تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 153259

دبیرکل کانون کارگزاران:

صنعت کارگزاری با ۵۰ سال قدمت همچنان جوان و پرتوان است/ ۴۲ درصد شاغلین بانوان هستند

صنعت کارگزاری با ۵۰ سال قدمت همچنان جوان و پرتوان است/ ۴۲ درصد شاغلین بانوان هستند
دبیرکل کانون کارگزاران گفت: کارگزاران به عنوان یکی از اصلی‌ترین و شاخص‌ترین صنایع مالی کشور حدود ۵۰ سال است که فعالیت می‌کنند و از ویژگی‌های این صنعت، افزایش حضور بانوان در آن است؛ به‌طوری که هم‌اکنون حدود ۴۲ درصد شاغلین این صنعت را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش شهر بورس، عظیم ثابت، دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، در همایش بزرگداشت روز کارگزار به مناسبت سالگرد تأسیس کانون کارگزاران اظهار داشت: کارگزاران به عنوان یکی از اصلی‌ترین و شاخص‌ترین صنایع مالی کشور حدود ۵۰ سال است که فعالیت می‌کنند. علیرغم تمامی مشکلات موجود، صنعت کارگزاری به رشد و دستاوردهای قابل توجهی دست یافته است که بابت تک‌تک این دستاوردها تبریک می‌گویم.

دبیرکل کانون کارگزاران افزود: حدود ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت کارگزاری اشتغال دارند. این صنعت با وجود قدمت بالای خود، به‌طور عمده از نیروی کار جوان بهره‌مند است و میانگین سنی شاغلان آن به ۳۵ تا ۳۶ سال می‌رسد. یکی از ویژگی‌های مهم صنعت کارگزاری، حضور تحصیل‌کردگان دانشگاهی در این عرصه است.

عظیم ثابت همچنین تأکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های این صنعت، افزایش حضور بانوان در آن است؛ به‌طوری که هم‌اکنون حدود ۴۲ درصد شاغلین این صنعت را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه مشکلات صنعت کارگزاری از مشکلات بازار سرمایه جدا نیست، ادامه داد: در سال‌های اخیر، با توجه به چالش‌هایی که برای بازار سرمایه ایجاد شده، سودآوری صنعت کارگزاری نیز کاهش یافته است. این مشکلات در نشست‌های مختلف مطرح و پیگیری شده و تلاش‌ها برای کاهش این مسائل همچنان ادامه دارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات