تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱:۳۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 95182

تولید خودروی برقی توسط شرکت شیائومی

تولید خودروی برقی توسط شرکت شیائومی

شرکت شیائومی که سازنده گوشی های هوشمند است، در حال برنامه ریزی برای تولید خودروی برقی است و مذاکراتی با خودروسازان انجام داده است.

به گزارش شهر بورس، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت:شرکت شیائومی(سازنده گوشی های هوشمند چینی) قصد دارد خودروی برقی تولید کند. این شرکت با خودروسازان از جمله گروه هلدینگ خودرویی برلیانس و شرکت چری مذاکراتی داشته است.

تولید خودروی برقی شیائومی در چه مرحله‌ای است؟

مذاکرات شیائومی برای یافتن خودروساز شریک، با تلاش چین برای محدود کردن تعداد مجوزهای تولید خودروی برقی همزمان شده است. بخش خودروی برقی پس از رشد پرشتابی که در نتیجه سال‌ها یارانه‌های سخاوتمندانه پیدا کرد، دچار اشباع شده و بازیگران فعلی با کاهش قیمت‌ها، سعی می‌کنند تقاضای مصرف کننده را تقویت کنند. این وضعیت، شرکت‌هایی که به دنبال ورود به این بازار هستند را تشویق کرده تا به دنبال شراکت با تولیدکنندگان مجوزدار باشند یا برنامه‌های تجاری خود را به طور کل تغییر دهند.


بیشتر بخوانید:قیمت گوشی موبایل 23 مهر 1402


شیائومی در این باره حاضر نشد اظهارنظر کند. این شرکت همچنان در تلاش برای کسب مجوزهای مربوط از وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین است. رایزنی شیائومی با خودروسازان دیگر ادامه دارد و درباره شراکت‌های احتمالی، قطعیتی وجود ندارد.

شرکت بلومبرگ اینتلیجنس ماه گذشته پیش بینی کرده بود برنامه شیائومی برای تولید خودروی برقی، ممکن است باعث کاهش سود این شرکت در دو سال آینده شود زیرا سهم کمتر از پنج درصد در فروش شیائومی خواهد داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، لی جون، یکی از بنیانگذاران شیائومی، متعهد شده است حدود ۱۰ میلیارد دلار در تولید خودروی برقی سرمایه‌گذاری کند و این شرکت همچنان امیدوار است نخستین خودروی برقی خود را در سال آینده عرضه کند.

منبع: ایسنا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون