تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۴۴
زمان مطالعه: 9 دقیقه
کد خبر : 71804

تغییرات جدید قانونی در هیات رییسه اتاق اصناف ایران

تغییرات جدید قانونی در هیات رییسه اتاق اصناف ایران
با موافقت وزیر و تصویب هیات عالی نظارت بر سازمانهای صنفی کشورکمیته ای برای ایجاد تغییرات قانونی در هیأت رییسه اتاق اصناف ایران تشکیل شد.

به گزارش شهر بورس به نقل از اقتصاد100، پس از اجرای تبصره 1 ماده 22 در اتحادیه های کشور و همچنین اعمال ماده 35 قانون نظام صنفی در انتخابات اتاقهای اصناف سراسر کشور به یکباره در سطح هیات نمایندگان و همچنین هیات رییسه اتاق ایران تغییراتی صورت گرفت که این تغییرات در قانون و آیین نامه پیش بینی نشده و مسکوت مانده بود که پس از برگزاری انتخابات اتحادیه ها و اتاق های اصناف در بازه کوتاهی پس از برطرف شدن کرونا تعدادی از اعضای هیات رییسه اتاق ایران از این مسوولیت کنار رفتند.

بر اساس ماده 16 آیین نامه ماده موضوع تبصره 2 ماده 43 مدت مسئولیت اعضای هیات رییسه اتاق ایران نمی تواند بیش از مدت باقیمانده عضویت آن ها در اتاق اصناف شهرستان باشد و با پایان یافتن مدت مسئولیت هر عضو، عضو بعدی که در صورتجلسه انتخابات دارای بیشترین رای باشد با رعایت نصاب مقرر در ماده 43 قانون توسط دبیرخانه هیات جایگزین خواهد شد.

اما مشکل اصلی در این زمان خود را نشان داد. تمام نفرات بعدی که در صورتجلسه انتخابات قرار داشتند به جز 2 نفر، یا مشمول محدودیت تبصره 1 ماده 22، یا مشمول محدودیت ماده 35 شده بودند و نه در قانون و نه در آیین نامه های مربوطه در این زمینه دستورالعملی پیش بینی نشده بود.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات