تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 153221

مالیات باغ ویلاهای مجلل وصول نشده؛ ۳.۳ هزار میلیارد تومان بلاتکلیف

مالیات باغ ویلاهای مجلل وصول نشده؛ ۳.۳ هزار میلیارد تومان بلاتکلیف
دیوان محاسبات کشور اعلام کرده است که از ۴.۴ هزار میلیارد تومان مالیات تعیین‌شده برای املاک لوکس در سال ۱۴۰۲، تنها ۶۶ میلیارد تومان وصول شده است.

به گزارش شهر بورس، دیوان محاسبات کشور اعلام کرده است که در سال ۱۴۰۲ بابت تعداد ۱۳۵,۵۰۳ زمین فاقد اعیانی با کاربری‌های مسکونی، اداری، تجاری، باغ‌ویلاهای مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و خانه‌های لوکس که ارزش آن‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان بوده، مجموعاً ۴.۴ هزار میلیارد تومان مالیات با نرخ دو در هزار تعیین شده است. با این حال، تاکنون صرفاً حدود ۶۶ میلیارد تومان از این مالیات وصول شده و مبلغ ۱.۱ هزار میلیارد تومان نیز با اعتراض مالکان روبرو شده است.

بلاتکلیفی مالیات املاک لوکس

بر اساس گزارش دیوان محاسبات، حدود ۳.۳ هزار میلیارد تومان از مالیات تعیین‌شده برای املاک گران‌قیمت همچنان بلاتکلیف است و صاحبان این املاک تاکنون اقدامی جهت تعیین تکلیف و پرداخت مالیات خود انجام نداده‌اند.

عدم دریافت مالیات از باغ‌ویلاهای غیرمجاز

باغ‌ویلاها و خانه‌های مجلل در حال ساخت مشمول مالیات تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ نبوده‌اند. همچنین سازمان امور مالیاتی کشور نتوانسته است اطلاعات کاملی درباره باغ‌ویلاهای غیرمجاز از مراجع ذی‌صلاح کسب کند، و به همین دلیل هیچ‌گونه جریمه‌ای نیز برای این املاک در نظر گرفته نشده است.

مشکل دسترسی به اطلاعات املاک لوکس

با وجود مکاتبات سازمان امور مالیاتی با وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، همچنان امکان دسترسی آنلاین به اطلاعات مالکیت املاک برای سازمان امور مالیاتی فراهم نشده است. این مسئله موجب شده که فرآیند وصول مالیات از املاک گران‌قیمت با مشکل مواجه شود.

خبر مرتبط
رد شکایت مالیاتی اسنپ در دیوان عدالت اداری/ حق کمیسیون شرکت اسنپ مشمول مالیات بر ارزش افزوده شد
رد شکایت مالیاتی اسنپ در دیوان عدالت اداری/ حق کمیسیون شرکت اسنپ مشمول مالیات بر ارزش افزوده شد

با رد شکایت اسنپ در دیوان عدالت اداری، حق کمیسیون شرکت اسنپ مشمول مالیات بر ارزش افزوده شده است و این موضوع شامل حق الزحمه رانندگان نمی‌شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات