تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 156850

تغییرات جدید در سیستم مالی صرافی‌های ایرانی؛ محدودیت‌های واریز شناسه‌دار

تغییرات جدید در سیستم مالی صرافی‌های ایرانی؛ محدودیت‌های واریز شناسه‌دار
شرکت «وندار» اعلام کرد که به موجب دستورالعمل جدید «شاپرک»، از روز شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳، سقف روزانه واریز شناسه‌دار در صرافی‌های ایرانی کاهش خواهد یافت.

به گزارش شهر بورس، شرکت «وندار»، یکی از ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت الکترونیک، به پذیرندگان خود اطلاع داده است که طبق دستورالعمل جدید «شاپرک»، از تاریخ ۱۷ شهریور ۱۴۰۳، سقف روزانه واریز شناسه‌دار کاهش می‌یابد.

جزئیات جدید واریزها

بر اساس اعلام وندار، از این تاریخ سقف روزانه واریز شناسه‌دار برای هر حساب بانکی مبدأ به ۲۵ میلیون تومان برای کسب‌وکارهای رمزارزی و ۲۰۰ میلیون تومان برای سایر کسب‌وکارها تعیین شده است.

همچنین، تراکنش‌هایی که مبلغ آن‌ها از این سقف بالاتر باشد، به مدت ۵ روز مسدود می‌شود تا مطابق با قوانین مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم بررسی شود. پس از تأیید، مبلغ مسدودشده به حساب مبدأ بازگردانده خواهد شد.

صرافی «تترلند» نیز به تبعیت از این محدودیت، از کاربران خود خواسته است برای واریز مبالغ بالاتر، از «واریز آفلاین» استفاده کنند.

خبر مرتبط
آخرین وضعیت بیت کوین و ارزهای دیجیتال
آخرین وضعیت بیت کوین و ارزهای دیجیتال

ورودی صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین طی ماه اکتبر از سه میلیارد دلار فراتر رفت و تقاضا به بالاترین میزان خود در ۶ ماه گذشته رسید.

این محدودیت‌ها از آذر ۱۴۰۱ آغاز شد، زمانی که بانک مرکزی سقف تراکنش‌های پلتفرم‌های ارز دیجیتال را از ۵۰ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان کاهش داد. پس از آن، حدود یک ماه بعد، این محدودیت‌ها روی کد ملی کاربران اعمال شد تا هر شخص نتواند بیش از ۲۵ میلیون تومان در روز از طریق درگاه پرداخت به کیف پول خود در صرافی‌های رمزارزی واریز کند.

در آن زمان، واریز شناسه‌دار به عنوان راهکاری برای عبور از این محدودیت‌ها معرفی شد، اما با تصمیم جدید بانک مرکزی، این امکان نیز محدود خواهد شد. معمولاً، بانک مرکزی دلایل این محدودیت‌ها را مقابله با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم عنوان می‌کند.

منبع: اقتصاد ۱۰۰

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون