تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۳۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 153574

جزئیات افزایش تعرفه آب مشترکان پرمصرف

جزئیات افزایش تعرفه آب مشترکان پرمصرف
وزارت نیرو از ابتدای مهرماه اجرای مصوبه جدیدی را آغاز کرده است که بر اساس آن تعرفه آب مشترکان پرمصرف به صورت پلکانی افزایش می‌یابد.

به گزارش شهر بورس، تغییرات شدید اقلیمی در سال‌های اخیر موجب کاهش شدید منابع آبی در کشور شده و این امر لزوم تغییر رفتار مصرف بدمصرف‌ها را برای کنترل و مدیریت مصرف بی‌رویه آن‌ها به وجود آورده است. بر همین اساس، وزارت نیرو از ابتدای مهرماه طرح افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف آب را اجرایی کرده است.

عدم افزایش تعرفه برای مصرف زیر الگو

از ابتدای سال جاری، پیشنهاداتی بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۳ برای افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف در وزارت نیرو مطرح شد و متن نهایی آن نیز آماده امضای وزیر وقت بود، اما این مصوبه به امضا و ابلاغ نرسید. در نهایت، وزیر نیروی جدید با امضای این مصوبه، آن را برای اجرا از ابتدای مهرماه ابلاغ کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در مصوبه جدید، برای تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف، هیچ‌گونه افزایش قیمتی در تعرفه آب مشترکان با مصرف زیر الگو یا مطابق با الگو اعمال نشده است.

افزایش تعرفه برای بدمصرف‌ها

آمارها نشان می‌دهد که ۴۸ درصد از خانوارهای بدمصرف، ۷۰ درصد آب شرب کشور را به صورت بی‌رویه مصرف می‌کنند. به همین منظور، افزایش پلکانی نرخ آب‌بها صرفاً برای مصارف بالاتر از الگوی مصرف اعمال شده است تا بتوان به تغییر در رفتار مصرف این دسته از مشترکان امیدوار بود.

خبر مرتبط
ترکیب اسپیس فریم با معماری سنتی: ایجاد تعادل بین قدیم و جدید
ترکیب اسپیس فریم با معماری سنتی: ایجاد تعادل بین قدیم و جدید

اسپیس فریم ها نسبت به سازه های دیگری که در گذشته کاربرد داشت، مدرن تر و جدیدتر هستند. مزیت های موجود در این سازه باعث شده تا اسپیس ها با سرعتی بسیار بالا، جایگزین بسیاری از مصالح قدیمی شوند. البته در بسیاری از پروژه های ساختمانی، ترکیب اسپیس در کنار سایر سازه ها، ظاهر و کیفیت بناهای موقت و پایدار را متفاوت کرده است.

این افزایش نرخ آب‌بها نیز به‌صورت قابل توجهی بالا نیست و برای مشترکانی که بیش از الگو مصرف آب دارند، تعرفه بین ۱۰ تا نهایتاً ۵۵ درصد به صورت پلکانی افزایش می‌یابد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون