تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 153660

زمان حراج جدید سکه طلا در مرکز مبادله

زمان حراج جدید سکه طلا در مرکز مبادله
بیست و یکمین حراج سکه طلا مرکز مبادله ایران برگزار می‌شود؛ تمامی شرایط و جزئیات این حراج را بخوانید.

به گزارش شهر بورس، بیست و یکمین حراج سکه طلا توسط مرکز مبادله ایران در روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. بر اساس اعلام این مرکز و مطابق با شیوه‌نامه حراج سکه طلا که در ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ منتشر شده است، این حراج از طریق سامانه معاملات به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می‌شود و در آن سکه تمام، نیم‌سکه و ربع‌سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته‌بندی عرضه خواهند شد.

شرایط و زمان‌بندی حراج سکه طلا

زمان واریز وجه برای شرکت در حراج از ساعت ۸ صبح سه‌شنبه ۱۷ مهر آغاز و تا ساعت ۲۳ همان روز ادامه دارد. متقاضیانی که در این بازه وجه خود را واریز نکنند، امکان شرکت در حراج را از دست خواهند داد. جلسه حراج رأس ساعت ۱۲ روز چهارشنبه آغاز شده و تا ساعت ۱۵ زمان ثبت سفارش ادامه خواهد داشت. تخصیص سکه نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۷ انجام شده و نتایج حراج در پایان همان روز اعلام می‌شود.

حداکثر میزان سفارش در حراج سکه

تمامی افراد حقیقی بالای ۱۸ سال با تابعیت ایرانی می‌توانند در این حراج شرکت کنند و حداکثر ۵ قطعه سکه خریداری کنند. این تعداد می‌تواند شامل ترکیبی از تمام سکه، نیم‌سکه و ربع‌سکه باشد، به‌طوری‌که مجموع تعداد آنها نباید بیش از ۵ قطعه باشد.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که در هر سفارش تنها یک سفارش فعال از هر نوع سکه می‌توانند ثبت کنند. به عبارتی، برای هر نوع سکه، فقط یکبار می‌توانند تعداد و قیمت سکه را مشخص کنند.

خبر مرتبط
چطور سکه را زیر قیمت بازار بخریم؟
چطور سکه را زیر قیمت بازار بخریم؟

چطور سکه را زیر قیمت بازار بخریم؟ حراج سکه دولتی مرکز مبادله با تخفیف ۵ میلیونی آغاز می‌شود.

شیوه پرداخت وجه و بازگشت آن

پرداخت وجه سفارش‌ها باید از طریق درگاه پرداخت اینترنتی به‌صورت کامل و پیش از ارسال سفارش انجام شود و وجه مذکور تا پایان جلسه حراج در کیف پول کاربر مسدود خواهد بود. لازم به ذکر است که پرداخت از طریق کارت‌های هدیه، بن کارت، کارت اعتباری مرابحه و کارت‌های بانکی فاقد شماره شبا ممنوع است و متقاضیان باید اطلاعات مربوط به شماره شبا بانک ملی را در حساب کاربری خود وارد کنند.

کارمزد و هزینه‌های عملیاتی حراج

کارمزد معاملات معادل یک در هزار (۰.۱ درصد) ارزش معامله است. هزینه تحویل هر قطعه سکه نیز ۳۰ هزار تومان تعیین شده است که خریدار باید در زمان تحویل سکه در شعبه بانک عامل پرداخت کند. همچنین، در صورت عدم مراجعه خریدار در بازه زمانی تعیین‌شده برای تحویل سکه، هزینه انبارداری معادل ۵۰ هزار تومان به ازای هر روز به شعبه بانک عامل پرداخت می‌شود.

زمان‌بندی تحویل سکه و شرایط فسخ معامله

تحویل سکه‌های خریداری‌شده بدون هزینه انبارداری از ۲۸ مهرماه تا ۵ آبان ماه انجام می‌شود. در صورتی که متقاضیان از تاریخ ۶ تا ۱۳ آبان ماه برای تحویل سکه اقدام کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه انبارداری را نیز پرداخت کنند. در صورت عدم مراجعه برای تحویل سکه در مهلت مقرر، معامله فسخ شده و وجه معامله پس از کسر هزینه‌ها به کیف پول خریدار بازگردانده می‌شود. در این صورت، خریدار به مدت ۱۸۰ روز از شرکت در حراج‌های بعدی منع خواهد شد.

نحوه شرکت در حراج‌های آینده

شرکت در حراج‌های پیشین مانعی برای حضور در حراج‌های آتی ندارد و متقاضیان می‌توانند در حراج‌های بعدی نیز شرکت کنند. برای شرکت در حراج، متقاضیان باید از طریق سامانه معاملات مرکز مبادله ایران به آدرس market.ice.ir اقدام به ثبت‌نام و احراز هویت کنند.

منبع: مشرق

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات