تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 156842

اعلام حداقل و حداکثر عیدی کارگران در سال ۱۴۰۴

اعلام حداقل و حداکثر عیدی کارگران در سال ۱۴۰۴
با نزدیک شدن به پایان سال ۱۴۰۴، معاون روابط کار وزارت تعاون از تعیین حداقل و حداکثر عیدی کارگران خبر داد و به تأخیر در تشکیل جلسات شورای عالی کار اشاره کرد.

به گزارش شهر بورس، در حالی که به ماه‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تأخیر در تشکیل جلسات شورای عالی کار و بررسی مزدی کارگران خبر داد. به‌طور معمول، کمیته‌های زیرمجموعه شورای عالی کار ۵ ماه قبل از پایان سال برای بررسی دستمزدها تشکیل می‌شدند، اما امسال هنوز هیچ خبری از برگزاری این جلسات نیست.

یکی از مباحث مطرح‌شده در سال جاری، روش تعیین مزد کارگران است که به عنوان طرحی در مجلس بررسی شده، اما همچنان در کمیسیون اجتماعی بدون نتیجه باقی مانده است. نمایندگان کارگران نیز از وزارت کار گلایه‌مند هستند که چرا این جلسات برگزار نمی‌شود. برخی از نمایندگان معتقدند که تعلل وزارت کار به تعیین تکلیف معاونت روابط کار برمی‌گردد و بر این باورند که پس از مشخص شدن تکلیف این معاونت، سرعت تشکیل جلسات شورای عالی کار افزایش خواهد یافت.

علی حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار، در گفت‌وگوی اخیر خود تأکید کرد که برای بررسی مزدی سال آینده هنوز زود است. او بیان کرد که مزد کارگران باید در فضایی کارشناسی و به دور از چانه‌زنی تعیین شود تا از فشارهای ناگهانی جلوگیری شود.

حداقل و حداکثر عیدی

رعیتی‌فرد در ادامه گفت: طبق قاعده، حداقل عیدی کارگران برای ۱۲ ماه کارکرد برابر با دو برابر حقوق پایه است، به شرطی که از سه برابر حداقل حقوق بیشتر نشود. با توجه به اینکه حداقل حقوق کارگران در سال جاری ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان تعیین شده است، بنابراین حداقل عیدی کارگران برای ۱۲ ماه کارکرد به ۱۴ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان می‌رسد و حداکثر عیدی نیز ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

خبر مرتبط
چشم‌انداز تغییرات قانونی برای افزایش حقوق کارگران
چشم‌انداز تغییرات قانونی برای افزایش حقوق کارگران

طرح اصلاح ماده ۴۱ قانون کار به‌زودی در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد تا به جبران عقب‌ماندگی‌های موجود کمک کند.

زمان پرداخت عیدی

معاون روابط کار همچنین به زمان پرداخت عیدی کارگران اشاره کرد و گفت: معمولاً کارفرمایان عیدی را در پایان سال پرداخت می‌کنند، اما برخی کارفرمایان نیز به تدریج و در طول سال آن را پرداخت می‌کنند تا فشار مالی بر بنگاه‌ها کاهش یابد.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون