تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 59019

وزیر کار بعدی رئیسی کیست؟

وزیر کار بعدی رئیسی کیست؟
گویا رئیسی سید صولت مرتضوی را به عنوان وزیر کار جدید معرفی نموده است.

به گزارش شهر بورس، بعد از 4 ماه خالی ماندن سمت وزارت کار حال رئیس جمهور چه کسی را برای این مقام در نظر گرفته است؟

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ مجموعه‌ای که بیش از چهار ماه بدون وزیر مانده بود و حالا نام سید صولت مرتضوی را برای زعامت این وزارتخانه پرحاشیه پیش روی خود می‌بیند.
وزارتخانه‌ای که به شهادت لایه بودجه ۱۴۰۱ با بیش از ۱۴۵ هزار میلیارد تومان، بیشترین بودجه را پس از وزارت بهداشت به خود اختصاص داده بود. در اهمیت جایگاه وزارت کار همین بس که اگر بحث مبارزه و مقابله با کرونا نبود، ساختمان خیابان آزادی تهران مانند اغلب سالها بیشترین سهم را از بودجه جاری کشور به خود اختصاص می‌داد.


بیشتر بخوانید: ارزش بازار مسکن پایتخت چقدر است؟


تنها یکی از زیرمجموعه‌های این وزارتخانه هم غولی مانند شستا است که کاهش یا افزایش ارزش سهامش می‌تواند به تنهایی وضعیت بورس تهران را از این رو به آن رو کند. صندوق‌های بازنشستگی هم که بدل به یکی از بحرانهای اقتصادی کشور شده‌اند نیز از دیگر مجموعه‌هاییست که وزیر کار مستقیما در امر مدیریت آنها دخیل است.

با همه این حرف‌ها گزینه پرحرف و حدیث ابراهیم رئیسی برای هدایت وزارت کار به عنوان یکی از سیاسی‌ترین اعضای کابینه سیزدهم با انتقادات گسترده‌ای همراه شد. این انتقادات به حدی جدی بود که از همان ابتدا زمزمه‌هایی برای برکناری و حتی استیضاح حجت‌الله عبدالملکی به‌عنوان وزیر کار به گوش می‌رسید.
بالا گرفتن اعتراض بازنشستگان در قبال تبعات افزایش عجیب و بی‌قاعده حقوق‌ها باعث شد عبدالملکی هم گرفتار استعفای اجباری شود و محمدهادی زاهدی وفا سرپرستی این وزارتخانه را برعهده بگیرد.

جانشین وزیر جنجالی کابینه سیزدهم هم دست کمی از سلف خود نداشت و با کارنامه‌ای بحث برانگیز جهت اخذ رای اعتماد راهی مجلس شد اما این تیر دولت هم به سنگ خورد و مجلس انقلابی که همسویی بی سابقه ای با دولت دارد هم به گزینه ابراهیم رئیسی برای این وزارت خانه چراغ سبز نشان نداد.

حالا پس از یکسال که از اغاز به کار دولت می گذرد، سومین گزینه تصدی پست وزارت کار اماده می شود تا عازم بهارستان شود. هرچند بسیاری اعتقاد دارند باید صولت مرتضوی را از همین حالا به عنوان وزیر کار دولت سیزدهم شناخت. اما نکته اینجاست که آیا وی می‌تواند از عهده زعامت چنین مجموعه ای که نیازمند مدیران متخصص است برآید، یا بازهم در بر همان پاشنه می‌چرخد که در طول یکسال اخیر چرخیده است؟

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات