد.

در جریان معاملات امروز بورس، بیش از یک میلیون و 349 هزار معامله در بورس انجام شد که طی آن 9 میلیارد و 511 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 12 هزار و 840 میلیارد تومان دادوستد شده است.

بیشتر بخوانید:
بورس آماده شروعی سبز در ابتدای هفته

در روزی که بازار با رشدی 20 هزار واحدی در دقایق ابتدایی آغاز به کار کرد اما به یکباره فشار عرضه بر میزان تقاضا پیشی گرفت و در کمتر از یک ساعت بازار مجددا وارد فاز نزولی شد.

در روزی که گروه فلزات اساسی از معدود گروه‌های پرتقاضای بازار بود نمادهای فولاد و فملی با معاملات مثبت خود نتوانستند مانع از منفی شدن شاخص کل شوند.

سه نماد فارس، شستا و تاپیکو بیشترین تاثیر را در منفی شدن شاخص کل به نام خود ثبت کردند.

بیشتر بخوانید:
سوءمدیریت در بورس مشهود است

از فرابورس چه خبر؟

در معاملات فرابورس نیز امروز ارزش کل معاملات 3 هزار و 976 میلیارد تومان بود و سه نماد آریا، مارون و صبا تاثیرگذارترین نمادها بر افت 1.7 درصدی شاخص این بازار بودند.

گروه فراورده‌های نفتی، فلزات اساسی و بانک‌ها به ترتیب با 2 هزار و 28، هزار و 974 و هزار و 529 میلیارد تومان معامله بیشترین ارزش معاملات امروز را به خود اختصاص دادند. این در حالی بود که ارزش کل معاملات نسبت به آخرین روز هفته گذشته بیش از 130 درصد افزایش یافت.

در میان نمادهای بازار سه نماد شپنا، شستا و فملی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. نماد وپارس نیز که با صف خرید به کار خود پایان داد از نظر ارزش معاملات چهارمین نماد برتر امروز بازار سهام بود.

بیشتر بخوانید:
عرضه اولیه هفته بعد چیست؟

افت 1.7 درصدی شاخص کل بورس در حالی رخ داد که هفته گذشته نیز شاخص کل با 11 درصد ریزش بدترین عملکرد هفتگی خود از ابتدای سال جاری را به ثبت رساند. با توجه به افت امروز، ریزش شاخص به بالای 14 درصد رسیده که معادل ریزش اردیبهشت ماه بازار سهام بوده است.

افت امروز شاخص کل در حالی اتفاق افتاد که در یکی، دو روز گذشته مسئولان مربوطه صراحتاً از حمایت خود از بازار سرمایه سخن می‌گفتند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =

پراپ تریدینگ

کمان