تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 155531

حراج شمش طلا و سکه

حراج شمش طلا و سکه
با برگزاری حراج شمش و سکه طلا در مرکز مبادله ایران، سرمایه‌گذاران فرصتی مناسب برای خرید و سرمایه‌گذاری پیدا کرده‌اند.

به گزارش شهر بورس، روز دوشنبه، ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳، بیست و چهارمین جلسه حراج سکه طلا به‌صورت آنلاین از طریق سامانه معاملات مرکز مبادله ایران به نشانی market.ice.ir برگزار خواهد شد. در این حراج، انواع سکه‌های تمام، نیم و ربع بهار آزادی، ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی، بدون بسته‌بندی عرضه می‌شوند.

جزئیات حراج سکه

شصتمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران نیز یک‌شنبه ۲۹ مهرماه از ساعت ۱۲ تا ۱۶ در تالار معاملات طلای این مرکز برگزار خواهد شد. در ۵۹ حراج شمش طلای این مرکز، در مجموع ۱۱ تن شمش به فروش رسیده و حدود ۴۹.۷ همت ارز به چرخه اقتصاد کشور بازگشته است. همچنین، در ۲۳ حراج سکه، ۳۷۴ هزار و ۲۹۴ قطعه سکه طلا به متقاضیان تخصیص یافته است.

متقاضیان می‌توانند به‌صورت ۲۴ ساعته و در تمام روزهای هفته از طریق سامانه معاملات برای ثبت‌نام و احراز هویت اقدام کنند.

شرایط و محدودیت‌های ثبت سفارش

تمامی افراد حقیقی با تابعیت ایرانی بالای ۱۸ سال مجاز به شرکت در حراج هستند. هر متقاضی می‌تواند حداکثر ۵ قطعه سکه را خریداری کند، که می‌تواند ترکیبی از تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد، اما مجموع خرید نمی‌تواند از ۵ قطعه فراتر رود. هر متقاضی تنها یک سفارش فعال برای هر نوع سکه می‌تواند ثبت کند.

واریز وجه و زمان‌بندی

متقاضیان ملزم به واریز معادل ۱۰۰ درصد ارزش سفارش و کارمزد از طریق درگاه پرداخت اینترنتی هستند. بازه زمانی واریز وجه از ساعت ۱۲ روز شنبه، ۲۸ مهرماه آغاز و تا ساعت ۲۳ روز یک‌شنبه، ۲۹ مهرماه ادامه دارد. لازم به ذکر است که واریز وجه از کارت‌های بانکی فاقد شماره شبا یا کارت‌های هدیه امکان‌پذیر نیست.

زمان و روش برگزاری حراج

جلسه حراج راس ساعت ۱۲ روز دوشنبه آغاز می‌شود و ثبت سفارش از ساعت ۱۲ تا ۱۵ ادامه خواهد داشت. نتایج حراج نیز ساعت ۱۷ همان روز اعلام خواهد شد. روش برگزاری حراج به‌صورت ثبت سفارش و تخصیص بر مبنای اولویت قیمت-زمان انجام می‌شود.

بازگشت وجه و هزینه‌های اضافی

وجوه باقی‌مانده در کیف پول تا ۴۸ ساعت بعد از حراج به شناسه بانکی (شبا) مربوط به کاربر عودت داده می‌شود. هزینه کارمزد معامله معادل ۰.۱ درصد از ارزش معامله است. خریدار هنگام دریافت سکه ملزم به پرداخت ۳۰۰ هزار ریال به‌عنوان هزینه تحویل است و در صورت عدم مراجعه در مهلت مشخص، معامله فسخ خواهد شد.

زمان‌بندی تحویل سکه

تحویل سکه‌ها از ۹ تا ۱۶ آبان‌ماه بدون هزینه انبارداری خواهد بود و هزینه تحویل ۳۰ هزار تومان به ازای هر سکه خواهد بود. متقاضیانی که در بازه ۱۷ تا ۲۴ آبان‌ماه برای دریافت سکه اقدام کنند، موظف به پرداخت هزینه انبارداری نیز هستند.

این حراج فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به سکه طلا به‌منظور خرید و سرمایه‌گذاری در بازار طلا به شمار می‌آید.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون