تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۸:۴۹
زمان مطالعه: 11 دقیقه
کد خبر : 156974

ترکیب اسپیس فریم با معماری سنتی: ایجاد تعادل بین قدیم و جدید

ترکیب اسپیس فریم با معماری سنتی: ایجاد تعادل بین قدیم و جدید
اسپیس فریم ها نسبت به سازه های دیگری که در گذشته کاربرد داشت، مدرن تر و جدیدتر هستند. مزیت های موجود در این سازه باعث شده تا اسپیس ها با سرعتی بسیار بالا، جایگزین بسیاری از مصالح قدیمی شوند. البته در بسیاری از پروژه های ساختمانی، ترکیب اسپیس در کنار سایر سازه ها، ظاهر و کیفیت بناهای موقت و پایدار را متفاوت کرده است.

به گزارش شهر بورس، اسپیس فریم ها نسبت به سازه های دیگری که در گذشته کاربرد داشت، مدرن تر و جدیدتر هستند. مزیت های موجود در این سازه باعث شده تا اسپیس ها با سرعتی بسیار بالا، جایگزین بسیاری از مصالح قدیمی شوند. البته در بسیاری از پروژه های ساختمانی، ترکیب اسپیس در کنار سایر سازه ها، ظاهر و کیفیت بناهای موقت و پایدار را متفاوت کرده است.

در این مقاله می خواهیم به ترکیب این سازه با معماری سنتی که یکی از محبوب ترین سبک های معماری به شمار می آید بپردازیم.این نکته را باید اضافه کرد که اسپیس فریم کاربردهای متنوعی مانند استفاده در ساخت استیج هم دارد و ناگفته پیداست که برای پروژه های کوتاه مدت، اجاره استیج بصرفه تر از خرید آن است.

تعریف معماری سنتی

به معماری که مورد استفاده مردمان یک شهر، منطقه یا ناحیه قرار می گیرد، معماری سنتی می گویند. ترکیب اسپیس فریم با معماری سنتی، یک ایده بسیار خلاقانه است که با بکارگیری مصالح و سازه های مدرن، می توان بنایی به ظاهر تاریخی را طراحی کرد. معماری تاریخی در ایران دارای سبکی جذاب و خیره کننده بوده که کاربرد بالایی در زمان های گذشته داشته است. همچنان تعداد زیادی از افراد، علاقه مند به این سبک معماری، خواهان اجرای آن در ساختمان ها و بناهای مخصوص هستند. این معماری بیانگر فرهنگ اصیل ایرانی بوده و قابلیت اجرا در مکان ها و شرایط مختلف را دارد.

ترکیب اسپیس فریم با معماری سنتی

از ترکیب اسپیس فریم با معماری سنتی، می توان در ساخت بناهای مدرن امروزی که بیانگر فرهنگ اصیل ایرانی باشد، استفاده کرد. بسیاری از مکان‌های تاریخی در کشور مثل تخت جمشید، نمونه‌ای از معماری سنتی ایرانی می‌باشند که جزء آثار باستانی شگفت انگیز به شمار می آیند. مصالحی که در گذشته برای ساخت بناهای مختلف استفاده می شد، سنگ، خاک، چوب و فلزات مختلف بودند که هزینه ها و انرژی بالایی برای انسان و طبیعت داشت.

خبر مرتبط
رتکو از قراردادی جدید گفت
رتکو از قراردادی جدید گفت

شرکت بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکين کوی (رتکو) از انعقاد قراردادی با پتروشیمی بوعلی سینا خبر داد.

در حال حاضر و با پیشرفت تکنولوژی، می توان سازه هایی مثل اسپیس فریم ها را جایگزین بسیاری از این مصالح کرد. هنگام خرید اسپیس، تنوع بالایی از این محصول برای استفاده در شرایط و موقعیت های گوناگون وجود دارد. متناسب با نیاز کاربر و نوع سازه، می توان بهترین نمونه را تهیه کرد.

ترکیب اسپیس فریم با معماری سنتی: ایجاد تعادل بین قدیم و جدید

نکات مهم در ترکیب اسپیس فریم با معماری سنتی

وقتی صحبت از ترکیب اسپیس فریم با معماری سنتی می شود، هدف اصلی ساخت یک سازه موقت مثل غرفه نمایشگاهی نخواهد بود. همانطور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم، اسپیس ها در ساخت بسیاری از سازه های ساختمانی نیز استفاده می شود. امکان طراحی و تولید اسپیس ها با انواع مواد اولیه مثل فولاد و آهن باعث می شود تا کاربرد آن در بناهای ساختمانی نیز بسیار گسترده باشد. کسانی که قصد استفاده و نصب اسپیس فریم مناسب در ساخت یک بنای مخصوص با معماری سنتی را دارند، باید به برخی از نکات توجه کنند.

  • اولین نکته، انتخاب اسپیس فریم مناسب با توجه به شرایط و میزان مقاومت بنای مورد نظر است. مقاوم ترین نوع اسپیس ها، نمونه های فولادی می باشند که تحمل وزن بالای مصالح را نیز دارند.
  • اسپیس ها در شکل و اندازه های گوناگون طراحی می شوند. انتخاب این سازه باید با توجه به نوع و کاربرد آن در بنا انتخاب شود.
  • اجرای معماری سنتی در قسمت های نما و فضای داخلی بناهای مختلف انجام می شود. اسپیس فریم ها نقش چارچوب اصلی ساختمان را دارند و در بخش نمای داخلی و خارجی آن نیز از معماری سنتی استفاده می شود.
  • نوع مصالحی که در معماری سنتی استفاده می شوند، می تواند روی انتخاب مناسب ترین اسپیس فریم تاثیر مستقیم داشته باشد. برخی از مصالح مثل سنگ ها که وزن بالاتری دارند، نیاز به چارچوب های محکم و پایدارتری خواهند داشت.

3

مزیت های ترکیب اسپیس با معماری سنتی

ترکیب اسپیس فریم با معماری سنتی، مزیت های بسیار زیادی برای مخاطب دارد که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم.

  • معماری سنتی معمولا در بناهای مهمی که برای مخاطب ارزشمند خواهد بود، استفاده می شود. کاربرد اسپیس ها در این بناها باعث بالا رفتن عمر مفید ساختمان خواهد شد.
  • در اجرای معماری های سنتی از مصالح گوناگونی مثل سنگ، کاشی و آجرهای رنگی استفاده می شود که اجرای آن به زیر ساخت های محکمی نیاز دارد. انتخاب اسپیس فریم به عنوان چارچوب اصلی ساختمان و بناهای مورد نظر، امکان استفاده از مصالح مختلف را برای اجرای معماری سنتی فراهم می کند.
  • در ساخت اسپیس ها از مواد اولیه گوناگونی استفاده می شود که هر کدام از آنها نیز ویژگی ها و کاربرد مخصوص به خود را دارند. متناسب با نوع بنا و سبک معماری سنتی که اجرا خواهد شد، امکان خرید مناسب ترین اسپیس نیز وجود دارد.
  • اسپیس فریم ها با وجود ماندگاری و مقاومت بالایی که دارند، از وزن سبکی برخوردار بوده و همین امر نیز روی کاهش هزینه های مربوط به حمل و نقل، نصب و اجرای آن تاثیر گذار خواهد بود.
  • رنج قیمت اسپیس فریم ها نسبت به بسیاری از سازه‌های دیگر ارزان تر بوده و همین امر نیز روی کاربرد گسترده آن تاثیر مستقیم دارد. برای مثال، قیمت اسپیس برای ایستگاه صلواتی در مقایسه با قیمت سازه های سنتی برای مکان مشابه دیگری، بسیار به صرفه تر و ارزان تر خواهد بود.

ترکیب اسپیس فریم با معماری سنتی: ایجاد تعادل بین قدیم و جدید

کاربردهای ترکیب اسپیس فریم با معماری سنتی

کاربرد ترکیب اسپیس فریم با معماری سنتی بسیار گسترده است و می توان از این ترکیب برای خلق بناهای جذاب و شگفت انگیزی بهره برد. برخی از مهمترین کاربردهای این ترکیب شامل موارد زیر می باشند.

  • از ترکیب اسپیس فریم با معماری سنتی می توان در مرمت سازی بناهای تاریخی و سنتی استفاده کرد. کاربرد اسپیس ها باعث بالا رفتن دوام و پایداری بیشتر بنای تاریخی خواهد شد.
  • ترکیب اسپیس ها با معماری سنتی می تواند یک ایده بسیار جذاب برای ساخت نمایشگاه ها، ساختمان های اداری و دولتی مختلف باشد.
  • از این ترکیب می توان برای ایجاد صحنه های کنسرت، مراسم ها و رویدادهای بزرگ استفاده کرد.
  • امکان استفاده از این ترکیب در حوزه های صنعتی و کشاورزی نیز وجود دارد. کسانی که قصد ساخت گلخانه ها، سازه های کشاورزی یا احداث شرکت های تولیدی و کارخانه ها را دارند.
  • این ترکیب یک ایده فوق العاده برای اجرا در صنعت تبلیغات برای معرفی محصولات و کالاهای اصیل ایرانی می باشد. به کمک اسپیس فریم ها، می توان سازه هایی راه اندازی کرده و روی آن نیز معماری سنتی را اجرا کرد.از جمله در ساخت قاب بنر می توان از این سازه استفاده کرد.
  • در بخش ورزشی نیز می توان این سازه را با معماری سنتی ترکیب کرده و نتیجه آن نیز سالن های ورزشی با یک طراحی خاص و شگفت انگیز خواهد بود.

از کدام سایت ها اسپیس فریم را بصورت آنلاین سفارش دهیم؟

نمونه سایتهایی که بهترین قیمت و با کیفیت ترین اسپیس فریم ها را عرضه می کنند عبارتند از:

  • https://spacesazan.com
  • https://sazehpaya.com
  • https://www.shelter.ir
  • https://www.spaceframe.ir
  • https://spacegostaran.com
  • https://www.karajspace.com
  • https://www.spacesazaniran.com
  • https://radsinar.ir
  • https://spacerenter.ir

سخن آخر

مجموعه اسپیس سازان به عنوان یکی از شرکت های فعال در زمینه طراحی، تولید و عرضه انواع اسپیس فریم ها فعالیت دارد. تمام کسانی که قصد ترکیب اسپیس فریم با معماری سنتی را دارند، می توانند از محصولات، اطلاعات و راهنمایی های کارشناسان این مجموعه برای اجرای بهتر پروژه های خود استفاده کنند.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون