تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 87002

شهر بورس گزارش می دهد؛

چند درصد از درخواست های تسهیلات بانکی پرداخت شده است؟

چند درصد از درخواست های تسهیلات بانکی پرداخت شده است؟
معمولا رسانه‌ها به نقل از مخاطبان همواره خبر از مشکل پرداخت وام بانکی می‌دهند اما چند درصد از درخواست های تسهیلات بانکی پرداخت شده است؟

به گزارش شهر بورس، دریافت تسهیلات بانکی اغلب تحت تأثیر شرایط مختلفی قرار می‌گیرد و ممکن است برخی از افراد به دلایل مختلف نتوانند وام بانکی دریافت کنند اما در آمارها، نسبت درخواست‌هایی که توسط بانک‌ها تأیید می‌شوند، بالاتر از نسبت درخواست‌هایی است که رد می‌شوند اما چند درصد از درخواست های تسهیلات بانکی پرداخت شده است؟

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد از کل تسهیلات پرداختی، مبلغ 37.626/2 هزار میلیارد ریال معادل 84/6 درصد به صاحبان کسب و کار (حقوقی و غیرحقوقی) و 6.859/0 هزار میلیارد ریال معادل 15/4 درصد به مصرف­کنندگان نهایی (خانوار) تعلق گرفته است.

چند درصد از درخواست های تسهیلات بانکی پرداخت شده است؟

همچنین تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۴.۴۸۵/۳ هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۱۳.۸۶۳/۶ هزار میلیارد ریال معادل ۴۵/۳ درصد افزایش داشته است.

این آمارها نشان می‌دهد که بیشتر متقاضیان دریافت تسهیلات موفق به دریافت آن می‌شوند اما هنوز برخی از افراد به دلایلی نمی‌توانند وام بانکی دریافت کنند. برخی از دلایل احتمالی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • نداشتن ضامن معتبر: برخی از تسهیلات بانکی نیاز به ضمانت‌های معتبر مانند ضمانت‌نامه‌های بانکی، ضامنان نقدی یا ضمانت‌نامه‌های بیمه دارند. اگر فرد متقاضی نتواند ضامن معتبری را ارائه کند، ممکن است موردی دلایلی برای رد درخواست قرار بگیرد.
  • مدارک کافی نداشتن: برای تأیید درخواست وام، بانک‌ها معمولاً نیاز به مدارک مورد نیازی مانند سند مالکیت، روشن بودن اعتبارات ثبتی، توانایی بازپرداخت و سایر مدارک ممکن است داشته باشند. در صورت عدم تأمین مدارک کافی، درخواست ممکن است رد شود.
  • سابقه اعتبار ناقص: در صورتی که افراد سوابق بدهی یا عدم پرداخت به موقع نسبت به وام‌های قبلی داشته باشند، این موقعیت می‌تواند تأثیری در تصمیم بانک درباره اعطای وام‌های جدید داشته باشد.

بیشتر بخوانید: آغاز پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی بازنشسته ها از امروز


به طور کلی بانک‌های ایرانی برای رفع نیازهای مالی متنوع وام‌های مختلفی ارائه می‌دهند، از جمله وام‌های مسکن، وام‌های خرید خودرو، وام‌های تجاری و غیره. در برخی از موارد، ممکن است شرایط بانکی برای اعطای وام یا تسهیلات زیاد و سخت باشد ولی در موارد دیگر، ممکن است شرایط آسان‌تری وجود داشته باشد.

در عمل، نسبت درخواست‌هایی که توسط بانک تأیید می‌شوند، معمولاً بیشتر از نسبت درخواست‌های رد شده است. با این حال اینکه دقیقاً چند درصد از درخواست‌ها تأیید می‌شوند، بستگی به وابستگی به هر بانک و شرایط آن دارد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات