تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر : 146631

مدیر صندوق اهرمی نارنج:

کاهش ضریب اهرم به معنای فروش سهام صندوق‌های اهرمی نیست

کاهش ضریب اهرم به معنای فروش سهام صندوق‌های اهرمی نیست
علیرضا نجار‌پور مدیر صندوق اهرمی نارنج گفت: کاهش ضریب اهرم به معنای فروش سهام صندوق‌های اهرمی نیست.

به گزارش شهربورس، علیرضا نجار‌پور، مدیر اهرمی نارنج، گفت: ضریب اهرم کلاسیک صندوق­های اهرمی که از تقسیم ارزش واحدهای عادی به ارزش واحدهای ممتاز محاسبه می‌­شود در واقع بیانگر حداکثر میزان اعتباری است که در دسترس واحدهای ممتاز برای سرمایه گذاری وجود دارد.

وی افزود: طبق اساسنامه این صندوق­ها، در حال حاضر حداکثر این نسبت می تواند برابر۲ باشد. این نسبت از دو محل قابل کاهش خواهد بود. محل اول ابطال واحدهای عادی و محل دوم افزایش ارزش یا صدور واحدهای ممتاز است.

نجارپور تاکید کرد: طبق مقررات حاکم بر این صندوق ها، در صورتی که این نسبت به دلیل کاهش ارزش واحدهای ممتاز به بالاتر از ۲ برسد صرفا امکان صدور واحدهای عادی در صندوق متوقف شده و اجباری برای کاهش این نسبت از محل ابطال واحدهای عادی و به طبع آن ایجاد فشار فروش در سهام وجود ندارد.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع با افزایش قیمت واحدهای ممتاز این صندوق­ها به بالاتر از ناو صندوق امکان صدور واحدهای ممتاز فراهم خواهد شد که این موضوع نیز باعث تعدیل نسبت اهرمی کلاسیک خواهد شد.

مدیر صندوق اهرمی نارنج، گفت: نتیجه این که به نظر می رسد حتی در صورت تصویب پیشنهاد کاهش حداکثر نسبت اهرمی کلاسیک به ۱.۵ واحد، اجباری به ابطال واحدهای عادی نخواهد بود و صرفا صدور این واحدها تا زمانی که این عدد به نسبت تعیین شده برسد متوقف خواهد شد و فشار فروشی به بازار سهام از محل این تصمیم از سمت صندوق­های اهرمی به بازار وارد نخواهد شد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ