تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 152494

آیا فیلترینگ به پایان می‌رسد؟ ۵۰ همت سود حاصل از فروش فیلترشکن‌ها!

آیا فیلترینگ به پایان می‌رسد؟ ۵۰ همت سود حاصل از فروش فیلترشکن‌ها!
شورای عالی فضای مجازی جلسات متعددی برای تجدیدنظر در فیلترینگ برگزار کرده و این مسئله ممکن است نویدبخش پایان محدودیت‌های اینترنتی باشد.

به گزارش شهر بورس، نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سود کلان ۵۰ همتی از فروش فیلترشکن، بر ضرورت بازنگری در سیاست‌های فیلترینگ تأکید کرد. رضا سپهوند بیان داشت: طبق گزارش‌های ارائه‌شده توسط وزیر ارتباطات، شورای عالی فضای مجازی جلسات متعددی برای تجدیدنظر در فیلترینگ برگزار کرده است و امیدواریم به زودی شاهد رفع فیلترینگ باشیم.

فیلترینگ؛ سیاستی اشتباه از ابتدا

رضا سپهوند، با اشاره به اشتباهات گذشته در برخورد با ماهواره و ویدیو، اظهار داشت: فیلترینگ از همان ابتدا تصمیم اشتباهی بود و نتایج دلخواهی به دنبال نداشت. اینترنت و پلتفرم‌های مختلف، فرصت‌های بسیاری برای اشتغال و اطلاع‌رسانی فراهم می‌کنند که نباید این فرصت‌ها را محدود کنیم.

وی تأکید کرد که بستر اینترنت باید به‌عنوان یک ابزار توسعه و ارتقای اطلاع‌رسانی در نظر گرفته شود و افزود: کشورهای پیشرو در این حوزه نیز بر فرهنگ‌سازی استفاده از پلتفرم‌های دیجیتال تمرکز دارند، اما با تکنولوژی نمی‌توان جنگید؛ فیلترینگ یک روش اشتباه بود که باعث ایجاد زیان‌های زیادی به کشور شد و پلتفرم‌های داخلی هم نتوانستند نیاز مخاطبان را به‌طور کامل تأمین کنند.

زیان‌های اجتماعی فیلترینگ و فروش فیلترشکن‌ها

سپهوند در خصوص تبعات اجتماعی فیلترینگ گفت: این محدودیت‌ها فرزندان ما را به سمت فضاهایی هدایت کرده که به‌طور معمول نباید وارد آن شوند و از نظر امنیتی نیز فضای سایبری آسیب‌پذیرتر شده است.

وی در ادامه با اشاره به کسانی که از فیلترینگ سود می‌برند، اظهار کرد: معمولاً از فیلترینگ، کسانی سود می‌برند که خودشان طراح آن بودند. این افراد با اعمال محدودیت‌ها، نه‌تنها به منافع ملی کشور ضربه می‌زنند بلکه سودهای کلانی از فروش فیلترشکن‌ها به دست می‌آورند. به نظر می‌رسد زمان آن رسیده است که فیلترینگ به پایان برسد، چراکه هدف‌های مورد نظر محقق نشده و تنها مردم مجبور به استفاده از فیلترشکن شده‌اند، که نتیجه آن سود ۵۰ همتی برای فروشندگان این ابزارهاست.

جلسات شورای عالی فضای مجازی؛ امید به رفع فیلترینگ

وی با اشاره به جلسات شورای عالی فضای مجازی گفت: طبق گزارش‌هایی که وزیر ارتباطات ارائه داده، این شورا جلسات متعددی برای بازنگری در سیاست‌های فیلترینگ برگزار کرده است و این جلسات همچنان ادامه دارد. با صحبت‌هایی که در مجلس با نمایندگان داشتیم، اکثریت نمایندگان موافق رفع فیلترینگ هستند و امیدواریم به زودی این موضوع محقق شود.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات