تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کد خبر : 153120

بیستمین حراج سکه دوشنبه برگزار می‌شود؛ شرایط و نحوه شرکت

بیستمین حراج سکه دوشنبه برگزار می‌شود؛ شرایط و نحوه شرکت
به گزارش شهر بورس، بیستمین جلسه حراج سکه طلا دوشنبه ۱۶ مهرماه برگزار می‌شود و انواع سکه‌های بهار آزادی بدون بسته‌بندی به متقاضیان عرضه خواهد شد.

به گزارش شهر بورس، بیستمین جلسه حراج سکه طلا روز دوشنبه، ۱۶ مهرماه ۱۴۰۳، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می‌شود. در این حراج، انواع سکه طلا شامل تمام سکه، نیم‌سکه و ربع‌سکه بهار آزادی، ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته‌بندی، عرضه خواهند شد.

شرایط و نحوه واریز وجه

متقاضیان شرکت در این حراج باید وجه مورد نظر خود را از ساعت ۱۲ روز شنبه، ۱۴ مهرماه، تا ساعت ۲۳ روز یکشنبه، ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳، واریز کنند. پس از اتمام این بازه زمانی، امکان پرداخت وجه و به‌تبع آن شرکت در حراج وجود نخواهد داشت.

آمار حراج‌های قبلی

از ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۲ تاکنون، ۱۹ حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ایران برگزار شده است که طی این حراج‌ها مجموعاً ۳۳۵ هزار و ۱۴۵ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص یافته است. سهم ربع‌سکه ۱۸۱ هزار و ۵۷ قطعه، نیم‌سکه ۵۸ هزار و ۹۳ قطعه و تمام سکه ۹۵ هزار و ۹۹۵ قطعه بوده است.

شرایط و محدودیت‌ها برای شرکت‌کنندگان

تمامی اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی که بالای ۱۸ سال سن دارند، می‌توانند در این حراج شرکت کنند. حداکثر سفارش و خرید برای هر متقاضی، مجموعاً ۵ قطعه سکه است که می‌تواند ترکیبی از ربع‌سکه، نیم‌سکه و تمام سکه باشد، به نحوی که تعداد کل از ۵ قطعه بیشتر نشود.

خبر مرتبط
شرایط جدید فروش طلا، نقره و انواع سکه اعلام شد
شرایط جدید فروش طلا، نقره و انواع سکه اعلام شد

اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران شرایط جدیدی را برای فروش طلا به واحدهای صنفی ابلاغ کرد.

نحوه شرکت در حراج و واریز وجه

متقاضیان باید پیش از ارسال سفارش خرید، معادل ریالی ۱۰۰ درصد ارزش سفارش خود را به همراه کارمزد از طریق درگاه پرداخت اینترنتی در کیف پول خود تأمین کنند. این مبلغ تا پایان جلسه حراج مسدود می‌ماند. شروع جلسه حراج رأس ساعت ۱۲ روز دوشنبه و بازه ثبت سفارش از ساعت ۱۲ تا ۱۵ است. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۷ همان روز صورت می‌گیرد و نتایج حراج در ساعت ۱۷ اعلام می‌شود.

شیوه برگزاری حراج و بازگشت وجه

شیوه برگزاری حراج بر اساس ثبت سفارش و تخصیص به‌صورت اولویت قیمت-زمان انجام می‌شود. واریز وجه از طریق کارت‌های هدیه، بن کارت، کارت اعتباری مرابحه و کارت‌های بانکی فاقد شماره شبا مجاز نیست. وجوه باقی‌مانده در کیف پول نیز تا ۴۸ ساعت پس از جلسه حراج به شناسه بانکی (شبا) تعریف‌شده در حساب کاربری عودت داده می‌شود.

کارمزد و هزینه‌های عملیاتی

کارمزد معامله معادل ۰.۱ درصد ارزش معامله است. همچنین، متقاضیان در هنگام دریافت سکه‌های خریداری‌شده، مبلغ ۳۰۰ هزار ریال به ازای هر قطعه سکه به عنوان هزینه تحویل به شعبه بانک عامل پرداخت کنند. در صورتی که متقاضی طی ۱۴ تا ۲۱ روز کاری از زمان تخصیص برای دریافت سکه اقدام نکند، هزینه انبارداری به میزان ۵۰۰ هزار ریال به ازای هر روز برای هر قطعه سکه باید پرداخت شود.

زمان‌بندی تحویل سکه

تحویل سکه‌های خریداری‌شده از ۲۵ مهرماه آغاز شده و تا ۲ آبان‌ماه بدون هزینه انبارداری ادامه خواهد داشت؛ طی این دوره، فقط هزینه تحویل به مبلغ ۳۰ هزار تومان به ازای هر سکه دریافت می‌شود. از تاریخ ۳ آبان‌ماه تا ۱۰ آبان‌ماه، علاوه بر هزینه تحویل، هزینه انبارداری به میزان ۵۰ هزار تومان در هر روز به ازای هر سکه باید پرداخت شود. در صورتی که متقاضی در بازه زمانی تعیین‌شده برای دریافت سکه اقدام نکند، معامله فسخ شده و وجه معامله پس از کسر کارمزد خرید و هزینه‌های عملیاتی به کیف پول خریدار بازگردانده می‌شود. همچنین، خریدار به مدت ۱۸۰ روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع خواهد شد.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات