تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 84165

کاهش ۴۰ درصدی قیمت برنج ایرانی

کاهش ۴۰ درصدی قیمت برنج ایرانی
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران از کاهش ۴۰درصدی قیمت برنج ایرانی در بنکداری ها خبر داد.

به گزارش شهر بورس، قیمت برنج ایرانی به‌ گفته رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در ماه‌های اخیر ۳۵تا ۴۰درصد کاهش داشته و حبوب‌ نیز بعد از جهشی که اردیبهشت‌ماه در قیمت آنها رخ داده، روند کاهش قیمت را درپیش گرفته‌اند.

رضا کنگری در این‌باره گفت: دپوی مقدار قابل توجهی برنج در انبارها از سال گذشته و نزدیک شدن به فصل برداشت امسال، باعث شده در بازار برنج، همه فروشنده باشند و از خریدار خبری نباشد؛ به همین دلیل شاهد کاهش ۴۰ درصدی قیمت برنج ایرانی در بنکداری‌ها هستیم و در حال حاضر برنج درجه یک هاشمی گیلان که شب عید کیلویی ۱۱۵هزار تومان قیمت داشت در عمده‌فروشی‌ها ۸۰ تا ۸۵هزار تومان به فروش می‌رسد.

به‌گفته وی، کف و سقف قیمت عمده‌فروشی‌ برنج ایرانی اکنون ۳۷ و ۸۵هزار تومان است و قیمت برای مصرف‌کننده در خرده‌فروشی‌ها باید حداکثر ۱۵درصد بالاتر از این مبلغ یعنی ۴۳تا ۹۸هزار تومان باشد. حبوب‌ نیز از ابتدای سال در برخی اقلام با افزایش قیمت خیره‌کننده‌ای مواجه بوده‌اند تا جایی که به‌طور مثال لوبیا قرمز در ۳ ‌ماه اخیر کیلویی ۲۸هزار تومان گران شد.


بیشتر بخوانید : قیمت جدید یک شانه تخم مرغ


رئیس اتحادیه بنکداران از کاهش ۱۵درصدی قیمت این اقلام در ۲ هفته اخیر خبر داد و افزود: اردیبهشت‌ماه حبوب‌ افزایش قیمت سنگینی داشتند، اما از آنجایی که توان خرید و تقاضا رو به کاهش رفته است، اخیرا شاهد کاهش قیمت این اقلام هستیم و این کاهش احتمالا ادامه خواهد یافت. به‌دنبال گرانی قیمت حبوب، وزن بسته‌بندی حبوب‌ شرکتی در بعضی برندها از ۹۰۰گرم به ۷۵۰گرم کاهش یافته است.

کاهش ۴۰ درصدی قیمت برنج ایرانی

منبع : تیتر کوتاه

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات