تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
کد خبر : 146701

بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس!

بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس!
بازار بورس یکی از پرسودترین بازارهای سرمایه‌گذاری و معاملاتی در ایران و یا در جهان است! اهمیت بازار بورس به حدی است که برخی از معاملات در این بازار می‌تواند بر روی ارزش سهام شرکت‌های مختلف تاثیر بگذارد.

به گزارش شهر بورس، بازار بورس یکی از پرسودترین بازارهای سرمایه‌گذاری و معاملاتی در ایران و یا در جهان است! اهمیت بازار بورس به حدی است که برخی از معاملات در این بازار می‌تواند بر روی ارزش سهام شرکت‌های مختلف تاثیر بگذارد. سود کردن و معامله کردن در بازار بورس مقداری سخت است و نیازمند به داشتن تجربه و دانش در مورد این بازار. تلاش همگی سرمایه‌گذاران در این بازار دستیابی به بیشتری بازده است. این کار می‌تواند برای شما سخت باشد!

ما در این مطلب به معرفی کردن استراتژی‌های مختلف می‌پردازیم که می‌توانند به شما کمک کنند که بیشترین بازده را از بازار بورس دریافت کنید. علاوه بر آن، ما در این مطلب با بهترین زمان‌ها برای خرید و فروش در بازار بورس آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید!

بهترین زمان در روز برای خرید سهام

 

بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس!

بازار بورس در یک ساعات مشخصی در روز فعالیت می‌کند و در این ساعات مشخص، شما می‌توانید به خرید و فروش و معامله کردن سهام مختلف بپردازید. ساعات فعالیت بازار بورس از 9 صبح تا 12:30 ظهر است و از روزهای شنبه تا چهارشنبه این بازار در ساعات گفته شده به فعالیت می‌پردازد.

بهترین زمان برای خرید کردن سهام از ساعات 9 تا 11:30 است. معمولا قیمت‌ها در این بازه زمانی کمتر است و شانس سود کردن شما از خریدن سهام در این ساعات بیشتر است. به طور جزئی‌تر، بهترین زمان برای خرید کردن سهام در اولین دقایق باز شدن بازار بورس است. در بازار بورس ایران، شما می‌توانید برخی از سهام‌ها را از ساعت 8:45 دقیقه به صورت ثبت سفارشی خریداری کنید و به محض باز شدن معاملات بازار بورس، دارایی‌های خریداری شده در حساب شما نمایش داده شود.

بهترین زمان در هفته برای خرید سهام

بازار بورس و سهام غیرقابل پیش بینی است اما وجود داشتن نوسانات قیمت در این بازار قابل پیش بینی و یک امر عادی است! معمولا بسیاری از سهام‌ها در طول روزهای هفته دچار نوسانات قیمتی می‌شوند و سرمایه‌گذاران زیادی از همین نوسانات برای سود کردن استفاده می‌کنند. معمولا این نوسانات قیمتی در طول روزهای هفته رخ می‌دهد اما راهی برای خنثی کردن آن وجود دارد.

روزهای شنبه و چهارشنبه بهترین روز‌هایی هستند که قیمت سهام‌ها بدون نوسانات و نزدیک به قیمت واقعی خود است و می‌توان گفت که روزهای شنبه و چهارشنبه بهترین روزها برای خرید سهام هستند. در روزهای چهارشنبه حجم معاملات سرمایه‌گذاران کمتر است و می‌توان گفت که این روز، بهترین روز برای خرید سهام است!

بازار بورس نیازمند دانش و تجربه است و ممکن است که در صورت داشتن یک معامله اشتباه، ضرر جبران ناپذیری داشته باشید. سایت سرمایه گذاری ازکی سرمایه چاره مشکل شماست! صندوق درآمد ثابت یکی از بهترین روش‌ها برای کسب سود بیش از 31 درصد روزشمار است. همین حالا وارد پلتفرم ازکی سرمایه شوید و سرمایه گذاری موفق خود را آغاز کنید!

بهترین ماه‌ها برای خرید سهام

همانند ساعات و روزها، ماه‌های مختلف نیز می‌توانند یک معیار موثر در خرید و فروش سهام نیز باشند! به طور کلی بازار سهام ارتباط مستقیم با شرایط مختلف دارد. به عنوان مثال شرایط اقتصادی و سیاسی کشور می‌تواند یکی از عامل‌های تاثیرگذار بر روی قیمت سهام باشد.

معمولا ماه‌های اواسط فصول زمان خوبی برای خرید سهام هستند. در نظر داشته باشید که این در زمانی است که شرایط حاکم در کشور تاثیری بر روی بازار سهام نداشته باشد. همینطور دی ماه و بهمن ماه نیز جز بهترین زمان‌ها برای خرید سهام هستند.

توجه داشته باشید که این داده بر اساس نمودارهای سال‌ها گذشته و تجربه سرمایه‌گذاران است و نمی‌توان یک بازه مشخص برای بهترین زمان خرید سهام مشخص کرد!

چه زمان‌هایی باید سهام خرید؟

بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس!

تفاوت بزرگی بین “باید” و “چه زمانی” وجود دارد! سرمایه‌گذاران باید تصمیم بگیرند که چه زمانی باید سهام مورد نظر خود را خریداری کنند. برای تصمیم‌گیری در مورد این موضوع، شما باید موضوعات مختلفی مثل مقدار ریسک‌سنجی شخصی و استراتژی سرمایه‌گذاری خود را در نظر بگیرید.

بهترین زمان که سرمایه‌گذاران باید سهام مورد نظر خود را بخرند، زمانی است که تحقیقات خود را راجع به سهام مورد نظر خود انجام داده‌اند و پیشبینی‌های لازم در مورد مقدار سود و ضرر خود را انجام داشته باشید.

در سرمایه‌گذاری دو استراتژی وجود دارد. سرمایه‌گذاری بلند مدت که در این روش سهام خریداری شده در طول مدت بیش از یک سال نگه داشته می‌شود. در روش کوتاه مدت، سود کردن با معامله کردن سهام انجام می‌شود و درصد ضرر کردن در این روش بیشتر از روش بلند مدت است.

داشتن یک استراتژی مناسب می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند که سهام شرکت مورد نظر خود را بهتر بشناسند و مطالعه بیشتری راجب آن داشته باشند. همچنین اگر شما به انجام هر رد روش بلند مدت و کوتاه مدت علاقه‌مندید، می‌توانید برای داشتن یک پرتفوی کامل، سهام خریداری شده خود را بر طبق استراتژی خود دسته بندی کنید و بازده بالاتری را دریافت کنید.

چه زمان‌هایی نباید سهام خرید؟

همانطور که زمان‌های خوبی برای خرید سهام وجود دارد، زمان‌های بدی برای خرید سهام نیز وجود دارد! در زمان‌هایی که نباید در بازار بورس سهام خرید، معمولا زمان‌هایی هستند که معاملات زیادی در آن بازه زمانی انجام نمی‌شود. راکد بودن بازار بورس معمولا در بازه زمانی 11:30 به بعد اتفاق می‌افتد و سرمایه‌گذاران خرید و فروش سهام را در این بازه زمانی پیشنهاد نمی‌کنند.

چه روزهایی نباید معاملات بورسی انجام داد؟ معمولا در روزهای یکشنبه تا سه شنبه زمان خوبی برای خرید سهام نیست چرا که نوسانات بازار بورس در این روزها به بالاترین حد خود می‌رسد.

چه زمان‌هایی باید سهام خریداری شده را نگه داشت؟

دانستن اینکه چه زمانی باید سهام خود را فروخت و یا نگه داشت، به استراتژی سرمایه‌گذاری شما باز می‌گردد! سرمایه‌گذاران باید با در نظر گرفتن تمامی جوانب، مشخص کنند که چه زمانی باید سهام خود را نگه دارند و منتظر سود بیشتر باشند.

افرادی که با استراتژی خرید و نگه‌داری یا “بلند مدت” سرمایه‌گذاری می‌کنند، سهام خود را به مدت بیشتری نگه می‌دارند. حتی در استراتژی سرمایه‌گذاری کوتاه مدت، شما نیازمند دانستن این هستید که چه زمانی سهام را بفروشید و چه زمانی آن را نگه دارید! سعی کنید جدول سود و ضرر سهام را مطالعه کنید و از الگوهای آن برای پیشبینی کردن استفاده کنید.

جمع بندی

بازار بورس بی‌رحم است! شما قبل از وارد شدن به این بازار نیازمند مطالعه کردن راجب آن و مشخص کردن نوع استراتژی خود هستید. افرادی که ریسک‌پذیری کمتری دارند، می‌توانند از روش سرمایه‌گذاری بلند مدت استفاده کنند و ریسک کمتری را تجربه کنند. شما همچنین می‌توانید برای کسب دانش بیشتر درباره بازار بورس، مطلب بازار معاملاتی بورس چگونه است را مطالعه کنید! امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ