تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 92210

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

چکنو ضامن امنیت و سرعت ثبت چک

چکنو ضامن امنیت و سرعت ثبت چک
سامانه چکنو توسط بانک صادرات برای صدور چک‌های دیجیتال بدون نیاز به مراجعه به شعب این بانک راه اندازی شده است.

به گزارش شهر بورس، استفاده از چک‌های دیجیتال در چند سال اخیر رواج داشته و یکی از دلایل استقبال از چک‌های دیجیتال امنیت و سرعت ثبت و پردازش آنهاسا که نگرانی دارندگان چک را به حداقل می‌رساند. چک‌های دیجیتال تمام قوانین چک کاغذی را دارند و با یک امضای الکترونیکی اعتبار پیدا می‌کنند.

در راستای استفاده از مزایای چک‌های دیجیتال بانک صادرات با راه اندازی سامانه‌ای به نام چکنو بستری برای ارائه چک امن دیجیتال و رفع مخاطرات احتمالی چک‌های کاغذی راه‌اندازی کرده است که امکان مدیریت و نظارت آنلاین مبادله چک را برای شبکه بانکی و بانک مرکزی فراهم می‌کند.

چکنو ضامن امنیت و سرعت ثبت چک

از مهم‌ترین مزایای چک دیجیتال امنیت بالای آن است. زیرا با اعتبارسنجی وضعیت اعتبار بانکی صادر کننده مشخص می‌شود و امکان سرقت یا تحریف آن وجود ندارد و شما می‌توانید در صورت مشاهده اولین تخلف، چک را مسدود کنید.

در چک‌های کاغذی سنتی احتمال خط ‌خوردگی یا اشتباه نوشتن همیشه وجود دارد و اگر این اتفاق بیفتد، راهی جز پشت‌نویسی یا ابطال چک وجود ندارد.

در خصوص صدور این نوع چک، دیگر چنین دردسرهایی وجود نخواهند داشت همچنین سامانه چکنو و کد نهاب امنیت چک‌های دیجیتال را بیش از پیش تضمین می‌کنند.


بیشتر بخوانید: اهداف و برنامه های عملیاتی بانک صادرات ایران در نیمه دوم 1402


چکنو (چک امن دیجیتال) سامانه مرکزی چک دیجیتال و نهاب هم سامانه‌ای‌ حاوی اطلاعات هویتی مشتریان بانکی است که با اختصاص دادن شماره شناسایی ویژه برای هر کاربر بانکی، امکان احراز هویت آسان و سریع افراد در شبکه بانکی را فراهم می‌کند.

از دیگر مزایای مهم این چک‌ها به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • جلوگیری از سوء استفاده و تغییر در برگ چک دیجیتال
  • حذف مراحل زمان‌گیر مثل جابه‌جایی، دسته‌بندی و حسابداری چک‌ها
  • صرفه‌جویی در مصرف کاغذ
  • مدیریت ریسک بهتر
  • سرعت بالای فرآیندهای صدور و پرداخت چک
  • عدم نگرانی افراد در خصوص ثبت چک در سامانه پیچک

پیش نیاز استفاده از سامانه چکنو

عضویت در همراه بانک، نصب و فعالسازی برنامه «هامون» برای ثبت امضای الکترونیکی و همچنین داشتن یک حساب جاری با امکان صدور دسته چک پیش نیازهای استفاده از خدمات سامانه چکنو به منظور دریافت و صدور چک دیجیتال است.

پس از فعال سازی خدمت چک دیجیتال در منوی مربوطه در همراه بانک خدمات مربوط به چک دیجیتال اعم از درخواست صدور دسته چک، صدور چک، امکان وصول درون بانکی و بین بانکی چک، مشاهده دسته چک صادر شده و برگه‌های چک دیجیتال، مشاهده چک‌های دریافتی، انتقال چک دیجیتال، ضمانت چک، مسدودسازی چک، ابطال چک و نقد کردن چک بدون مراجعه به شعبه قابل انجام خواهد بود.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات