تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 156837

مسکن رایگان دولتی برای کدام دهک ها در راه است؟

مسکن رایگان دولتی برای کدام دهک ها در راه است؟
فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی، بر اهمیت تأمین مالی ساخت مسکن برای دهک‌های محروم تأکید کرده و خواستار همکاری بین بخشی برای بهبود شرایط مسکن در کشور شده است.

به گزارش شهر بورس، فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی، در جدیدترین اظهارات خود بر لزوم تسهیلگری و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود برای تأمین مالی ساخت مسکن محرومین تأکید کرد. او همچنین به ضرورت همکاری میان بخش‌های مختلف و انجام محاسبات دقیق اشاره نمود و گفت: وعده‌های غیرواقعی می‌تواند بر نظام تصمیم‌گیری ما تأثیر منفی بگذارد.

صادق خواستار شناسایی دقیق مکان‌های اولویت‌دار برای پروژه‌های مسکن محرومین بر اساس شاخص‌های محرومیت شد. او افزود: برنامه‌ریزی باید با رویکرد هم‌افزا انجام شود و پیگیری اجرای برنامه‌ها و ارائه گزارش‌های منظم در اولویت قرار گیرد.

تحلیل بازار مسکن از زبان نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران

داود بیگی‌نژاد، نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، به بررسی وضعیت فعلی بازار مسکن پرداخته و گفت: تقاضا برای واحدهای پنج تا ۲۰ سال ساخت در حال افزایش است. او علت این افزایش را پایین بودن قدرت خرید مردم و خروج ساختمان‌های نوساز از لیست اولویت‌های خرید عنوان کرد.

افزایش اجاره‌بها و وضعیت مستاجران

بیگی‌نژاد افزود که اجاره‌بها در مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷.۳ درصد افزایش یافته است، که این موضوع نشان‌دهنده فشار اقتصادی بر مستاجران است. با این حال، او از آرامش نسبی در بازار اجاره‌بها در مهرماه خبر داد و گفت: افزایش فایل‌های پیشنهادی مالکان به کاهش قیمت‌های پیشنهادی و افزایش قدرت چانه‌زنی مستاجران منجر شده است.

خبر مرتبط
طرح وام‌های ارزان‌قیمت برای خانه‌دار کردن دهک‌های پایین
طرح وام‌های ارزان‌قیمت برای خانه‌دار کردن دهک‌های پایین

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از برنامه جدید برای خانه‌دار کردن دهک‌های پایین با استفاده از وام‌های ارزان‌قیمت خبر داد.

رکود در بازار خرید و فروش مسکن

این مقام صنفی همچنین به رکود سنگین بازار خرید و فروش مسکن اشاره کرد و علت آن را بالا بودن قیمت‌ها و عدم همکاری بانک‌ها دانست. او خاطرنشان کرد که از ابتدای سال جاری، آمار قراردادهای خرید و فروش در پایتخت از چهار هزار فراتر نرفته است. به گفته بیگی‌نژاد، بیشترین تعداد قراردادها در مناطق ۵، ۱۰، ۲ و ۴ ثبت شده و ساختمان‌های نوساز از اولویت خرید مردم خارج شده‌اند. او تأکید کرد که عدم توان اقتصادی مردم تأثیر منفی بر تولید مسکن دارد.

منبع: صد آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون