تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کد خبر : 151334

آیا با افزایش ۱۵ درصدی منابع هدفمندی، یارانه‌ها نیز افزایش خواهد یافت؟

آیا با افزایش ۱۵ درصدی منابع هدفمندی، یارانه‌ها نیز افزایش خواهد یافت؟
سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اعلام کرد که با وجود افزایش ۱۵ درصدی منابع هدفمندی یارانه‌ها، برنامه‌ای برای افزایش مبلغ یارانه خانوارها در سال ۱۴۰۳ وجود ندارد.

به گزارش شهر بورس، با ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به مجلس شورای اسلامی، افزایش ۱۵ درصدی منابع هدفمندی یارانه‌ها مطرح شده است. این موضوع پرسش‌هایی را در میان یارانه‌بگیران ایجاد کرده است که آیا این افزایش منابع منجر به افزایش مبلغ یارانه‌ها خواهد شد یا خیر.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، در این رابطه توضیح داد که بر اساس قانون بودجه، رقم یارانه‌ای که سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌کند به این ترتیب است: دهک‌های اول تا سوم ماهانه ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم ماهانه ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر فرد دریافت می‌کنند. این مبالغ تا پایان سال ۱۴۰۳ بر همین اساس پرداخت خواهد شد و هیچ برنامه‌ای برای افزایش یارانه‌ها در دستور کار نیست.

حسینی همچنین اضافه کرد که منابع تحقق‌یافته در نیمه اول سال ۱۴۰۳ تنها ۵۳.۵۲ درصد از کل منابع هدفمندی یارانه‌ها را شامل شده است، و با توجه به ۵۰ درصد کسری منابع، امکان افزایش یارانه‌ها وجود ندارد. بنابراین تا پایان سال جاری، یارانه‌ها بدون تغییر به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات