تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱:۲۴
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 156400

برنامه‌ریزی برای راه اندازی سامانه گزارش ساز مدیریتی “داشبورد آماری” شهرداری تبریز

برنامه‌ریزی برای راه اندازی سامانه گزارش ساز مدیریتی “داشبورد آماری” شهرداری تبریز
رییس گروه آمار و تحلیل اطلاعات شهرداری تبریز از برنامه‌ریزی برای راه اندازی سامانه گزارش ساز مدیریتی "داشبورد آماری" خبر داد.

به گزارش شهر بورس، سید حبیب شکوری به مناسبت فرا رسیدن روز ملی آمار و برنامه ریزی به تشریح فعالیت های گروه آمار تحلیل اطلاعات شهرداری تبریز پرداخت و گفت: سیستم داشبورد مدیریتی، این امکان را برای مدیران فراهم می‌کند تا با تکیه بر داده‌ها، بتوانند تصمیم‌گیری‌های سریع را داشته باشند.

وی افزود: داشبورد مدیریتی با استفاده از یک هوش تجاری (BI) فعالیت خواهد کرد و بستر سازی برای نظارت مدیران بر وضعیت موجود در واحدهای مختلف سازمانی از مهمترین اهداف سامانه گزارش ساز مدیریتی “داشبورد آماری” به شمار می رود.

شکوری ادامه داد: ارائـه وضعیت کل مجموعه در یک دید، مدیران را از نقاط قوت و ضعف و حتی نقاط بحرانی و گلوگاه‌های شاخص‌هـای سازمانی خـود مطلع می‌کند، تا با پیش‌بینی وضعیت سازمـان راهکارهای مناسبی اعمال شود.

وی تصریح کرد: نـرم‌افـزار داشبورد مدیریتی ، راهکار جامعی است که هدف آن جمع‌آوری اطلاعـات لحظه‌ای از فعالیت‌هـا طی فرآیندهای کسب‌ و کـار انجام می‌شود. ایـن نـرم‌افـزار بـا تعریف شـاخص‌هـای کلیدی عملکرد هر بخش از سازمـان، بهترین ابزار مدیریتی را فراهم می‌سازد این ابزار مکمل نرم افزار یکپارچه اماری فرابر بوده و لازمه هر سازمانی است که استراتژی بهره‌گیری از هوش تجاری را در کسب‌ و کـار خود اتخاذ کند.

رییس گروه آمار و تحلیل اطلاعات شهرداری تبریز با تشریح مهمترین فعالیت های صورت گرفته حوزه مسئولیتی خود تصریح کرد: طی سالجاری سامانه یکپارچه مدیریت آمار و اطلاعات (MIS) با هدف ساماندهی اقلام اطلاعاتی و آماری هر منطقه و سازمان امکان تولید انواع شاخص ها و آمارهای مورد نیاز و هدفمند، راه اندازی شده است.

شکوری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اول آبان ماه در ایران به عنوان روز ملی آمار و برنامه ریزی نامگذاری شده است.به طور کلی داده‌های آماری بنیادی‌ترین اصل برای برنامه‌ریزی است و برنامه‌ریزی اساسی‌ترین ویژگی برای مدیریت قلمداد می‌شود.

وی عنوان کرد: سه حلقه آمار و اطلاعات، برنامه‌ریزی و مدیریت از حلقه‌های توسعه به شمار می‌آیند و میزان توسعه یافتگی کشورها با کیفیت آمار و بهنگام بودن اطلاعات تولید شده، ارتباطی تنگاتنگ دارد.

گفتنی است، با توجه به اهمیت آمار در سطح خرد و کلان و ضرورت شناساندن جایگاه آمار در میان مردم و مسئولان و همچنین ارتقاء سواد، آگاهی و فرهنگ آماری در سطح جامعه، اول آبان، روز آمار و برنامه‌ریزی نام گرفت.

نامگذاری این روز در اول آبان به دلیل شروع اجرای سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن در آن تاریخ است.

منبع: شهریار

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون