تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 153913

برنامه دولت برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

برنامه دولت برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
رییس سازمان برنامه و بودجه به برنامه‌های دولت برای پرداخت پاداش بازنشستگان و متناسب‌سازی حقوق آن‌ها اشاره کرد.

به گزارش شهر بورس، سیدحمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۷ مهرماه) مجلس شورای اسلامی به تشریح وضعیت پرداخت مطالبات گندم‌کاران و دیگر چالش‌های مالی دولت پرداخت.

پرداخت ۱۶۷ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم

پورمحمدی با اشاره به بودجه پیش‌بینی‌شده برای خرید گندم گفت: «در قانون بودجه، مبلغ ۱۴۳ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم تعیین شده بود که با منابع مالیات بر ارزش افزوده به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسید. اما تا کنون مجموعاً ۱۶۷ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.» وی افزود که خرید گندم امسال به ۲۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده و این رقم نشان‌دهنده تلاش بیشتر کشاورزان و تأمین امنیت غذایی کشور است.

راهکارهای پرداخت مطالبات گندم‌کاران

رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت که برای پرداخت کامل مطالبات گندم‌کاران، دو مسیر پیش رو است؛ یکی ارائه لایحه دو فوریتی به مجلس و دیگری مطرح‌کردن موضوع در نشست سران قوا. وی تأکید کرد که دولت مسیر مجلس را انتخاب کرده و قرار است این موضوع در نشست دولت مطرح شود.

چالش پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان

پورمحمدی همچنین به موضوع پاداش پایان خدمت اشاره کرد و گفت: «در قانون بودجه برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۲۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده، اما باید ۷۵ هزار میلیارد تومان پرداخت شود. نمی‌توانیم املاک به جای پاداش بدهیم و باید این مشکل را از مسیرهای دیگر حل کنیم.»

خبر مرتبط
حقوق بازنشستگان کشوری؛ شفاف‌سازی درباره متناسب‌سازی و واریز جدید
حقوق بازنشستگان کشوری؛ شفاف‌سازی درباره متناسب‌سازی و واریز جدید

در تازه‌ترین اظهارات مقام‌های مسئول، مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری مشخص و زمان واریز آن نیز اعلام شد.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

وی در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بیان کرد که طبق قانون، ۵۰ هزار میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده است. پورمحمدی افزود: «در حال حاضر دولت پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب را به بازنشستگان با اولویت کسانی که حقوق کمتری دارند ادامه می‌دهد. برای سال آینده نیز تلاش خواهیم کرد که مرحله دوم متناسب‌سازی را اجرا کنیم.»

اختصاص منابع به تأمین اجتماعی

پورمحمدی همچنین به بدهی دولت به تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: «بر اساس قانون، باید از محل ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی، پرداخت‌هایی به مستمری‌بگیران انجام شود. تأمین اجتماعی درخواست کرده است که این پرداخت‌ها حداقل به صورت اوراق انجام شود، اما اوراق برای طرح‌های عمرانی در نظر گرفته شده و برای این موضوع نیاز به اختیارات بیشتری داریم.»

وی در پایان تأکید کرد که دولت در تلاش است دغدغه‌های مردم را در کمترین زمان ممکن برطرف کند و تمامی موارد در بودجه سال آینده منعکس خواهد شد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون